2021-03-11, 06:40
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tror på fullt allvar att hon har hittat på allting. Det är så mycket som inte stämmer. Gick hon upp halvsju i morse och började baka sockerkakor? Och sen kom grannarna med äggen? Vilket jag antar var anledningen till att hon satte igång och bakade?

Ge bort ägg gör man bara om man har höns. Vem fan går på Ica och köper en platta ägg och ger till sina grannar? Har man höns får man ibland mer ägg än man gör av med. Därför ger man bort dem. Anna har väl aldrig fått ägg av grannarna förut?

Baka fyra fem sockerkakor med olika bär, vem gör det liksom? Man bakar en eller två, om man väntar folk. Hälften av dem såg dessutom rätt äckliga ut. Men varför?

Spontanfika mellan 13.45 och 18.30. Är grannarna pensionärer eller arbetslösa. Hon ring dem tydligen 09.30 och bjöd över dem och började göra sockerkaka vid 12. Kakan ska väl stå i 45 minuter har jag för mig. Nä, det går inte ihop. Och till råga på allt skickar hon över resterna i cellofanplast.

Jag tror Anna svullade i sig allt själv. Sparade en bit till Roberta och skickade över Flisan till grannarna med lite knäckebröd. Snart är diabetesen ett faktum.

Hon har fått ägg förut. Och min bedömning är att grannarna bjöds över, men allt handlar om att skapa innehåll till det i övrigt helt innehållslösa instagrammet och att hon ska få äta onyttigheter. Både bakandet och inbjudandet, där hon återigen skiter högaktningsfullt i vad folkhälsomyndigheten står och säger.

Det är på grund av personer som hon som den här pandemin aldrig tar slut. Hon ska umgås med grannar och hon ska ta selfies kind mot kind med frisörer, skitsamma om smittan sprids.
Citera
2021-03-11, 07:05
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Hon har fått ägg förut. Och min bedömning är att grannarna bjöds över, men allt handlar om att skapa innehåll till det i övrigt helt innehållslösa instagrammet och att hon ska få äta onyttigheter. Både bakandet och inbjudandet, där hon återigen skiter högaktningsfullt i vad folkhälsomyndigheten står och säger.

Det är på grund av personer som hon som den här pandemin aldrig tar slut. Hon ska umgås med grannar och hon ska ta selfies kind mot kind med frisörer, skitsamma om smittan sprids.
Men i en live jag såg häromdan sa Anna att hon förstod redan i mars förra året att det skulle bli så här. Hon såg det komma långt innan Hälsovårdsmyndigheten fattade. I maj började hon med munskydd och höll ett avstånd på 2 meter. Om hon inte hade munskydd ökade hon avståndet till 3 meter. Osäker på vilken sorts meter hon menade.

Finns väl ingen som tagit så mycket ansvar som Anna gjort. Hon har ju knappt varit utanför dörren och bland allt hon gör för att förebygga smittspridning ingår ju sprit, munskydd, hålla avstånd och att bädda rent.
Jo, hon sa att hon bäddar rent, som en del i allt förebyggande. Jag har hört om det där bäddandet så länge och fick äntligen svar på min fråga. Som jag undrat, nu kan jag sova lugnt.
Citera
2021-03-11, 07:20
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity
Det var knepigt att lista ut var det kan vara. Där hon bor nu är det som heter "Torparlyckan" som byggts av Bonava. När jag tittar på fönstersättningen så ser det ut som det skulle kunna vara det Bonava-projekt som heter "Torparlyckan II". Där finns det radhus som har liknande utseende, men är ca 30 kvm större. Problemet där är att på projektets hemsida står alla husen som "till salu". Det finns även likadana radhus i Sigtuna stadsängar, men där är jag osäker på om produktionen verkligen har börjat.

Om det är ett sånt hus är i alla fall planlösningen bättre, man måste inte gå genom köket för att komma in till resten av huset, och det är fyra i stället för tre rum på övervåningen.

Jag gissar i alla fall att vi snart får veta allt, dessa människor brukar inte låta oss sväva i okunnighet om sånt. Om My inte vill skylta med det, så kommer Anna att göra det åt henne.

My har köpt ett större hus i samma område för hon tycker det hon har är för litet då Jonas också huserar där.
Citera
2021-03-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
My har köpt ett större hus i samma område för hon tycker det hon har är för litet då Jonas också huserar där.

Ojojoj jobbar hon inte som influencer? Kanske inte så smart att köpa en dyrare bostad nu när Sveriges ekonomi inom kort kommer bli väldigt tuff. 99% av alla influencers kommer tappa sin inkomst. Förutom Anna då, hon har ju ynkryggen Roberto hahaha
Citera
2021-03-11, 08:04
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl

Jo, de projekt jag nämner ligger båda i detta område. Jag bor själv några km bort, så jag är lite nyfiken på var det kan vara. Det känns som området håller på att tappa nu när både My och Carola bor där, och dessutom TookBooken dyker upp i grannskapet för ofta.
Senast redigerad av PricklyCity 2021-03-11 kl. 08:06. Anledning: Grammatikfel
Citera
2021-03-11, 08:09
Medlem
Varför har Anna grädde på sockerkakan? Behövde hon lägga till kalorier för att - hemska tanke - inte nå upp till sitt dagliga kaloriintag på 4000 kcal? Och varför detta tjat om ”nybryggt” kaffe? När folk skriver att de tagit en kaffe menar de nybryggt och inte gammalt kallt kaffe som stått en förmiddag. För Anna är det lyx, lyx, lyx med nybryggt! Och som många påpekat - det är inte snällt att bjuda in folk när rekommendationen är ”umgås bara med folk i hushållet”.

