2021-07-12, 13:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
OM det alls hänt, tror jag att det var någon som skrek åt dem att klippa gräsmattan, som såg förjävlig ut på midsommar.
Anna tar det självklart som ett "ofredande". Precis som när en kastad tändare var ett "mordförsök".

Folk är väl lite småberusade under midsommar, någon körde förbi och skrek ABC och sedan "klipp gräset Fläskfia" och Anna kastar sig över telefonen och ringer polisen.
Samtidigt skjuts poliser ihjäl, gängbråk pågår och det är midsommarstök.
Men i Annas universum finns ingenting så hemsk som att någon skriker åt henne, det går före allt.

Man tar sig för pannan, hennes mission är gjord. Att få uppmärksamhet.
Idioterna på Aftonbladet vill skriva och Anna blir lycklig över ytterligare en artikel spara i sin klipppärm.
I Annas universum är hennes liv så torftlig, hon är en arbetslös, ensam, föredetting, som ständigt suktar efter uppmärksamhet..
Citera
2021-07-12, 14:30
Medlem
nickomyras avatar
Anna bryter ihop i tårar efter den romantiska gesten
– Det är ingenting att gråta för, det var ju superenkelt, säger Roberto.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/9...esten-av-maken
Citera
2021-07-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Anna bryter ihop i tårar efter den romantiska gesten
– Det är ingenting att gråta för, det var ju superenkelt, säger Roberto.
https://nyheter24.se/noje/kandisar/9...esten-av-maken
Jag tycker att det är löjligt att lägga ut på insta , det verkar nästan som det var planerat att göra. De hade manus hur de skulle göra , ingen normal människa lägger ut så mycket privat som Anna .Hon har inga gränser och Roberta är med på vilka tokigheter som helst.
Citera
2021-07-12, 15:11
Medlem
cleovarnamnets avatar
Jag skäms lite över att jag regelbundet läser i den här tråden… men till saken: det hävdas på olika ställen i tråden att Anna hoppade av skolan i årskurs 8. Jag har alltid undrat över detta då skolplikten kallas plikt av en anledning. I dag mejlade en kompis (apropå att han kollade upp var Roberto var uppväxt) nedanstående artikel, där det står att Anna går i 9:an och ser fram emot att sluta högstadiet. Detta var alltså innan hon uppträtt med ABC men uppenbarligen redan var känd.
http://www.bilddump.se/bilder/202107...249.6.154.jpeg
Stämmer det alltså inte att Anna hoppade av i 8:an? Som lärare tycker jag att detta är det mest spännande i hela tråden.
Citera
2021-07-12, 15:16
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jag skäms lite över att jag regelbundet läser i den här tråden… men till saken: det hävdas på olika ställen i tråden att Anna hoppade av skolan i årskurs 8. Jag har alltid undrat över detta då skolplikten kallas plikt av en anledning. I dag mejlade en kompis (apropå att han kollade upp var Roberto var uppväxt) nedanstående artikel, där det står att Anna går i 9:an och ser fram emot att sluta högstadiet. Detta var alltså innan hon uppträtt med ABC men uppenbarligen redan var känd.
Stämmer det alltså inte att Anna hoppade av i 8:an? Som lärare tycker jag att detta är det mest spännande i hela tråden.

Tror inte hon hoppade av officiellt utan bara inte gick. På den tiden var det inte alls samma koll och samma tvång även om skolplikt var inskriven i lagen. Jag är ett par år yngre än Anna och vi hade 3-4 st på min lilla skola med 350 elever som "hoppade av" en fick jobb i nian, nån bara slutade gå. Det hände inte så himla mycket.
Citera
2021-07-12, 15:19
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag tycker att det är löjligt att lägga ut på insta , det verkar nästan som det var planerat att göra. De hade manus hur de skulle göra , ingen normal människa lägger ut så mycket privat som Anna .Hon har inga gränser och Roberta är med på vilka tokigheter som helst.
Han tycker nog att det är värt det för att göra sin fru nöjd och glad .
Att hon tycker det är viktigt att få visa det offentligt är nog inte för att de inte har det bra ihop eller är osäker på han . Utanför att hon har dålig självkänsla och känner sig mobbad . Och vill visa att hon iallafall har ett lyckligt äktenskap . Och det tror jag att hon har .
Citera
2021-07-12, 15:29
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Du har en poäng där, men som någon skrev här ovan så hände det ibland på den tiden att elever "försvann". Av olika skäl. När det gäller barn och ungdomsstjärnor tror jag man löste det genom att de helt enkelt fick plugga på distans. Har för mig att Björn Borg hade något sånt för sig, att han satt och pluggade med farbror Bergelin på hotellrummet. Anna gjorde kanske något liknande?
Citera
2021-07-12, 15:30
Citat:

