2021-07-14, 00:24
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Är citaten från en ny eller gammal artikel? Det blir lite förvirrande när ni blandar nya och gamla artiklar, särskilt när de är låsta.
Gammal artikel. Handlar om när det kom fram att hon tagit emot svarta gager (precis som en rad andra artister).
Citera
2021-07-14, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Att hon har ett gott hjärta och vill väl kan ingen ta ifrån henne.
Hon kanske bara har lite svårt att se var gränsen går i var man hjälper och stjälper. Tror faktiskt inte hon gör det av ondo, men ibland blir det lite fel.

Jag borde inte svara men jag gör det ändå:Läs på lite om tex narcissism och hur människor med starka narcissistiska och histrioniska drag fungerar och hur deras relationer ofta är- kanske trillar polletten ner då om vad det kanske/troligen/förmodligen/möjligen handlar om. Jag vet att du trollar, men ändå. Anna bryr sig mest om sin självbild och att upprätthålla den. Andra människor är redskap som ska förgylla deras självbild och gör de inte det så förkastas de.
Citera
2021-07-14, 05:19
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://postimg.cc/gallery/jPtLF8h

Titta på hennes vänstra överarm på andra bilden.
Såg i liven hur gropig huden var och att hon har flera veck.

Hennes ärr från när hon opererade bort överflödig hud efter hennes första GBP syns också. Det kan inte vara kul att ha lagt ned så mycket tid på sådant bara för att gå upp allt igen.
Citera
2021-07-14, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Hennes ärr från när hon opererade bort överflödig hud efter hennes första GBP syns också. Det kan inte vara kul att ha lagt ned så mycket tid på sådant bara för att gå upp allt igen.
Tid är någonting som hon har gott om
Citera
2021-07-14, 09:16
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, det måste vara mycket undertryck ångest ang det där skulle jag tro.
Citera
2021-07-14, 11:45
Medlem
cece123s avatar
Det slår mig när Anna tar en bild av yngsta dotterns plåster efter vaccinationen och lägger upp det på IG att Annas IG inlägg
liknar små dagisbarns redovisningar om vad som har hänt under dagen som de ritar för att visa mamma och pappa, snarare än en vuxen kvinnas IGinlägg..
Citera
2021-07-14, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det slår mig när Anna tar en bild av yngsta dotterns plåster efter vaccinationen och lägger upp det på IG att Annas IG inlägg
liknar små dagisbarns redovisningar om vad som har hänt under dagen som de ritar för att visa mamma och pappa, snarare än en vuxen kvinnas IGinlägg..
Lite så ja.
Att nämna att det var så skönt med en dusch, att visa foton av maten man serverat, att ”avlägga rapport” om tagen vaccination, att ge exempel på hur en dag kan se ut o s v är inget konstigt. Att göra det om och om och om igen, från femton vinklar, varje dag, varje gång, i detalj … är ett udda beteende.
Citera
2021-07-14, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
Jag skäms lite över att jag regelbundet läser i den här tråden… men till saken: det hävdas på olika ställen i tråden att Anna hoppade av skolan i årskurs 8. Jag har alltid undrat över detta då skolplikten kallas plikt av en anledning. I dag mejlade en kompis (apropå att han kollade upp var Roberto var uppväxt) nedanstående artikel, där det står att Anna går i 9:an och ser fram emot att sluta högstadiet. Detta var alltså innan hon uppträtt med ABC men uppenbarligen redan var känd.
http://www.bilddump.se/bilder/202107...249.6.154.jpeg
Stämmer det alltså inte att Anna hoppade av i 8:an? Som lärare tycker jag att detta är det mest spännande i hela tråden.

Artikeln är både underhållande och sorglig att läsa. Den är från när Anna stod på toppen av sin artistkarriär och bara året senare så är artistkarriären över.

En undran jag får när jag läser artikeln är vad för kännedom och insikter mamma Maritha har om artisteri och kändisbranschen. Det står i artikeln att Anna tränar på uppträdanden framför familjen som kommer med hårda omdömen om Anna gör dåligt ifrån sig. Så när mamma Maritha och Annas syskon bedömer Annas framträdanden undrar man vilken kompetens de besitter för att göra just detta. Är det härifrån Anna fått uppfattningen om att hon skulle kunna sitta i juryn för en talangtävling trots att hon själv saknar talang?

