2017-06-18, 19:48
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Bilden med blommorna kom upp efter begravningen.
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tvärtom!

Hon hade med sig blommor till sin mycket goda, käre vän Noppes begravning trots att det stått i annonsen att det inte skulle vara någon defilering (98% säker på det angavs i annonsen). Ingen annan hade med sig blommor.
(Bilder fanns bl.a. i Aftonbladet.)

Men vår kära Book kunde ju inte låta blommorna förfaras så på kvällen prydde de middagsbordet hemma (förevisat på IG.)
Ja, det verkar vara korrekt. Jag fastnade tydligen för det inlägg som sade tvärtom då det var på tapeten, men läste lite mer av fortsättningen av diskussionen nyss för att fräscha upp det. Jävligt sjukt.
Citera
2017-06-18, 19:48
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Vad i hela friden, de där bollarna är ju livsfarliga om man bantar!!
Jag brukar bara ta en sådan ibland till fikat och då bantar ändå inte jag.
Det hade varit bättre att hon hade varit kvar på den där campen åtminstone tävlingstiden ut och sedan fått tilldelat en personlig tränare och en dietist som hade arbetat med hela familjen. Hur kan människan bara påstå att dessa "sockerbomber" är nyttiga? Och lika korkade är hennes följare som frågar efter ett recept. Det ser de väl att bollarna är köpta i affären?

Nej, de är ju gjorda av Felicia. En person man verkligen ska vända sig till om man behöver goda råd för viktnedgång.
Citera
2017-06-18, 19:53
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Nu läste jag lite bakåt i tråden, kring begravningen, och summerar man bilder och uppgifter som folk har sett blir det ganska bisarrt.

Book verkar ha tagit med en bukett till begravningen (hon verkade vara den enda som anlände med blommor i handen) och sedan tagit med buketten hem igen. Däremellan fotat loss i kyrkan, bl.a. på den sörjande änkan.

Tacka fan för att ingen vågar gå ut med info kring firande, sörjande och liknande offentligt, med risk för att Book, vare sig hon är inbjuden eller inte, ska dyka upp.

edit: det var någon som rörde ihop det i diskussionen då det begav sig, att buketten skulle synts hemma FÖRE begravningen också, det var den uppgiften jag kom ihåg. Sorry.

Blommor i handen är vanligt vid begravning. Är det en nära så brukar man både ha skickat en förbeställd krans eller gravbukett och ha med blomma i handen som man lägger på kistan i kyrkan eller efter sänkning släpper ner på kistan.

Att ta med sig blommorna därifrån verkar helt absurt. Jag har aldrig varit med om något dylikt.

Att fota loss i kyrkan och fota de sörjande är inte bara bisarrt, det är respektlöst och rent oförskämt.

Edit:
Vill man fota kistan och dekorationerna så gör man det lämpligen före själva begravningsakten. Man fotar inte under en begravningsakt och man fotar inte sörjande i kyrkan.
Citera
2017-06-18, 19:53
Medlem
Citat:
Tvärtom!

Hon hade med sig blommor till sin mycket goda, käre vän Noppes begravning trots att det stått i annonsen att det inte skulle vara någon defilering (98% säker på det angavs i annonsen). Ingen annan hade med sig blommor.

Men vår kära Book kunde ju inte låta blommorna förfaras så på kvällen prydde de middagsbordet hemma (förevisat på IG.)

Edit: Tvåa på bollen men mer utförlig.

Du kan ändra dina 98% till 100% säker för att det stod i annonsen ingen defilering.
Citera
2017-06-18, 19:54
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
https://www.instagram.com/p/BVcRrYHh...danobook&hl=sv

Ett leende och ett utseende som bara en mor kan tycka om
Man drömma mardrömmar för mindre.

En perfekt bild om hon någon gång ska skapa ett CV för att spela psykopat på film, t.ex. som kaninkokerskan i en remake på Fatal Attraction.
Citera
2017-06-18, 19:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Tvärtom!

Edit: Tvåa på bollen men mer utförlig.
Har det angivits att defilering INTE skall ske så tar man inte med sig blommor i handen.
Citera
2017-06-18, 19:58
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har det angivits att defilering INTE skall ske så tar man inte med sig blommor i handen.
Var det inte det jag skrev?
Citera
2017-06-18, 20:00
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Det var därför jag betonade att hon dök upp med blommor i handen, borde kanske lagt till det om utebliven defilering... men andra förtydligade tack och lov.

Detta visste hur som helst Book inte om, då hon vad jag/vi förstår tydligen inte ens var inbjuden utan körde en drop-in. Så där dök hon upp med blommor, närvarade och fotade och sedan tog med buketten hem igen eftersom defilering inte skulle äga rum.

Inte utan att man är nyfiken på vad som rörde sig i huvudena på de närmast sörjande.
Citera
2017-06-18, 20:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Något som Book inte visste om, då hon vad jag/vi förstår tydligen inte ens var inbjuden utan körde en drop-in. Så där dök hon upp med blommor, närvarade och fotade och sedan tog med buketten hem igen eftersom defilering inte skulle äga rum.
Vanligen så bjuder man inte in till begravningar. Det är öppna tillställningar som vem som helst får gå på.

Det vanliga är att man annonserar ut när den skall ske, och att de som vill närvara på något annat t ex begravningskaffe/mat föranmäler sig.
Till kyrkan krävs inget sådant, utan där är det mån av plats som gäller.

Stod det i annonsen så bör hon ha sett det i annonsen när hon såg tid och plats.
Citera
2017-06-18, 20:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Var det inte det jag skrev?
Jo, det var mer ett tillägg till mitt eget tidigare tillägg då denna information inte var känd för mig ..

Ber om ursäkt om det var otydligt.
Citera
2017-06-18, 20:06
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Det var därför jag betonade att hon dök upp med blommor i handen, borde kanske lagt till det om utebliven defilering... men andra förtydligade tack och lov.

Detta visste hur som helst Book inte om, då hon vad jag/vi förstår tydligen inte ens var inbjuden utan körde en drop-in. Så där dök hon upp med blommor, närvarade och fotade och sedan tog med buketten hem igen eftersom defilering inte skulle äga rum.

Inte utan att man är nyfiken på vad som rörde sig i huvudena på de närmast sörjande.

Exakt.

Ett så vidrigt beteende så jag vet inte vad. Utnyttja en död man för att själv hamna i strålkastarljuset.
Hon är riktigt, riktigt sjuk!
Citera
2017-06-18, 20:08
Medlem
Citat:
Vanligen så bjuder man inte in till begravningar. Det är öppna tillställningar som vem som helst får gå på.

Det vanliga är att man annonserar ut när den skall ske, och att de som vill närvara på något annat t ex begravningskaffe/mat föranmäler sig.
Till kyrkan krävs inget sådant, utan där är det mån av plats som gäller.

Stod det i annonsen så bör hon ha sett det i annonsen när hon såg tid och plats.

Som vi har kommit fram så stod det i annonsen, men jag skulle gissa på att hon inte visste vad det innebär och därför ändå tog med sig en bukett blommor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in