2021-12-08, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Med någon annan hade det varit absurt men med Anna fullt möjligt. Brösten är verkligen alldeles för stora och inte det minsta smickrande med tanke på hennes korthet och bredd i övrigt(men hon skulle ju bli en ny, smal Anna på den tiden)…fattar inte hur hon tänkte eller för dem delen av plastikkirurgen gick med på det.

Ja, de ser helt overkliga ut och står rakt ut. Hon vägde säkert 20 - 25 kg mindre när hon satte in implantaten som då var ganska lagom. Brösten har vuxit nåt enormt sen dess. Kanske hon hade kunnat vänta ett par år för att se hur det gick efter viktnedgången men icke. Hon hånade "tjockisar", vara dryg och skrööööt nå så djävulskt om sin insats i BLVIP, satte in implantat, opererade om magen, tatuerade sig, köpte extraextralångt löshår, betalade gaddarna med pengar hon var skyldig Erwik... Hon betedde sig vidrigt helt enkelt. Nånstans långt inne tror jag hon vet det och kanske t o m skäms, men nä, jag har nog fel.

Att hon tiger nu tolkar jag som att hon är förbannad och snart smäller det, alternativt kommer en snyfthistoria av episka mått.
Citera
2021-12-08, 23:53
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man kontaktar sin VC först där man är listad som i Annas fall är Läkarhuset i Sigtuna och läkaren där gör sen en bedömning om ev. remiss och sen till vilket sjukhus som är mest lämpligt. Jag skulle tro att NKS är mest trolig nu då Löwet har stängt ner. Till akuten på NKS ska man bara åka om man verkligen är akut sjuk. Nu lyckades förmodligen Anna tjata sig till en tid dagen efter vilket är snudd på omöjligt för en normal person. Anna borde skämmas som dels tagit upp tid med sitt tjat och sen fick en tid dagen efter. Nu fick troligen någon annan med mera akut problem stå tillbaka.
Så skulle det kanske ha kunnat vara men du sitter mest och fantiserar?
Citera
2021-12-09, 02:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Så skulle det kanske ha kunnat vara men du sitter mest och fantiserar?
Nej jag fantiserar inte, har jobbat inom sjukvården tidigare och dessutom gjort resan från remiss på VC i Sigtuna till NKS (Nya Karolinska Solna). Har självklart inte 100% koll på allt i Annas fall men lyckas hon tjata sig till en ambulanstransport för att hennes dotter klämt fingret i ett notställ så tror jag att jag känner igen Annas typ ganska bra.
Citera
2021-12-09, 02:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Man kontaktar sin VC först där man är listad som i Annas fall är Läkarhuset i Sigtuna och läkaren där gör sen en bedömning om ev. remiss och sen till vilket sjukhus som är mest lämpligt. Jag skulle tro att NKS är mest trolig nu då Löwet har stängt ner. Till akuten på NKS ska man bara åka om man verkligen är akut sjuk. Nu lyckades förmodligen Anna tjata sig till en tid dagen efter vilket är snudd på omöjligt för en normal person. Anna borde skämmas som dels tagit upp tid med sitt tjat och sen fick en tid dagen efter. Nu fick troligen någon annan med mera akut problem stå tillbaka.

Har du någon källa på detta?
Citera
2021-12-09, 02:52
Medlem
Akutmottagningen vid NKS är väl en så kallad intensivakutmottagning. De tar inte emot vilka patienter som helst utan traumapatienter (som kommer med ambulans eller helikopter) eller patienter som redan har pågående behandling på NKS.

(Det står även nu då jag läser att de tar emot patienter med remiss från annan vårdgivare).
Citera
2021-12-09, 03:35
Medlem
Det kan ju vara så att Anna har varit på mammografi och där har man sett någon typ av förtätningar eller dyl. Då kan man bli kallad snabbt till klinisk undersökning för att utreda det vidare. Oftast är det en ofarlig cysta men kan ju även vara något allvarligare.
Citera
2021-12-09, 03:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har du någon källa på detta?
Källa på allt?
Prova här?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Prim%C3%A4rv%C3%A5rd
Citera
2021-12-09, 05:15
Medlem
Citat:
Nej jag fantiserar inte, har jobbat inom sjukvården tidigare och dessutom gjort resan från remiss på VC i Sigtuna till NKS (Nya Karolinska Solna). Har självklart inte 100% koll på allt i Annas fall men lyckas hon tjata sig till en ambulanstransport för att hennes dotter klämt fingret i ett notställ så tror jag att jag känner igen Annas typ ganska bra.

Men vad du svamlar. Ingen bryr sig om dina gissningar.
Citera
2021-12-09, 05:27
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Är väl nya akuten i Sollentuna man skickas till nu sen Löwet stängt ner..?
Citera
2021-12-09, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja, Måns skämtar om att ungdomar som skjuter varandra borde få det strängaste straffet nämligen att tvångstitta på Anna Books timslånga livesändningar.
Det måste vara kännbara straff, menar Måns 27 minuter in i programmet.
https://poddtoppen.se/podcast/367576...rld-wide-top-3
När hon har ältar färdigt om sin tutte så kommer hon skriva milslånga romaner om hur Måns mobbar henne,
Citera
2021-12-09, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja, Måns skämtar om att ungdomar som skjuter varandra borde få det strängaste straffet nämligen att tvångstitta på Anna Books timslånga livesändningar.
Det måste vara kännbara straff, menar Måns 27 minuter in i programmet.
https://poddtoppen.se/podcast/367576...rld-wide-top-3

Fast frågan är om inte det är att klassa som ett ”grymt och omänskligt straff”
Citera
2021-12-09, 07:41
Medlem
Annas tutthistoria är dömd att misslyckas.
Ja, hon kan ha en knöl i bröstet. Men att den är så unik så hon får VIP-behandling av den offentliga vården direkt, i coronatider, låter ju lite konstigt.
Får man sån akuttid borde det vara för att det är väldigt allvarligt och är det så allvarligt går man inte på julmarknad, till frisören och framförallt inte ensam till sjukhuset.
En knöl i bröstet är något som oroar, men fejkar hon allvaret skall hon fanimej ha medial stenkastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in