2021-03-31, 14:30
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nya visdomsord på story

https://postimg.cc/gallery/DyFvcXY

JAG kan sköta om en ros länge i MIN trädgård. Men en ros kan också dö. Är det här ett mordhot? Nu är nog Anna ute på djupt vatten. Om personen som dumpat Anna vet vem hon är kan det ju tolkas så. Då kan hon anmäla Anna för olaga hot.

Jag tänker att en person som dumpar Anna antagligen ogillar henne och då läser här, eller så skiter hon fullständigt i Anna och går vidare i livet. Då läser hon knappast Annas insta heller.

Hm, undrar om Roberta och Anna firar något? De kanske ska ut och äta. Robban har nog råd med en buffé på kinakrogen intill.
Citera
2021-03-31, 14:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Vad trött man blir på alla lögner. "På grund av yttre omständigheter". Var det inte exakt så hon beskrev haveriet med cook-a-long-teamet. Försöker skylla alla misslyckanden på Coronan. Kanske ska de sätta upp Toy Story 27 och Annas karaktär är inte med längre? Har ma gjort röst till en så pass känd film är det väl ändå lite konstigt att hon inte får fler röst-jobb?

Vad hände med "filminspelningen" för ett par veckor sedan? Den borde ju vara färdigklippt vid det här laget? Kanske gjorde "brudarna" en pilot till ett tv-program som heter Annas Universum och produktionsbolaget sa neh tack. Vi vill inte betala era skönhetsoperationer.

Herr Roberto ser ju grymt bra ut. Finns ju inte på kartan att en väktare går runt i kostym, väst och slips. Har han fått nytt jobb? Livvakt till Kristina Lugn gick ju inte så bra, men det var ju inte hans fel.

Toppen Anna är ledsen och nedstämd och mår dåligt och hoppar över påsken i år. Det firar hon med ny peruk för 3000 spänn. Finns inte på kartan att Roberto har 3000 över när elräkningen betalats. Kanske är det Vanessas extraknäck som betalar mammas nya hår?

Antar att Anna insåg att de grå hårstråna som hon ihärdigt filtrerat bort var för långa när hon
råkade se sig själv i spegeln utan filter.
Yttre omständigheter...

Eller så blir det ingen härlig cookalong i påsk
Så Anna får återigen trängas med samma folk, vuxna barnen och maken i sin herrgård i Sigtuna.
Nåväl hon har fixat hår iallafall.
Hos "nya" Bobby, som naturligtvis Anna betalar
Fullt pris hos.. Från hjärtat..
https://pasteboard.co/JV9Swf1.jpg

https://pasteboard.co/JV9QEzr.jpg
Robetto jobbade väl kring NK, därav klädseln?

Om jag vore Robetto skulle jag kräva att Anna skaffar ett jobb.
Hon älskar ju att köra bil och låtsasflirta med Kurt-Chennysar, lastbilschaufför vore ju nått.
Då kan hon liva samtidigt.
Fast då skulle inte jag vilja köra framför henne.
Citera
2021-03-31, 14:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad trött man blir på alla lögner. "På grund av yttre omständigheter". Var det inte exakt så hon beskrev haveriet med cook-a-long-teamet. Försöker skylla alla misslyckanden på Coronan. Kanske ska de sätta upp Toy Story 27 och Annas karaktär är inte med längre? Har ma gjort röst till en så pass känd film är det väl ändå lite konstigt att hon inte får fler röst-jobb?

Vad hände med "filminspelningen" för ett par veckor sedan? Den borde ju vara färdigklippt vid det här laget? Kanske gjorde "brudarna" en pilot till ett tv-program som heter Annas Universum och produktionsbolaget sa neh tack. Vi vill inte betala era skönhetsoperationer.

Herr Roberto ser ju grymt bra ut. Finns ju inte på kartan att en väktare går runt i kostym, väst och slips. Har han fått nytt jobb? Livvakt till Kristina Lugn gick ju inte så bra, men det var ju inte hans fel.

