2021-09-14, 08:17
Medlem
Hon brukar ju låta lives som hon tycker är viktiga ligga kvar. Den senaste liven var nog den mest oviktiga jag någonsin sett.
Citera
2021-09-14, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har roat mig med att läsa Annas betyg från Eklidens skola, nionde klass.
Anna briljerar i hemkunskap, musik och engelska med treor.. ....
Bör tilläggas att det var allmän engelska..
I svenska hade hon en tvåa, i matte en etta och 😄 det var i allmän kurs.
Anna som skrytit om att hon höll på med idrott.. Var det en testomgång hon körde vid tex handboll, för nog borde hon haft bättre betyg än en etta i idrott..

Sedan noterar jag att vid många ämnen står det ht, det innebär nog att hon skolkade stora delar av vt och gick bara på lektioner som hon kände sig motiverad att gå till .
Förmodligen låg lilla prinsessan och sov fram på eftermiddagarna under större delen av tonåren.. Något som är väl aktuellt än idag..
Som tillägg valde Anna märkligt nog franska som det nog sket sig för, i 9an bytte hon till ett mer praktiskt tillval.. Ritningar, modeller och foto och fick en 1a.

Varför valde hon inte spanska som tillval...??
I barnkunskap hade Anna en 2a.. Förvånar mig inte, 4 år senare fick hon barn..
1,5 var snitt betyget.. Strålande Anna!
Man förstår var Antonio och Fetlicia fått sina läshuvuden ifrån.

https://pasteboard.co/4eHcYewpXjZo.jpg

Undrar vem Took Anna skyller på för detta dåliga betyg? Det kanske fanns ”troll” även på den tiden
Citera
2021-09-14, 08:56
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Undrar vem Took Anna skyller på för detta dåliga betyg? Det kanske fanns ”troll” även på den tiden
Det var väl för att hon satsade på sin karriär?🙄
Citera
2021-09-14, 09:08
Medlem
kollade på bloggbevaknings instagram, ett inlägg om annas lipande i bilen till Abbas musik. Såg denna kommentar..

https://postimg.cc/wySMtRnp
Citera
2021-09-14, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Vilken karriär
Citera
2021-09-14, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indernacht
Hon brukar ju låta lives som hon tycker är viktiga ligga kvar. Den senaste liven var nog den mest oviktiga jag någonsin sett.

Ja, vad fyllde den för syfte?
Citera
2021-09-14, 10:51
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja och se vad bra det gick.
Citera
2021-09-14, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Jag har "löständer" efter en olycka. Framtänderna gick inte att rädda som man gjorde en bro som fästes i hörntänderna som då fick slipas ner. Bara det att det blev en skarv som samlar bakterier. Vilket gör att skulle jag missa att borsta tänderna noga på 1 dygn blir det infekterat vid tandköttet. Tandstenen frodas och tandfickor bildas. Resultatet kan bli tandlossning. Det är ett helvete att hålla rent eftersom det blev så dåligt gjort.
Annas gaddar kostade 4000 kr tanden har jag för mig hon så i en intervju. Det kommer kosta betydligt mer att ställa allt till rätta. Har du en gång slipat ner en tand har du för alltid förstört den. En slarvigt gjord krona ger dig infektioner i hela kroppen, tro mig. Jag vet av egen erfarenhet.
Så att sitta och dricka kaffe med sugrör är för mig ett bevis på att tändetna ilar rejält.
Känner Anna ångest över tänderna förstår jag henne, jag hade haft panik.

Jag har själv en bro i nedre käken och vet hur noga man måste vara med tandborstning och mellanrumsborstar då de nerslipade tandhalsarna är extra känsliga för kariesangrepp och tandsten.

Vad jag funderat lite på, är varför Anna aldrig lyckas räkna upp sina tandborstningar, då hon i övrigt är så noga med att räkna upp antalet duschningar, torka sig med REN handduk, byte av sängkläder osv..

Tror att hon helt enkelt hoppar över tandborstningen i tron att hon inte behöver vårda porslinet/tandhalsarna?

Kan slå vad om, att i nästa inlägg på IG, eller i liven, kommer hon att ta med det exakta antalet tandborstningar också...nån som håller emot?
Citera
2021-09-14, 12:10
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Helt sjukt att han inte fick fängelse för våldtäkt. Sverige framstår ju som ett dåligt skämt.
Ska man vara petnoga så var han själv ett barn när han våldtog tjejen. Barn ska inte sitta i fängelse. Däremot finns det ungdomsvård. Men han blev ju dömd så något straff blev det väl?
Citera
2021-09-14, 12:18
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Han var telefonförsäljare i Spanien i någon månad. Tror inte att man får sparken därifrån pga att gammal avtjänad (nåja) dom uppdagas, Antagligen lyckades han inte sälja tillräckligt bra.
Det skrivs regelbundet i tidningar om svenska ungdomar som jobbar som teleefonslavar i Spanien. De ringer främst pensionärer och säljer lite vad som helst. Fokus har då kanske inte varit på säljskojeriet i första hand, utan att dagens säljare firas med droger och sprit. Det blir som en liten sekt där nere. De som säljer bra hyllas och de som inte når målen får sparken. För att nå målen krävs något särskilt av en. Men det krävs väldigt mycket för att man ska kunna leva gott på sin lön. Alla är utbytbara.
Citera
2021-09-14, 12:23
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarostermalm
Än större anledning att ändra lagstiftningen ..
Jag tror det är en rätt värdelös åtgärd. Det säger sig självt att barn inte bör sitta med vuxna kriminella. Om det fanns någon möjlighet att nå och förändra en ung kriminell så är det inte genom att sitta i fängelse. Då är de garanterat yrkeskriminella redan samma dag de kommer ut. Det bästa är nog ungdomsvård med terapi. Då finns i alla fall en liten möjlighet att påverka.
Citera
2021-09-14, 12:27
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja det blir inte mer patetiskt. Och detta visar hon stolt upp för alla på Instagram.
Tittar man lite närmre verkar det vara en Samsung. Svårt att säga vilken modell. Det som är märkligt är att det sitter en dekal på maskinen, noga filmad, som säger att maskinen har tio års garanti.
Nu är väl inte Samsung kända för att vara tvättmaskinernas Mercedes direkt, så jag gissar att den garantin kommer med en katalog med kriterier. Med det sagt är det väl bra maskiner för normalt bruk. Men jag hade nog förväntat mig att tunnan skulle rulla in en industrimaskin med kapacitet för 15 kilo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in