2021-11-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Definitivt var det en pik. Tragiskt för det bara understryker hur splittrade och dysfunktionella relationer familjen har sinsemellan. Undrade mest varför Anna-som ofta talar så varmt om mamma och vad hon betytt-plötsligt inte går till graven ens på Allhelgona. När nästan alla som har en grav att besöka gör det.
Om hon läser här, vilket vi vet att hon gör, kan jag tänka mig något av följande uttalande på insta snart:
”Vi är ju spanjorer och uppmärksammar våra saknade enligt spansk tradition, inte svensk”.
”Vi visar vår kärlek och saknad vilken dag på året som helst, det behövs ingen särskild högtid för det, men många som är mindre kärleksfulla än vi hycklar och låtsas bara bry sig på Alla helgons dag”.
Citera
2021-11-08, 19:40
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
[osnuten reser sig vid nästa möte för AnonymaAnnaFöljare]

Jag skäms, men tycker det är så fantastiskt spännande och kan inte sluta följa detta.
Som att åka förbi en bilolycka.

Alla lögner och fantasier hon bygger upp för att se lyckad/lycklig ut.

Antar att det är denna fascination som driver folk att bli psykologer - att försöka lösa
mysteriet vad som döljer sig under ytan. Vad sker i hennes huvud? Går hon att bota?

Tror hon själv på allt hon säger? Eller är allt bara ett virrvarr av lögner även för henne?
När rasar i så fall korthuset?

Är bilderna på alla hennes bedrifter ämnade för oss, eller ska de visa maken och svärfar
att hon minsann inte sitter i sängen och smaskar framför TV:n på dagarna?

Väntar hon på att någon ska erbjuda henne det perfekta reklamsamarbetet som säkrar försörjningen?
Eller att låtskrivare äntligen förstår vilken talang hon besitter?

Mitt tips (om det vore möjligt): Riv fasaden och avslöja allt i en självutlämnande och ärlig självbiografi. En given
bästsäljare. Sedan kan hon ju flytta till Spanien och leva på royalties.

Jag måste också passa på att ge TV 4 en välförtjänt känga. Deras låga nivå kan kanske ursäktas
när det gäller övriga program - men när det handlar om människors hälsa? Hur kan man då bjuda in
en bevisad mytoman som förvirrar begreppen? Planen var kanske att ifrågasätta hennes
påståenden och skapa "bra TV". Men när hon får stå oemotsagd blir ju resultatet
bara ett negativt bidrag till folkhälsan. Kanske direkt farligt?

Ja, jag upptäckte denna tråd för ett och ett halvt år sedan och kan inte låta bli att följa den. detta trots att jag är närmast allergisk mot den typ av musik som Anna levererar och inte är det minsta intresserad av henne som artist.

För mig med min sjuka humor är det som att uppleva Hyacinth Bucket och Al Bundys familj i verkligheten.

Och till skillnad från dig skäms jag inte heller, försöker istället att få fler att bli "Bookomaner".

Att det sedan är nästan tragiskt hur hon beter sig och ställer till det för sig är en annan sak. Ibland skäms jag faktiskt för att jag finner det hela en aning komiskt, egentligen är det tragiskt.

Vad gäller "gam-kanalen" TV 4 så handlar det väl om tittarsiffror. Skandaler ger höga tittarsiffror och mycket snack kring programmen. Därför lyfts Anna in då och då för att de hoppas att hon ska göra bort sig vilket drar publik och ger rubriker.

Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
TookAnna skickar fram ” barnen ” att sköta marknadsföringen av henne
Tyvärr har de lyckats rätt bra med det under senare år.
Citera
2021-11-08, 19:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Skivbolag i allmänhet tänker aldrig mer än sex månader framåt. På 60-och 70-talet gjorde en del bolag det om de såg långsiktig potential i en artist eller en grupp men för det mesta handlar det bara om att krama ut så mycket som möjligt av "produkten" så länge den säljer. Inom mainstream-musiken är detta allmänt förekommande.

Jag håller med dig - jag tror inte skivbolaget någonsin såg Anna som en artist som skulle sälja år 2021. Eller för den delen bortom 1988. De såg henne som någon de kunde använda för att rikta in sig till en viss målgrupp (barn kring 7-12, kanske) och behandlade henne därefter. Tyvärr så tutade mamma Marita i Anna att hon var en stor stjärna och nästa Lill-Babs, istället för att se till att stoppa undan varje krona hon tjänade så att hon kunde ha pengar att gå klart skolan efter karriären dog ut och sedan få en okej start i vuxenlivet. Om Anna fortfarande ville framträda så hade hon kunnat försöka turnera senare och kanske slå sig in på teater eller något liknande.

