Citat:
Ursprungligen postat av
gurkelurkan
Mitt tips till Anna är om hon läser här. Sätt ett fotografi på mamsen högst upp i julgranen detta år istället för att hänga upp många små på grenar. Finns något plagg kvar är det bara att klä granen med detta? Vet inte om det funkar men värt ett försök. Hur länge sedan är det som mamsen gick hädan?
Det är väl pass 7 år sedan hennes mamma dog. Visst är det slitigt i perioder av sorg, det vet alla som förlorat en nära anhörig och det är många som har gjort det. Anna får sin sorg att bli så enastående och unik. "Ingen i hela Sverige kan sörja som hon" - Ingen kan någonsin ha känt samma djupa sorg som fru T-B tror fru T-B.
Att hålla på med sån't därnt makabert bak- och julgranspyssel av sin avlidna mor är f.ö. ett utmärkt sätt att se till att hålla kvar sorgen och
inte gå vidare och det kanske är just det som ligger i fru T-B:s intresse.
Själv saknar jag mina föräldrar gränslöst i perioder, bl.a. vid jul. Men jag är säker på att de skulle komma och hemsöka mig för att se till att jag skärper mig och tar hand om min familj och mitt pågående liv om jag gjorde mammatårta och pappajulgransstjärna. Skulle för övrigt få spunk om sambon gjorde pyssel av sin avlidna pappa i granen. Det blev i så fall ett allvarligt prat med honom om hans sorgprocess med efterföljande telefonsamtal till någon psykoterapeut för samtalsbehandling. Hur står hennes man och syskon ut?