2021-03-31, 18:05
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken prickig
Roberto måste vara en extrem självplågare som orkar hålla ut med Fettot.
Roberto har väl en fetisch som Anna besitter, för någon annan anledning ser jag inte till att han stannar kvar.
Citera
2021-03-31, 18:30
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Men nu får väl Offerkoftan i Märsta ge sig!!

https://postimg.cc/WqbwC9W7

https://postimg.cc/dZqMNnQJ

Riktiga artister, t ex Jonas Gardell, Pernilla Wahlgren, Måns Zelmerlöv & Per Andersson, Tommy Körberg .. och många, många andra hade inbokade föreställningar och turnéer plus alla som arbetar ”bakom kulisserna” har fått ställa in, vissa har förlorat sin försörjning.
Då ger det mig en jävligt dålig smak i munnen när en föredetting som har en IQ-befriad försörjare har mage att beklaga sig för ett missat jobb en måndag.
Skämmes ta mig f-n Märstamorsan och jag tycker också att de som sällar sig till ”tycka synd om gänget”. Garbriel Foss. GayTenor🤢, Pumaswede 🥱 borde tänka till.
Det verkar ju som att Anna fortfarande har störst stöd i HBTQ-rörelsen ändå. En gay-ikon har hon alltid varit. Hon borde kanske vara lite mer aktiv där?
Citera
2021-03-31, 18:35
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetektivBlomkvist
Fina och dyra klockor inne på klockbutiken, vilket då betyder flotta damer som går in där! Roberto har tillfällen att knyta kontakter, hoppas han gör det. Han behöver en dam, självförsörjande, med stil och gott uppförande.

Hm, det skulle vara en 75 åring + då.
Tror nog att yngre flotta kvinnor vill ha självsäkra, självgående män som åtminstone har lite pengar på banken och ett bra jobb.
Möjligtvis också att de verkar smarta med..
Tror nog att Robetto blir diskvalicifierad rätt omgående, men det finns ju också undantag..
Citera
2021-03-31, 18:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Roberto har väl en fetisch som Anna besitter, för någon annan anledning ser jag inte till att han stannar kvar.

Hela familjen är livrädda att säga emot henne eftersom Anna är så instabil och "går i taket" vid minsta motgång eller om någon säger emot henne. Därför tassar de på tå hela tiden och fungerar som nickedockor åt Anna.
Det brukar kallas för att vara medberoende. Man kan vara medberoende till både missbrukare och till mentalt instabila människor.

Hade de varit friska hade de givetvis rymt hela högen och bosatt sig långt från Anna men de kan inte rent psykiskt. Det är likadant med de som blir misshandlade i nära relationer. De vet att de måste därifrån men orkar inte ta det steget utan starkt stöd utifrån. Roberto och döttrarna behöver starkt stöd utifrån för att klara att bryta en sådan här tärande relation.

https://mindler.se/medberoende/
Citat:
Medberoende är ett psykologiskt tillstånd som uppstår i relationer och kännetecknas av att en person tillåter den andras ohälsosamma beteende. Det kan vara saker som missbruk, dålig mental hälsa, låg mognadsgrad, avsaknad av ansvarskänsla eller underpresterande. Grundläggande för medberoende är att personen förlitar sig på den andra i överdriven grad. Medberoende är inte direkt en individuell diagnos, utan mer av en psykologisk beskrivning på dynamiken i ett förhållande.
Att vara medberoende innebär ofta att man gör personliga uppoffringar för att möta andras behov. Människor som är medberoende har ett patologiskt yttre fokus och låter alla sina tankar och handlingar kretsa kring närstående. Medberoende uppkommer därmed ofta i förhållanden som är obalanserade eller på annat sätt ohälsosamma. Det är vanligt att någon med medberoende försöker ”bota” sin partners eller närståendes missbruk eller negativa personlighetsdrag.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-03-31 kl. 18:41.
Citera
2021-03-31, 18:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det verkar ju som att Anna fortfarande har störst stöd i HBTQ-rörelsen ändå. En gay-ikon har hon alltid varit. Hon borde kanske vara lite mer aktiv där?

Anna drar till sig folk som är annorlunda, hon är ju annorlunda själv.
Anna skulle inte orka bli mer aktiv, hon har inte tid. Det skulle d e s s u t o m ta tid från hennes egentid.
På det är hon ju lite deppig.Obs ! Annas egna ord, lite.
Citera
2021-03-31, 19:37
Medlem
släpp allt ni har för era händer govänner, Anna har sökt ett jobb men fick det inte utan fick en käftsmäll istället!

https://postimg.cc/gallery/9fXdJTX
Citera
2021-03-31, 19:40
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna drar till sig folk som är annorlunda, hon är ju annorlunda själv.
Anna skulle inte orka bli mer aktiv, hon har inte tid. Det skulle d e s s u t o m ta tid från hennes egentid.
På det är hon ju lite deppig.Obs ! Annas egna ord, lite.
Har inte Anna Swish?
Jag skulle kunna skänka ett par kronor till hennes konto, så länge hon är kvar.
Hon är nästan det roligaste på internet idag.
Hon får väl komma in hit och uppge sitt swishnummer, för jag är övertygad att fler än jag vill betala för underhållningen hon bjuder på så frikostigt.
Det skulle kunna lätta på påfrestningen i stackars Robertos plånbok också...
Senast redigerad av Rimbert 2021-03-31 kl. 20:22.
Citera
2021-03-31, 19:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
släpp allt ni har för era händer govänner, Anna har sökt ett jobb men fick det inte utan fick en käftsmäll istället!

Anna har antagligen "sökt" ett jobb som inte ens utannonserats, dvs erbjudit sin "hjälp" till någon halvkändis som knappt vet vem hon är.
Citera
2021-03-31, 19:55
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Bra engelska
Citera
2021-03-31, 20:02
Medlem
Citat:

De flesta som sökt jobb har ju fått ett tack, men nej tack. Hon trodde väl att som den stora stjärna hon är, i hennes värld, så skulle hon så klart få jobbet, strunta samma om hon var kvalificerad eller inte. Har man ingen utbildning eller speciell talang så blir det svårt med jobb. Är man redan känd som en något besvärlig person så blir det inte lätt. 50 år och aldrig haft mer än strölekar på sitt cv så får man nog gå och skriva in sig på AF och gå på någon sysselsättning genom dem. Välkommen till den värld vi andra lever i liksom.
Citera
2021-03-31, 20:04
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Jag tycker synd om Anna. Det är inte lätt för någon kvinna 50+ utan utbildning och erfarenhet att landa ett jobb.

Men, det var försök nummer 1, det är bara att försöka igen och försöka läsa av vad det var som saknades i presentationen och göra bättre nästa gång. (Jag hoppas att den inte innehöll alla detaljer om operationerna...)

Dags att resa sig och inhalera några nya visdomsord.
Citera
2021-03-31, 20:18
Medlem
Jag tycker INTE synd om Anna Took! Duger man inte är det bara att hacka i sig, lilla TookAnna! Efter detta inlägg kommer hon aldrig att få något jobb även OM hon skulle ha ”skills” När ska denna patt-etiska människa förstå att hon behöver uppvisa en attityd av ödmjukhet och vänlighet och sluta äckla sig på sina live som om hon vore Sveriges svar på Beyonce Anna Stolledano! Du är slut! Slut! Bam bam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in