Citat:
Ursprungligen postat av
PannaSnook
Jag har asperger/autismspektrum(fick diagnos som vuxen gott och väl) men relaterar inte alls till Annas personlighet(den påminner mycket om min skenbart högfungerande akademikermamma på många sätt dock) 😉, jag förstår att hon har drag i sitt beteende som återfinns inom AS(men också annat-enough said). Vrider mig av tanken att hon skulle få representera autismspektrumet-men ja, jag förstår vad du menar. Men betackar mig från att se henne som någon representant lika mycket som bröstcancerdrabbade vill bli förknippade med henne…
Tack för att du berättar.
Jo, tack jag förstår dig på detta vis.
Ehhe, vi kanske inte ska ge henne ideer nu
Anna som ambassadör för Riksförbundet Attention.. Skulle nog komma av sig omgående pga sjukdom..
Vem vill f ö frivilligt, ens mot pengar, bli jämförd med Anna. (förutom tantfansen)
Har träffat på människor inom autismspektrat som inte ens vill kännas vid sin diagnosen och som absolut inte vill bli jämförd med andra.
Till skillnad mot många inom ADHD.
Men alla som ligger åt ASThållet är ju inte lika.
Alla i övrigt har ju med sig olika personligheter, arv, miljö, begåvning påverkar.
Och sist men inte minst under levnadsresans utvecklingsgång lägger sig ibland eventuella sjukdomar och eventuella personlighetsstörningar som förstärker drag till det grövsta.
Anna har nog som många andra i denna tidsera narcissism, det skulle inte förvåna mig med den bakgrund hon har.
Hon har ju betraktats som en loser from the start och skyddar sitt ego med en rejäl narcissistisk dunkappa.