Anna var ju aldrig särskilt framgångsrik som artist ens när hon stod på toppen av sin artistkarriär. Hennes stil var extremt tantig och tilltalade inte de ungdomar som hon rimligen borde ha som fans. Likheten med mamma Marithas stil gör att man förstår att det var hon som bestämde den stil som Anna skulle ha. Jämför med Pernilla Wahlgren som hade en tuff stil, Carola Häggkvist som hade en för 80-talet moderiktig stil samt Lena Ph som var den lite alternativa tjejen från landet som sydde sina egna kläder.

Alla tre var på 80-talet betydligt mer framgångsrika än Anna Book men hade också proffesionella managers som skötte deras affärer. Medan Carola, Lena Ph och Pernilla W är med i ungdomstidningen Okej så intervjuas Anna av Året Runt och Se&Hör. Troligen för att det är tidningar som mamma Maritha själv läste men knappast av den publik som Anna borde ha såvida de inte var hemma hos farmor eller mormor på fika och skulle fördriva tiden.

Carola sparkade sin pappa som manager och rådgivare när han inte levde upp till förväntningarna. Kanske hade Annas karriär sett annorlunda ut om Anna gjort detsamma och sparkat mamma Maritha för att istället omgett sig med människor med bättre kunskap och kompetens.

Idag när Anna, Carola, Lena Ph och Pernilla W passerat 50-årsstrecket ser man tydligt vilka det gått bra för och vem som misslyckades. De tre sistnämnda lever gott på sitt artisteri medan Anna lever på sin man och svärfar.

Anna Book hade sin mamma som manager och rådgivare. Man hyr en lokal i flerfamiljshuset där man bor enbart för att sköta Annas artistkarriär. Anna ska, om man läser mellan raderna i artikeln, sysselsätta och försörja hela familjen där mamma Maritha håller i trådarna som Annas manager. Är det konstigt att det gick så fel?
Citera
2021-07-14, 14:27
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Artikeln är både underhållande och sorglig att läsa. Den är från när Anna stod på toppen av sin artistkarriär och bara året senare så är artistkarriären över.

En undran jag får när jag läser artikeln är vad för kännedom och insikter mamma Maritha har om artisteri och kändisbranschen. Det står i artikeln att Anna tränar på uppträdanden framför familjen som kommer med hårda omdömen om Anna gör dåligt ifrån sig. Så när mamma Maritha och Annas syskon bedömer Annas framträdanden undrar man vilken kompetens de besitter för att göra just detta. Är det härifrån Anna fått uppfattningen om att hon skulle kunna sitta i juryn för en talangtävling trots att hon själv saknar talang?

Anna var ju aldrig särskilt framgångsrik som artist ens när hon stod på toppen av sin artistkarriär. Hennes stil var extremt tantig och tilltalade inte de ungdomar som hon rimligen borde ha som fans. Likheten med mamma Marithas stil gör att man förstår att det var hon som bestämde den stil som Anna skulle ha. Jämför med Pernilla Wahlgren som hade en tuff stil, Carola Häggkvist som hade en för 80-talet moderiktig stil samt Lena Ph som var den lite alternativa tjejen från landet som sydde sina egna kläder.

Alla tre var på 80-talet betydligt mer framgångsrika än Anna Book men hade också proffesionella managers som skötte deras affärer. Medan Carola, Lena Ph och Pernilla W är med i ungdomstidningen Okej så intervjuas Anna av Året Runt och Se&Hör. Troligen för att det är tidningar som mamma Maritha själv läste men knappast av den publik som Anna borde ha såvida de inte var hemma hos farmor eller mormor på fika och skulle fördriva tiden.

Carola sparkade sin pappa som manager och rådgivare när han inte levde upp till förväntningarna. Kanske hade Annas karriär sett annorlunda ut om Anna gjort detsamma och sparkat mamma Maritha för att istället omgett sig med människor med bättre kunskap och kompetens.

Idag när Anna, Carola, Lena Ph och Pernilla W passerat 50-årsstrecket ser man tydligt vilka det gått bra för och vem som misslyckades. De tre sistnämnda lever gott på sitt artisteri medan Anna lever på sin man och svärfar.

Anna Book hade sin mamma som manager och rådgivare. Man hyr en lokal i flerfamiljshuset där man bor enbart för att sköta Annas artistkarriär. Anna ska, om man läser mellan raderna i artikeln, sysselsätta och försörja hela familjen där mamma Maritha håller i trådarna som Annas manager. Är det konstigt att det gick så fel?

