2021-07-23, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Hade hon kunnat säga något som var rätt, godkänt, tillräckligt, i denna tråden? Tror inte det.
Jodå, vi är en del som påtalar att man inte behöver hitta/skapa egna fel hos henne då det finns så mycket sådana ändå . Men det är ju rätt normalt att lyfta det man är missnöjd med och inte det man ser som oproblematiskt.
Citera
2021-07-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicita
Hade hon kunnat säga något som var rätt, godkänt, tillräckligt, i denna tråden? Tror inte det.

Det hade hon absolut kunnat göra! Visst är det övervägande personer som gottar sig i hennes beteenden o fabuleringar, men vi är också många som ser hur sjuk hon är o faktiskt önskar henne något annat.

Anna hade stora bekymmer med sin omgivning långt innan sociala medier fanns på det här sättet. O man kan ju lätt konstatera att det inte på något sätt är till hennes fördel nu. Därav min tidigare uppmaning till Anna att Logga ut o lägga ner o ta tag i sitt mående på riktigt IRL så att säga.

Det mest tragiska i allt o det som gör mig mest ledsen för hennes skull, är att ingen i hennes familj sätter stopp för henne o ser till att hon får hjälp!! Hon är totalt gränslös o gör sig själv så illa med allt hon lägger ut med sina humörsvängningar, där hon är uppenbart påverkad, hennes sexuella gränslöshet, långa ångest o gråt attacker, en aggressivitet som hon vräker ur sig titt som tätt, listan kan göras lång.

Min tolkning är att Anna skriker efter hjälp på alla sätt hon kan o förmår. Men ingen i hennes närhet reagerar…. Ingen!!!!
O det är betydligt mycket värre än att några helt okända personer som Anna inte ens har i sitt liv, får lite vardagsnöje genom att raljera över hennes beteenden på ett forum hon inte ens behöver ta del av.
Citera
2021-07-23, 02:39
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Hur kan du tro att hon betalar för hår och behandlingar? Det är helt uppenbart spons.
Säkert är mycket sponsring. Men för att få det måste din person vara ett varumärke. Kliv själv in hos de hetaste frisörerna i sthlm och ta en hårförlängning mot att du nämner de på insta. Du skulle åka ut med fötterna före.

Min uppskattning är att hon får 3-6000 kr varje gång hon nämner något företag hon besöker.

Skulle det inte generera nya kunder skulle hon ej få betalt eller bli sponsrad.

Så är det med alla stora i branschen stor del av inkomst kommer genom reklam.

Tror du Zlatan skulle gå omkring i nike-dojor gratis?
Nej han har ett marknadsvärde.

Jag är ganska säker Anna Book är sponsrad idag av LIDL, ATTEFALL samt BAUHAUS.
Citera
2021-07-23, 06:54
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Min uppskattning är att hon får 3-6000 kr varje gång hon nämner något företag hon besöker.
Varför klagar hon då så mycket över ekonomin? Det är så mycket dom inte har råd med.
Hon växlar mellan att beklaga sig över att det saknas pengar och att säga att hon visst har råd med en ny bil men att hon inte behöver en just nu.
Citera
2021-07-23, 07:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Säkert är mycket sponsring. Men för att få det måste din person vara ett varumärke. Kliv själv in hos de hetaste frisörerna i sthlm och ta en hårförlängning mot att du nämner de på insta. Du skulle åka ut med fötterna före.

Skulle det inte generera nya kunder skulle hon ej få betalt eller bli sponsrad.

Så är det med alla stora i branschen stor del av inkomst kommer genom reklam.

Tror du Zlatan skulle gå omkring i nike-dojor gratis?
Nej han har ett marknadsvärde.

Jag är ganska säker Anna Book är sponsrad idag av LIDL, ATTEFALL samt BAUHAUS.
Vill du sätta dit Anna för skattefusk? Hennes deklarationer visar i alla fall inte på några inkomster i närheten av de du nämner. Lidl
Citera
2021-07-23, 07:22
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Varför klagar hon då så mycket över ekonomin? Det är så mycket dom inte har råd med.
Hon växlar mellan att beklaga sig över att det saknas pengar och att säga att hon visst har råd med en ny bil men att hon inte behöver en just nu.
Det där är så typiskt svensk och inte skylta med sina tillgångar. Är tvärtemot själv, skäms ej men har vänner betydligt förmögnare än mig som är precis som Anna.
Vill inte reta folk säger de.
Citera
2021-07-23, 09:32
Medlem
Familjen är i princip bankrutt. Inga sparade pengar eller tillgångar. Får hjälp av farfar ibland. Roberto passar på att jobba extra nu då dom ändå inte har råd och möjlighet till semester.
Och det är inget att skämmas för.
Citera
2021-07-23, 10:07
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikantomte
Familjen är i princip bankrutt. Inga sparade pengar eller tillgångar. Får hjälp av farfar ibland. Roberto passar på att jobba extra nu då dom ändå inte har råd och möjlighet till semester.
Och det är inget att skämmas för.

Hur säkra källor är detta? Och isåfall varför söker inte Anna alla jobb som går att söka?
Citera
2021-07-23, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Hur säkra källor är detta? Och isåfall varför söker inte Anna alla jobb som går att söka?

Deras gemensamma deklarerade inkomster i familjen (barnen inräknat,) understiger min ( jobbar 50 procent) och min mans ingen av oss några direkt höga inkomster.
Anna har betalningsanmärkningar, Felicia också
De har inget överskott deklarerat förra året.

De äger inget. Huset är förvisso inte fullt belånat, men de enda tillgångar som finns i familjen finns hos Vicente
Citera
2021-07-23, 10:20
Att Anna inte söker jobb....tja vid något tillfälle har hon sagt att hon inte kan ta ett vanligt jobb för då skulle hennes arbetsplats f problem med fans som kom dit.

En annan aspekt är att Anna inte har någon arbetslivserfarenhet trots sin ålder. Hennes CV är tomt, ingen skola, inga jobb och en attityd i sociala medier som gör henne "svår att anställa"

Hon söker jobb, sitter på möten, ringer folk, mailar och ser till att hålla sig aktuell. I hennes värld är hon en stjärna men de som jobbar i branschen på riktigt vill inte ha med henne att göra.
Citera
2021-07-23, 10:21
Medlem
Att jämföra marknadsvärdet mellan Zlatan och Anna måste vara skrivet av antingen Roberto eller en person som tappat förståndet. Zlatan är en av världens bästa fotbollspelare och Anna är en hemmafru som har noll i marknadsvärde. Någon gång om året får hon samarbete med halvskumma företag som inga andra vill göra reklam för. Det bästa vore om Anna efter senaste inlägget lade ner insta och sökte hjälp.Jag tycker det är förfärligt att inte Roberto sätter ner foten men det måste bero på att han inte har alla hästar hemma. Han borde hjälpa henne till ett lugnt liv på landet med grannarna .Det är enda sättet för henne att slippa allt som hon påstår hon blir utsatt för.
Citera
2021-07-23, 10:32
Medlem
Under-Jordens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
https://postimg.cc/gallery/yRGmsb1

Tror de kom i tokig ordning
Otroligt!
En helt obegriplig harang. Vagt passivt agressiv.
Är den riktad till någon eller är det bara Anna som filosoferar över kaffekoppen?
Hon klappar sig på axeln... Vem skriver hon för?
Är det helt enkelt "Kära dagbok, det är Anna! Idag var det någon som..."?

Jag tror att sammanfattningen skulle kunna vara att Anna är ledsen, men stark!?
Som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in