2021-12-09, 08:06
Medlem
TPLs avatar
"Ringde Bröstcentrum igår, fick tid idag….men det var KAOS och överbelastat för prover/biopsi & mammografi idag trots att jag satt en bra stund och väntade då min akutremiss gått iväg. Jag blev hemskickad och ska vara åter på KS imorgonbitti istället, då ska dom göra ALLT på mig….ber bara till gud att jag slipper dessa fruktansvärda tömningarna med långa nålar 😩 för förra vändan höll på att knäcka mig….blääää vill bara SOVA, men det går inte smärtan är inte kul 🥺Ska försöka värma mig framför brasan, blir sååå frusen av smärtan."

Nu får hon väl bestämma sig. Vill hon ha hjälp kommer det att ske på vårdens villkor. Anna vill ha nåt lindrigt, inget som gör ont eller är besvärligt.
Sjåpig människa. Själv säger hon att hon är stark.
Citera
2021-12-09, 08:27
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"Ringde Bröstcentrum igår, fick tid idag….men det var KAOS och överbelastat för prover/biopsi & mammografi idag trots att jag satt en bra stund och väntade då min akutremiss gått iväg. Jag blev hemskickad och ska vara åter på KS imorgonbitti istället, då ska dom göra ALLT på mig….ber bara till gud att jag slipper dessa fruktansvärda tömningarna med långa nålar 😩 för förra vändan höll på att knäcka mig….blääää vill bara SOVA, men det går inte smärtan är inte kul 🥺Ska försöka värma mig framför brasan, blir sååå frusen av smärtan."

Nu får hon väl bestämma sig. Vill hon ha hjälp kommer det att ske på vårdens villkor. Anna vill ha nåt lindrigt, inget som gör ont eller är besvärligt.
Sjåpig människa. Själv säger hon att hon är stark.
Är det ett inåtväxt hårstrå?
Har "girlisarna" fått punktering?
Är det en finne?
Hur kunde hon trotsa kroppens signaler och flänga runt som om det inte fanns en morgondag, när hennes ena girlie smärtade så kraftigt?
Citera
2021-12-09, 08:30
Medlem
Känner vi igen ”radiotystnaden”? Avsaknad av bilder? Tooket är som mönstret på Lovvikavantar. Det förändras aldrig
Citera
2021-12-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Känner vi igen ”radiotystnaden”? Avsaknad av bilder? Tooket är som mönstret på Lovvikavantar. Det förändras aldrig
Det slår aldrig fel. Anna är ett intressant psykologiskt studieobjekt. Man önskar att någon kunde hjälpa henne ta kontakt med psykvården så hon och hela familjen kunde få hjälp.
Citera
2021-12-09, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det slår aldrig fel. Anna är ett intressant psykologiskt studieobjekt. Man önskar att någon kunde hjälpa henne ta kontakt med psykvården så hon och hela familjen kunde få hjälp.

Hon har tydligen varit i kontakt med psykvård/kuratorer/psykologer åtskilliga gånger och under långa perioder. Men jag misstänker att hon bara söker medhåll och tröst, inte att ändra sitt beteende. Hon sorterar bort allt som pekar på att hon själv måste vilja förändra sitt beteende också. Då går det inte.
Citera
2021-12-09, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baraskoj
Det kan ju vara så att Anna har varit på mammografi och där har man sett någon typ av förtätningar eller dyl. Då kan man bli kallad snabbt till klinisk undersökning för att utreda det vidare. Oftast är det en ofarlig cysta men kan ju även vara något allvarligare.

I Annas ögon är ett sånt (högst troligt) scenario likställa med "akut".
Men det faktum att hon sedan själv "" ordet akut när doktorn sa att det inte var det får mig att tro att hon blev tillsagd och fördummar doktorn ist för sig själv.
Hon har iaf gett oss lite adventskalenderspänning nu med sin mystik.
Undra vad hon bjuder på på julafton.

Eller... Så skyller hon på tuttarna för att hon inte kommer orka baka å Julbestyra I år och måste ha en pre-förklaring. Anna kanske "svängde förbi" KS när hon ändå var i krokarna och fotade lite.
Citera
2021-12-09, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man kontaktar sin VC först där man är listad som i Annas fall är Läkarhuset i Sigtuna och läkaren där gör sen en bedömning om ev. remiss och sen till vilket sjukhus som är mest lämpligt. Jag skulle tro att NKS är mest trolig nu då Löwet har stängt ner. Till akuten på NKS ska man bara åka om man verkligen är akut sjuk. Nu lyckades förmodligen Anna tjata sig till en tid dagen efter vilket är snudd på omöjligt för en normal person. Anna borde skämmas som dels tagit upp tid med sitt tjat och sen fick en tid dagen efter. Nu fick troligen någon annan med mera akut problem stå tillbaka.

Det är fritt vårdval i Sverige så såvida du inte bryter mot sekretess i din yrkesroll är det bara en gissning att Anna är listad just där.
Hon hänger ju ff en hel del i Stockholm...

Tror att Anna saltat definitionen "akut" snarare än att hon lyckats tjata till sig akuttid.
Citera
2021-12-09, 11:41
Medlem
Tooket gör oss aldrig besviken Hon är vid gott mod och låter hälsa att vila står på schemat idag efter återbesöket
Citera
2021-12-09, 11:50
Medlem
Citat:
Tooket gör oss aldrig besviken Hon är vid gott mod och låter hälsa att vila står på schemat idag efter återbesöket

Vet du att hon är ok? Vi har varit så oroliga här ❤️
Citera
2021-12-09, 12:02
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Nu var det ju inget "återbesök" i den bemärkelsen, utan att hennes åkomma inte prioriterades den dagen hon kom "akut". Med andra ord, det var inte värre än att hon fick åka hem och vänta till nästa dag.

Jag är mest nyfiken på exakt hur generade sköterskorna blev när hon slängde upp pattarna på mammografibordet med orden "Här har ni mina girlisar!"
Citera
2021-12-09, 12:22
Medlem
Citat:

Anna vilar 365 dagar om året så det är ingen skillnad. Lägger ut privata saker för att få massa likes och hjärtan. Hon är sjuk i huvudet inte i kroppen.
Citera
2021-12-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Hon har tydligen varit i kontakt med psykvård/kuratorer/psykologer åtskilliga gånger och under långa perioder. Men jag misstänker att hon bara söker medhåll och tröst, inte att ändra sitt beteende. Hon sorterar bort allt som pekar på att hon själv måste vilja förändra sitt beteende också. Då går det inte.

Anna är den nya Berny Pålsson med alla märkliga psykiska och fysiska diagnoser.
Samtliga diagnoser är har ord som ”svår” ”allvarlig” ”läkarna hade tidigare aldrig sett något så allvarligt” framför sig enligt Anna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in