Citat:
Ursprungligen postat av
Raus_bitte
Dom där barnen hon har. Hon storbölar när den äldsta som är typ 25 åker hem tidigare från semestern och de ska vara ifrån varandra 2 veckor. Hon tvingar sin 16-åring att pussa sin mamma. 14- och 16-åringen har tydligen aldrig varit ensamma utanför gården (?!). Och för ett tag sen gick Anna med 14-åringen och såg barnfilmen "Siv sover vilse".
dom där stackars ungarna alltså. Norman bates mamma var förmodligen mindre överbeskyddande.
Citat:
Ursprungligen postat av
cosmic_dancer
"Siv sover vilse" med en fjortonåring? Stackars barn. Sonen måste även ha hjälp av mamma när han blöder näsblod. Sen att aldrig ha lämnat dem själva är också sjukt, är man 14 och 16 klarar man sig själva en helg om det skulle vara så.
Föräldraparet (som konstant hållit sina tre vuxna barn hemma genom att skrämma upp dem om världen utanför tomtgränsen) i filmen "Dogtooth" framstår plötsligt som normala i sitt förhållande till barn i jämförelse med Anna Book.
Nu har jag inte hört talas om "Siv sover vilse", men den låter inte som en film som mitt 14-åriga jag hade velat gå med morsan på. Och näsblod är ju inte så jäkla svårt att som tonåring få stopp på själv. Kan man heller inte ta att ens 25-åring åker hem till Sverige för lite egentid, utan att bryta ihop, då borde man nog ha släppt lite på taget om kidsen redan för ett antal år sedan.