Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Nåja, nu är det uppenbarligen Dr Alban som faktiskt äger rättigheterna till Annas mästerverk "Anna", så det är väl förståeligt om han får sköta det. Men du har såklart rätt - samma sak när hon beklagade sig över att hon aldrig gick någon producentkurs: det finns inget som hindrar henne att göra det. Anna gillar att sitta och älta dock hur allt är alla andras fel istället för att ta tag i saker eftersom då kan hon faktiskt misslyckas. Bättre att leva i fantasin om att det är alla andras fel att Anna inte är den superstjärna hon anser sig vara...
Aha, då förstår jag. Fick intrycket av att detta var en skiva som Anna själv varit med och producerat.
I podden som Fetlicia var med i förra sommaren om Anna Book, Min mamma Anna Book - Hitfabriken, fick vi ju höra hur Fetlicia kröp omkring på studiogolvet under sin uppväxt och att Anna mer eller mindre bodde i skivstudion under många år. Det målades upp en bild av hur Anna samarbetade med de stora musikproducenterna och själv var med och skapade sin musikskatt.
Anna la ju i samband med detta ut på IG hur hon satt och skrev låttexter och befann i ett skaparläge. Att det var så viktigt att få ut just detta album trodde jag hängde ihop med att det var ”hennes” album.