2021-03-11, 10:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Vassego 😉
https://postimg.cc/gallery/0rsp6P1
Tack och Anna verkar ha haft vettet sluta lägga upp bilder på folks ansikten eller kanske hon blivit tillsagd.

Attefallshuset var väl tänkt som ett näste till Lazy F och Lucas och kanske därför projektet står still eller kanske troligare att pengarna är slut.
Citera
2021-03-11, 10:26
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Vassego 😉

Åt dom allt det där, de var väl bara tre på kalaset?
Alltså jag har inget emot fika, men det där är ju helt galet.... och så grädde på allt.

Och vad hände med Annas och familjens fantastiska egengjorda keramik? Ser aldrig det på bild längre.
Citera
2021-03-11, 10:32
Medlem
TPLs avatar
Anna "fick" sina nya tänder 2017. Det har gått drygt 3 1/2 år och allt är nu ett ras.
Hon är mer mån om hårfärgen än kroppen och tänderna.
Nån skrev att hon ligger i riskzonen för diabetes men hon har ju redan nämnt att hon tar Metformin, som är diabetesmedicin.
Citera
2021-03-11, 10:38
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Men i en live jag såg häromdan sa Anna att hon förstod redan i mars förra året att det skulle bli så här. Hon såg det komma långt innan Hälsovårdsmyndigheten fattade. I maj började hon med munskydd och höll ett avstånd på 2 meter. Om hon inte hade munskydd ökade hon avståndet till 3 meter. Osäker på vilken sorts meter hon menade.

Finns väl ingen som tagit så mycket ansvar som Anna gjort. Hon har ju knappt varit utanför dörren och bland allt hon gör för att förebygga smittspridning ingår ju sprit, munskydd, hålla avstånd och att bädda rent.
Jo, hon sa att hon bäddar rent, som en del i allt förebyggande. Jag har hört om det där bäddandet så länge och fick äntligen svar på min fråga. Som jag undrat, nu kan jag sova lugnt.

Det är intressant nu med alla exakta klockslag och avstånd per meter. Anna har ju flera gånger helt nyligen dessutom, skrutit över hur ointresserad hon är av enheter. "Jag bryr mig inte om hur långt det är eller hur lång tid det tar". Hon var riktigt förbannad en gång när en läsare frågade hur många som deltog i hennes första cookalong. Hon svarade med en långt utskällning att hon inte hade en aning eftersom hon inte brydde sig om såna petitesser. Jag tror hon blev arg eftersom hon blev tvungen att ljuga i direktsändning. Naturligtvis visste hon det. Det var ju hela grejen med sändningen. Det var en person som tittade. Svårt att räkna?

Att hon inte "bryr" sig beror på att hon inte har gått i skolan. Hon vet antagligen inte hur man räknar avstånd, hastighet och tid. Istället för att erkänna att hon inte kan räkna säger hon att hon inte bryr sig.

PS Hon kanske fick ägg, men då måste hon haft en jäkla massa ägg i kylen redan innan eftersom hon lyckades baka fem helt olika sockerkakor på två timmar. Däremellan ska hon byta om, sminka sig och diska innan gästerna dök upp, med nya ägg.

Vem fikar för övrigt i fem timmar? Är grannarna Anna-fetischister? Har de swingerfest? En onsdag tidig eftermiddag skulle jag börja titta på klockan efter två timmars fika med mina bästa vänner. Det är oartigt att uppta mer tid än så av någon. En dålig lögnare avslöjas ofta av att de betonar ovidkommande detaljer alldeles för uppenbart och i onödan.
- Hur många var det på festen?
- Det var 21 personer, 12 män och 9 kvinnor.
- Inga barn?
- Det kommer jag inte ihåg.

Dessutom bakade hon fröknäcke. Fem sockerkakor och fröknäcke. Hon måste ha en rejäl maskinpark där hemma. För att inte tala om alla bunkar och vispar och tillbehör. Jag antar att hon slängde ihop en enkel pasta samtidigt som hon bakade. För lunch glömde hon nämna något om.
Citera
2021-03-11, 10:51
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Varför har Anna grädde på sockerkakan? Behövde hon lägga till kalorier för att - hemska tanke - inte nå upp till sitt dagliga kaloriintag på 4000 kcal? Och varför detta tjat om ”nybryggt” kaffe? När folk skriver att de tagit en kaffe menar de nybryggt och inte gammalt kallt kaffe som stått en förmiddag. För Anna är det lyx, lyx, lyx med nybryggt! Och som många påpekat - det är inte snällt att bjuda in folk när rekommendationen är ”umgås bara med folk i hushållet”.