Nej, mamma Maritha var inte manager, men nära inpå.
Artikeln nämner att Anna hade en manager, en manlig. Mamma var en stagemom.
https://www.yourdictionary.com/stage-mom
Annas mamma gav ju Anna orealistisk uppfattning om sig själv, mycket på grund av att hon var lika okunnig som Anna, därför blev de blåsta alt besvikna när folk lovade mycket och trodde att allt bara skulle rulla på av sig själv.
Annas mamma var ju med Anna ö v e r a l l t och det stjälpte möjligtvis mer än hjälpte Anna. Något som bla Billy Butt nämnt.
Typ få artisten Anna Book plus morsan på köpet.

Annas mamma hade själv artistdrömmar och ställde upp i revyer och liknande grejer.
Hon la mycket hopp på Anna, men Annas sätt kommer nog till stor del från hennes osjälvständiga,osäkra, blyga och socialt inflexibla sätt att vara på.
Anna var en riktig mammagris. Och den grundpersona Anna är, är hon född med.

Osäker på att mamman bestämde Annas kläder, Anna var ju lillgammal och härmade morsan, hennes bästa vän.
Annas klänning i ABC videon var ju allt annat än tantig, men för utmanande för Anna 15 år.
Skulle jag ha varit Annas förälder skulle det ha blivit NO, no till den klänningen.
https://pasteboard.co/Kb8ic7K.jpg
Märkligt att inte Annas morsa sa ifrån.

Anna fanns med i tidningen Okej och ställde upp på baddräktsbilder.
http://www.80tal.se/anna-book/

Både Pernilla och Carola är trygghetsnarkomaner som missade utlandskarriärer, men skillnaden mellan PW, Carola och Anna är social kompetens, flit, kontakter och talang.
De två förstnämda har det uppräknade i betydligt mer omfattning än Anna, om Anna ens har något av det.
Lena Ph skrattade man åt, men hennes generösa självironi har gjort att Lena numera räknas som en cool milf 😁
Senast redigerad av cece123 2021-07-14 kl. 14:56.
Citera
2021-07-14, 14:38
Medlem
Det är talande att Anna nu försöker samma sak med Vanessa som hennes mamma försökte med henne. Vanessa är skötsam, flitig och gillar skolan men inget av det duger för Anna. För henne räknas bara kändisskap och Vanessa är den enda kvar i familjen där det finns en chans till en influenserkarriär. Vanessa gör allt för dölja ansiktet och undkomma mammas live men Anna fortsätter publicera kring dotterns hälsotillstånd, vad hon gör på dagarna, privata chattkonversationer, vaccinationer med mera. Hon har till och med tidigare för flera år sen berättat att Vanessa var oskuld. Det finns inget stopp på Annas sjukliga beteende. Hon borde fråntagits vårdnaden långt tidigare så kanske allt inte gått så snett för de två äldsta barnen.
Citera
2021-07-14, 18:00
Medlem
Tuttlutts avatar
https://postimg.cc/gallery/YvH8RBL

Någon sitter och tycker synd om sig själv.
Citera
2021-07-14, 18:21
Medlem
Herregud nu har det brunnit ordentligt Vad är det denna människa inte kan förstå TookAnna har ägnat dagen till att läsa tråden om sig själv. Sen skyller hon sitt misslyckande på oss Gropen AnnaTook står i har hon grävt som jag förstår i många, många år. Varför kan hon inte fatta att det är hennes agerande utanför tv-rutorna som blivit intressant. Hennes lajande där hon kallar sin följare för diverse oförskämdheter. Hennes misslyckade två äldsta barn står hon upp för trots att de båda blivit dömda i domstol. Hon går ut offentligt och gör ner det minderåriga offret. Leker struts när följare frågar om Felicias grova brott. En sak AnnaTook! Älskar sina barn gör man till sin död. Trots det kan man ändå fördöma deras gärningar. Sug på den du!!
Du framställer dig som Moder Theresa som gör allting gott! Tjena mittbena Du är en elak, avundsjuk, grälsjuk, snarstucken liten liten äcklig bitch som tror att du är något. Blä 🤢 och fy. En sak till. AnnaTook Stolledano har aldrig och då menar jag aldrig kunnat sjunga och uppträda. Som jag läste i Hänt: Anna Book har lyckats hålla sig kvar i rampljuset p g a ditt instagramkonto Oh my God. AnnaTook ska skatta sig lycklig att hon får framträda i den största mediarapporteringen ever
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in