"Jag har alltid fått höra att jag är söt" hybris? Inte särskilt ödmjuk då iaf
Citera
2021-07-12, 15:43
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Guld!! 👍👍👍👍👍👍
Hela artikeln osar pinsamheter
Anna har ju inte en speciellt hög social kompetens..
"Jag har fått höra att jag är söt hela livet..
" Jag är mer vuxen nu, jag vet vad jag ska och inte ska säga".. Och Anna älskar som 15 årig tonårstjej att läsa Astrid Lindgrens sagoböcker...
"Jag måste tänka på att jag är Anna Book"
Trumpetar Anna lillgammalt som levat h e l a 15 jordsnurr på denna jord.

Var det denna managern i artikeln, som blåste Anna på miljonerna?

I Tvprogrammet klassfesten diskuterar de väl Annas skolgång, har för mig att Anna skolkade en stor del av 8an och 9an och var inte speciellt närvarande, därav en massa 1or i betyg som visades upp i programmet.
Jag la upp det här någonstans i tråden.
Anna var väl mest närvarande fram till början, mitten av 8e klass, sedan skyllde väl familjen på Annas karriär, för att hon skulle slippa gå i skolan och.. Jag misstänker, bli ännu mer mobbad.
Senast redigerad av cece123 2021-07-12 kl. 15:53.
Citera
2021-07-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Guld!! 👍👍👍👍👍👍
Hela artikeln osar pinsamheter
Anna har ju inte en speciellt hög social kompetens..
"Jag har fått höra att jag är söt hela livet..
" Jag är mer vuxen nu, jag vet vad jag ska och inte ska säga".. Och Anna älskar som 15 årig tonårstjej att läsa Astrid Lindgrens sagoböcker...
"Jag måste tänka på att jag är Anna Book"
Trumpetar Anna lillgammalt som levat h e l a 15 jordsnurr på denna jord.

Var det denna managern i artikeln, som blåste Anna på miljonerna?

I Tvprogrammet klassfesten diskuterar de väl Annas skolgång, har för mig att Anna skolkade en stor del av 8an och 9an och var inte speciellt närvarande, därav en massa 1or i betyg som visades upp i programmet.
Jag la upp det här någonstans i tråden.
Anna var väl mest närvarande fram till början, mitten av 8e klass, sedan skyllde väl familjen på Annas karriär, för att hon skulle slippa gå i skolan och.. Jag misstänker, bli ännu mer mobbad.
När jag läser artikeln inser jag att här började Annas fantasier om att bli stjärna ivrigt påhejad av mamma Maritha. Anna lever fortfarande idag kvar i sin fantasivärld.
Citera
2021-07-12, 16:25
Citat:
När jag läser artikeln inser jag att här började Annas fantasier om att bli stjärna ivrigt påhejad av mamma Maritha. Anna lever fortfarande idag kvar i sin fantasivärld.

Jag tycker mammans kommentarer var rätt hemska. Det visar ju lite på var Annas mående kommer ur.

"Vi kritiserar henne rätt hårt om hon gör något dåligt" stod det inte något sånt?

Det stod ju också att mamman avbryter, att Anna "har inte tid med pojkar" är ju tydligt vem som styrde och med järnhand
Citera
2021-07-12, 16:32
Medlem
cece123s avatar
Citat:

När man är i en lättpåverkad känslig tonår, så blir det ofta tragiskt att se när barnartisters karriär stagnerar och de tvingas gå tillbaka till en grå vardag och inte fixar det.
Speciellt då deras egon blåst upp till det format som Anna fick.
Anna skulle kunna ha åkt luftballong med det uppblåsta ego hon fick.
Anna beskriver sig som försiktig, nervös och blyg och var helt enkelt inte gjord för ett liv som artist och när hon dessutom inte har en supertalang i form av röst, artisteri, skrivtalang, musicerande i övrigt som faller den stora massan i smaken är det tragiskt att hon saknar självinsikt att förstå det. När hon är över 50 bast.

Säger det igen, det är TUR för Anna att hon har sin man.
De kommer inte lämna varandra och deras kärlek unnar jag dem verkligen.
Senast redigerad av cece123 2021-07-12 kl. 16:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in