Min gissning är att allt började med att Anna fick äggen. Det satte igång ett maniskt tillstånd av att baka, bjuda in, tjattra. Och som vanligt påpekas hur länge folk stannat. ”Skulle bli en fika med slutade med middag och vickning” typ. Som något slags bevis på att Anna varit så trevlig och oemotståndlig att ingen vill gå hem. Vi som sett Annas lives vet att hon kan tjattra i timmar om totalt likgiltiga saker utan intresse för någon. Skillnaden är att grannarna inte kan stänga av Anna genom ett enkelt klick utan av artighet måste sitta och lyssna på hennes maniska ältande.
Citera
2021-03-11, 08:35
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Ojojoj jobbar hon inte som influencer? Kanske inte så smart att köpa en dyrare bostad nu när Sveriges ekonomi inom kort kommer bli väldigt tuff. 99% av alla influencers kommer tappa sin inkomst. Förutom Anna då, hon har ju ynkryggen Roberto hahaha
Influencer är bara ett extra kneg, hon är pt, driver gym, arrangerar träningsresor, hon får betalt för sitt bloggande också. Hon är aktiv i flera företag, lyfte ju en lön på över 600.000 förra året så hon fixar det nog
Citera
2021-03-11, 08:58
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Dagens inlägg om vilken fantastisk människa Anna är, att hon skämmer bort alla och att alla älskar henne måste vara det mest självgoda som postats på instagram.

Du sitter möjligen inte på någon skärmdump från inlägget?
Citera
2021-03-11, 09:44
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Men i en live jag såg häromdan sa Anna att hon förstod redan i mars förra året att det skulle bli så här. Hon såg det komma långt innan Hälsovårdsmyndigheten fattade. I maj började hon med munskydd och höll ett avstånd på 2 meter. Om hon inte hade munskydd ökade hon avståndet till 3 meter. Osäker på vilken sorts meter hon menade.

Finns väl ingen som tagit så mycket ansvar som Anna gjort. Hon har ju knappt varit utanför dörren och bland allt hon gör för att förebygga smittspridning ingår ju sprit, munskydd, hålla avstånd och att bädda rent.
Jo, hon sa att hon bäddar rent, som en del i allt förebyggande. Jag har hört om det där bäddandet så länge och fick äntligen svar på min fråga. Som jag undrat, nu kan jag sova lugnt.
Det finns väl ingen som gjort så många dokumenterat ONÖDIGA ärenden hit och dit som Book? Har varit ett himla spring på henne... Det är ju inte pga jobb som hon flaxat runt.
Citera
2021-03-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tack! Där kom förklaringen till det där mörka i hennes vänstra (?) överkäke. Konsulterat en "expert" som säger att det är ett skapligt glapp mellan hennes porslinskonstruktion och tandköttet. Antingen togs den tanden bort efter att porslinet kom på plats eller så togs den bort under Brottbytiden och Anna hade inte tid att vänta på att käken skulle läka, hon ville ha sina Tippextänder direkt.
Förklarar svullnaden under ögat när hon satt i TV-soffan.

På hennes andra sida, i underkäken, har hon flera gånger haft en lucka. Den är nu utfylld med nåt som avviker i färg, mer gult än vitt så vitt jag kan se.

Jag har också sett att hon ofta håller handen för munnen. Alla filterbilder hon visar är nog gamla bilder där förfallet inte börjat synas. Inte konstigt att hon ser allvarlig ut så ofta.
Förutom allt det svarta mellan tänderna börjar det hända saker även på glipfria sidan i överkäken. Spännande. Paus från sociala medier när allt rasar? 😬

När hon åt salta pinnar rörde sig underkäken som på en kamel. 🐫 Usch.

Vad inte ens jag fattade när jag efter en olycka fick sätta in bro i över och underkäken är att det är stor risk att bakterier får fäste i skarven, det blir problem och som leder till att tandbenet drar sig tillbaka. Det är ett helvete att hålla skarvar rena, jag går hos tandhygienist varannan månad. Detta pga av en olycka.
Att slipa ner sina egna friska tänder för att se "snygg" ut är rena vansinnet. Limmar då på fasader så ger du bakterier superbra gömmor att sprida infektioner i.
Anna, du borde hållt dig vän med din tandläkare.....
Citera
2021-03-11, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Det finns väl ingen som gjort så många dokumenterat ONÖDIGA ärenden hit och dit som Book? Har varit ett himla spring på henne... Det är ju inte pga jobb som hon flaxat runt.

Inte för att glömma resan till Spanien
Citera
2021-03-11, 10:13
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Du sitter möjligen inte på någon skärmdump från inlägget?
Vassego 😉
https://postimg.cc/gallery/0rsp6P1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in