Toppen Anna är ledsen och nedstämd och mår dåligt och hoppar över påsken i år. Det firar hon med ny peruk för 3000 spänn. Finns inte på kartan att Roberto har 3000 över när elräkningen betalats. Kanske är det Vanessas extraknäck som betalar mammas nya hår?
När man ser honom utanför Krons Ur har han faktiskt kostymliknande klädsel; dom vill väl inte ha väktare som ser ut som de i kollektivtrafiken i sin exklusiva verksamhet
Citera
2021-03-31, 15:29
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
När man ser honom utanför Krons Ur har han faktiskt kostymliknande klädsel; dom vill väl inte ha väktare som ser ut som de i kollektivtrafiken i sin exklusiva verksamhet

Ok. Så kan det ju vara. Fast jag trodde grejen med väktare var att de skulle synas i avskräckande syfte. Annars kanske rånarna rånar ändå? Men vad vet jag? Till och med väktare på ambassader har uniform. Väktare får ju inte ha vapen heller, så rånar man en klockbutik lär man ju vara beväpnad. Inte så mycket Robban kan sätta emot då.

Han är ju faktiskt grymt snygg i sin "outfit". Så jag fattar inte vad han ska med Anna till. Damerna lär stå på kö.
Citera
2021-03-31, 16:17
Medlem
Citat:
Ok. Så kan det ju vara. Fast jag trodde grejen med väktare var att de skulle synas i avskräckande syfte. Annars kanske rånarna rånar ändå? Men vad vet jag? Till och med väktare på ambassader har uniform. Väktare får ju inte ha vapen heller, så rånar man en klockbutik lär man ju vara beväpnad. Inte så mycket Robban kan sätta emot då.

Han är ju faktiskt grymt snygg i sin "outfit". Så jag fattar inte vad han ska med Anna till. Damerna lär stå på kö.
Fina och dyra klockor inne på klockbutiken, vilket då betyder flotta damer som går in där! Roberto har tillfällen att knyta kontakter, hoppas han gör det. Han behöver en dam, självförsörjande, med stil och gott uppförande.
Citera
2021-03-31, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
Stackars frisören.. Nu har han fått uppleva fru Annas bebis prat med Jojobejo å pjuss pjuss kom å pjussa på din fju nu...💋 JOOO KOM NU.. 😲
För att därefter stört grina för hur ledsen hon är för det uteblivna jobbet.. BAAMM..👹
Vart tog alla kunder vägen..... 😇
Maken fick troligtvis betala för frisörbesöket. Tror inte han slösar sin lunchtid för att pussa på henne, det är fantasier från AB att HAN gjorde det.
Stackars man..
Citera
2021-03-31, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csmicdancer
Tydligen kom Roberto förbi för att ge henne en puss (hos frisören???)! Snarare så att han var tvungen att komma dit och betala för löshåret och klippning
Hon fantiserar.
Citera
2021-03-31, 16:53
Medlem
Nyfiken prickigs avatar
Roberto måste vara en extrem självplågare som orkar hålla ut med Fettot.
Citera
2021-03-31, 16:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Blev tvungen att googla lite. Kroons ur har tydligen flyttat in i PK-huset. Som på sitt sätt sitter ihop med NK. Men det är en egen mini-galleria, för er som inte bor i Stockholm. Kroons ur har inte råd att ha en egen väktare 24/7. Det normala numera är att man istället har säkerhetsdörrar som gör det svårt att ta sig in om ingen trycker på knappen. Om Kroons har de vet jag inte. Däremot har PK-huset ett eget insta-konto med mängder av bilder. De strosar konstant runt väktare därinne. De har uniform allihop. Men ingen Roberta. Däremot kan det ju vara så att de roterar vaktstyrkan. Man kanske blir placerad på olika ställen?

Jag hittade till och med en tråd för ett forum för de som vill jobba som väktare på Robertos jobb. Nästan alla beskriver det som samma sak. Man jobbar i snitt sex dagar i veckan. Böjar tidigt, kommer hem sent. Man orkar inte med annat än att komma hem, äta, träna och gå och lägga sig. De flesta verkar söka sig vidare efter ett tag då det är slitsamt.

Nu är det väl skillnad på att eskortera Kristina Lugn till en presskonferens och tjafsa med en pundare utanför systemet i Hägersten. Men min uppfattning är att det roteras en del.

