Citat:
Ursprungligen postat av
TantMoral2017
Jag har "löständer" efter en olycka. Framtänderna gick inte att rädda som man gjorde en bro som fästes i hörntänderna som då fick slipas ner. Bara det att det blev en skarv som samlar bakterier. Vilket gör att skulle jag missa att borsta tänderna noga på 1 dygn blir det infekterat vid tandköttet. Tandstenen frodas och tandfickor bildas. Resultatet kan bli tandlossning. Det är ett helvete att hålla rent eftersom det blev så dåligt gjort.
Annas gaddar kostade 4000 kr tanden har jag för mig hon så i en intervju. Det kommer kosta betydligt mer att ställa allt till rätta. Har du en gång slipat ner en tand har du för alltid förstört den. En slarvigt gjord krona ger dig infektioner i hela kroppen, tro mig. Jag vet av egen erfarenhet.
Så att sitta och dricka kaffe med sugrör är för mig ett bevis på att tändetna ilar rejält.
Känner Anna ångest över tänderna förstår jag henne, jag hade haft panik.
Jag har själv en bro i nedre käken och vet hur noga man måste vara med tandborstning och mellanrumsborstar då de nerslipade tandhalsarna är extra känsliga för kariesangrepp och tandsten.
Vad jag funderat lite på, är varför Anna aldrig lyckas räkna upp sina tandborstningar, då hon i övrigt är så noga med att räkna upp antalet duschningar, torka sig med REN handduk, byte av sängkläder osv..
Tror att hon helt enkelt hoppar över tandborstningen i tron att hon inte behöver vårda porslinet/tandhalsarna?
Kan slå vad om, att i nästa inlägg på IG, eller i liven, kommer hon att ta med det exakta antalet tandborstningar också...nån som håller emot?