Men Anna odlade istället världens största offerkofta där det alltid är någon annans fel att hennes karriär stagnerade och aldrig tog fart igen. Ironiskt nog gjorde det henne nästintill initiativlös; jag gillar inte Pernilla Wahlgren och hon har definitivt haft draghjälp tack vare sina föräldrar, men samtidigt så gjorde hon alla skitgig hon kunde för att tjäna pengar på artisteriet när karriären låg i botten. Anna låg hemma och tyckte synd om sig själv och tyckte att Bert var dum som inte erbjuder henne ett skivkontrakt.
Citera
2021-11-08, 20:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag tror inte att skivbolaget planerade en långsiktig karriär.

Skivbolag i allmänhet tänker aldrig mer än sex månader framåt. På 60-och 70-talet gjorde en del bolag det om de såg långsiktig potential i en artist eller en grupp men för det mesta handlar det bara om att krama ut så mycket som möjligt av "produkten" så länge den säljer. Inom mainstream-musiken är detta allmänt förekommande.

I Annas fall såg de förmodligen en ung tjej med stora tuttar som deltagit i "Solstollarna" och därför kanske skulle kunna få några mindre hitlåtar. Efter misslyckandet i Melodifestivalen 1987 så var Anna körd, åtminstone vad gäller intresse och engagemang för skivbolaget.

En kvalificerad manager som fått Anna att jobba hårt med turnéer och spelningar och bidragit till en oväntad hit-singel hade kanske kunnat rädda karriären. Carola, t.ex. har ju trots diverse floppar och längre tiders frånvaro från de riktigt starka strålkastarna kunnat hålla sig vid liv som artist på detta sätt, samt tack vare en bra röst och intressant framtoning.

Men i Annas fall så är det tveksamt om detta koncept fungerat då Anna inte är av Carola-klass vad gäller sångröst eller framtoning.

Måste faktiskt ge Anna ett erkännande att hon ändå lyckas hålla sig framme och synas under så många år trots bristen på hitlåtar och driv. Tyvärr har väl detta skett mer tack vare diverse händelser och rubriker som inte har med sång eller artisteri att göra.

Som: https://www.cafe.se/exklusivt-for-ca...a-besvikelser/

Förutom hårsnoddsincidenten såklart
Eller denna.. https://stoppapressarna.se/svenskt/a...jag-ar-nyfoman
Citera
2021-11-08, 20:10
Moderator
oilslicks avatar
Hahaha....filtret får jobba övertid på bilden där hon visslar.
Helvete vad hon skrynklar ihop ansiktet.

https://imgur.com/a/Qt4I3hT
Citera
2021-11-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Lite från kommentarsfältet
https://postimg.cc/gallery/nDpjpXG

😠Men fy vilken bitter snippa hon är..
Varför stänger hon inte av kommentars fältet.. så slipper hon svara så bittert. 😨
Citera
2021-11-08, 20:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag håller med dig - jag tror inte skivbolaget någonsin såg Anna som en artist som skulle sälja år 2021. Eller för den delen bortom 1988. De såg henne som någon de kunde använda för att rikta in sig till en viss målgrupp (barn kring 7-12, kanske) och behandlade henne därefter. Tyvärr så tutade mamma Marita i Anna att hon var en stor stjärna och nästa Lill-Babs, istället för att se till att stoppa undan varje krona hon tjänade så att hon kunde ha pengar att gå klart skolan efter karriären dog ut och sedan få en okej start i vuxenlivet. Om Anna fortfarande ville framträda så hade hon kunnat försöka turnera senare och kanske slå sig in på teater eller något liknande.

Men Anna odlade istället världens största offerkofta där det alltid är någon annans fel att hennes karriär stagnerade och aldrig tog fart igen. Ironiskt nog gjorde det henne nästintill initiativlös; jag gillar inte Pernilla Wahlgren och hon har definitivt haft draghjälp tack vare sina föräldrar, men samtidigt så gjorde hon alla skitgig hon kunde för att tjäna pengar på artisteriet när karriären låg i botten. Anna låg hemma och tyckte synd om sig själv och tyckte att Bert var dum som inte erbjuder henne ett skivkontrakt.

Är det inte Bert är det Butt, Dr Alban, Christer Björkman, Erwik, Måns Z och ett stort antal andra namn med maktfaktor som Anna menar har varit "dum" mot henne, lurat henne, lovat henne eller något annat skoj..

Anna förstår inte orsak och sammanhang..
Citera
2021-11-08, 20:14
Medlem
Friterad kyckling a la Anna

Hur många ska äta ser ut som minst 10pers
Citera
2021-11-08, 20:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Varför stänger hon inte av kommentars fältet.. så slipper hon svara så bittert. 😨
För att hon inte tänker så långt. Eller så njuter hon av det.
Citera
2021-11-08, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
TookAnna skickar fram ” barnen ” att sköta marknadsföringen av henne
Tookets son lyckas vid varje live marknadsföra sin dysfunktionella familj Dom är så waco
Citera
2021-11-08, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Tooket som inte bryr sig VÅGAR inte ha ett öppet kommentarsfält
Citera
2021-11-08, 20:39
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Friterad kyckling a la Anna

Hur många ska äta ser ut som minst 10pers

Äsch....det där är bara ett lätt mellanmål för vår Anna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in