Däremot kan det vara så att Robban är butikskontrollant. Då ska man vara civilklädd. Ofta roterar butikskontrollanterna mellan flera butiker under samma dag. Deras jobb är att spana efter snattare. Det är möjligt att Kroons har en butikskontrollant då och då. Men sådana butiker har ju alltid sina dyrgripar inlåsta bakom glas, så det finns inte så mycket att snatta då. Som Robban är klädd går han å andra sidan knappast diskret runt på Ica och letar tonåringar som snattar chokladkakor.

Är hans ens väktare längre? Han kanske har bytt jobb?
Citera
2021-03-31, 17:01
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Blev tvungen att googla lite. Kroons ur har tydligen flyttat in i PK-huset. Som på sitt sätt sitter ihop med NK. Men det är en egen mini-galleria, för er som inte bor i Stockholm. Kroons ur har inte råd att ha en egen väktare 24/7. Det normala numera är att man istället har säkerhetsdörrar som gör det svårt att ta sig in om ingen trycker på knappen. Om Kroons har de vet jag inte. Däremot har PK-huset ett eget insta-konto med mängder av bilder. De strosar konstant runt väktare därinne. De har uniform allihop. Men ingen Roberta. Däremot kan det ju vara så att de roterar vaktstyrkan. Man kanske blir placerad på olika ställen?

Jag hittade till och med en tråd för ett forum för de som vill jobba som väktare på Robertos jobb. Nästan alla beskriver det som samma sak. Man jobbar i snitt sex dagar i veckan. Böjar tidigt, kommer hem sent. Man orkar inte med annat än att komma hem, äta, träna och gå och lägga sig. De flesta verkar söka sig vidare efter ett tag då det är slitsamt.

Nu är det väl skillnad på att eskortera Kristina Lugn till en presskonferens och tjafsa med en pundare utanför systemet i Hägersten. Men min uppfattning är att det roteras en del.

Däremot kan det vara så att Robban är butikskontrollant. Då ska man vara civilklädd. Ofta roterar butikskontrollanterna mellan flera butiker under samma dag. Deras jobb är att spana efter snattare. Det är möjligt att Kroons har en butikskontrollant då och då. Men sådana butiker har ju alltid sina dyrgripar inlåsta bakom glas, så det finns inte så mycket att snatta då. Som Robban är klädd går han å andra sidan knappast diskret runt på Ica och letar tonåringar som snattar chokladkakor.

Han kanske inte ens har ett jobb över huvud taget?
Han är bara så rädd för Annas reaktion när han talar om att han blivit friställd att han varje morgon klär upp sig och låtsas åka till jobbet.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2021-03-31, 17:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Det står alltid en väktare, klädd som R, utanför Krons; ibland är de tom inne i butiken men jag har aldrig sett dom patrullera PK-gallerian. Krons har säkerhetsdörr.
Fattar inte hur det kan vara slitigt att jobba där. Butiken är öppen 10-18 på vardagar, kortare på helger.

Edit: Kan tillägga att samtliga tre auktoriserade Rolex-återförsäljare (de har andra märken också ofc) har prydligt klädda väktare i butiken hela tiden (iaf de gånger jag besöker dom). Krons är en rätt liten butik så jag antar att det är därför de oftast står utanför dörren.

Edit 2: Alla väktare utanför Krons har samma klädsel så man kan nog säga att det är en "uniform".
Senast redigerad av DreamTwister 2021-03-31 kl. 17:10.
Citera
2021-03-31, 17:41
Medlem
Boopidoos avatar
Men nu får väl Offerkoftan i Märsta ge sig!!

https://postimg.cc/WqbwC9W7

https://postimg.cc/dZqMNnQJ

Riktiga artister, t ex Jonas Gardell, Pernilla Wahlgren, Måns Zelmerlöv & Per Andersson, Tommy Körberg .. och många, många andra hade inbokade föreställningar och turnéer plus alla som arbetar ”bakom kulisserna” har fått ställa in, vissa har förlorat sin försörjning.
Då ger det mig en jävligt dålig smak i munnen när en föredetting som har en IQ-befriad försörjare har mage att beklaga sig för ett missat jobb en måndag.
Skämmes ta mig f-n Märstamorsan och jag tycker också att de som sällar sig till ”tycka synd om gänget”. Garbriel Foss. GayTenor🤢, Pumaswede 🥱 borde tänka till.
Senast redigerad av Boopidoo 2021-03-31 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in