Min gissning är att allt började med att Anna fick äggen. Det satte igång ett maniskt tillstånd av att baka, bjuda in, tjattra. Och som vanligt påpekas hur länge folk stannat. ”Skulle bli en fika med slutade med middag och vickning” typ. Som något slags bevis på att Anna varit så trevlig och oemotståndlig att ingen vill gå hem. Vi som sett Annas lives vet att hon kan tjattra i timmar om totalt likgiltiga saker utan intresse för någon. Skillnaden är att grannarna inte kan stänga av Anna genom ett enkelt klick utan av artighet måste sitta och lyssna på hennes maniska ältande.

För några veckor sedan var det Alban, My och Jonas som tittade förbi. Klockslag och väl dokumenterad samling bjöds det på. Dels i syfte att visa hur bra Anna är på att erbjuda coronasäker sittning med avstånd. Dels i syfte att skryta om hur sjukt trevlig Anna är som gör att gästerna stannar i timmar. Sanningen är antagligen att gästerna själva instinktivt höll avstånd av egen maskin samt att Anna ägnade tre timmar åt att visa diabilder från Spanien.

Anna fick ju äggen av gästerna, så hon hade bakat innan hon fick dem. Anna bjuder aldrig någon på middag eller vickning. Hon bjuder bara på frukost eller fika. Lunch äter hon på stan med andra.
Citera
2021-03-11, 10:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Anna "fick" sina nya tänder 2017. Det har gått drygt 3 1/2 år och allt är nu ett ras.
Hon är mer mån om hårfärgen än kroppen och tänderna.
Nån skrev att hon ligger i riskzonen för diabetes men hon har ju redan nämnt att hon tar Metformin, som är diabetesmedicin.

Oj, har hon redan diabetes? Men det är ju en massa meck med sånt. En bekant har diabetes och han sa att han har fått lägga om kosthållning och allt efter beskedet
Citera
2021-03-11, 10:58
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Oj, har hon redan diabetes? Men det är ju en massa meck med sånt. En bekant har diabetes och han sa att han har fått lägga om kosthållning och allt efter beskedet

Stämmer, jag har diabetes typ 2, men jag behöver inte behandla den med medicin eftersom jag lagt om livsföringen, mer motion och bättre mat. Nu kan jag tycka att det var det bästa som hänt mig (att bli sjuk), jag mår bättre än på mycket längre, men jag tror inte att min nuvarande livsstil skulle tilltala hertiginnan.
Senast redigerad av PricklyCity 2021-03-11 kl. 10:58. Anledning: Syftningsfel
Citera
2021-03-11, 11:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight

Diabeteskost är ingen lag. Jag har en anhörig med diabetes typ 2. Det är lite mediciner och insulinspruta i samband med måltider. Eller om det är mellan måltider?

I slutändan är det du själv som bestämmer. Och blodsockret... Vill du svulla vidare med socker, godis, sylt och grädde så gör det. Det bästa som kan hända är att du får sockerkoma. Dvs du tuppar av. Vill det sig illa får du amputera benen eftersom blodet inte orkar pumpa runt längre. Ja, sen kan man ju dö också.

Sköter man sig riktigt bra händer ingenting. Förutom medicinerna så kan man leva länge på sund kost och så. Men corona på det ligger man risigt till. Anna borde vara försiktig och sluta ljuga för sig själv om sina påhittade coronaregler.
Citera
2021-03-11, 11:32
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PricklyCity
Stämmer, jag har diabetes typ 2, men jag behöver inte behandla den med medicin eftersom jag lagt om livsföringen, mer motion och bättre mat. Nu kan jag tycka att det var det bästa som hänt mig (att bli sjuk), jag mår bättre än på mycket längre, men jag tror inte att min nuvarande livsstil skulle tilltala hertiginnan.
Anna löser hellre saker med hjälp av piller eller operationer. Och egentid, gofika & mys. Motion är inget för Anna. Blir bättre i sommar när hon kan börja cykla igen.

#alskar_fargen_svart #arlako #stodona #sittsår
Citera
2021-03-11, 11:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna kan ju dessutom inte gå och köpa godis
3 gånger om dagen, som hon utan besvär kunde göra i Solna med gångavstånd till allt gott.
Takeaway är ju också lite krångligt ute på landet.
Återstår att baka, frågan är om Felicia orkar att baka 24/7, vi har ju alla sett hur Anna sitter och smaskar i sig diverse ting dagarna igenom, sedan är väl gratisäggen slut från grannarna.

... Haha, det här skrev jag den 7 mars...
Citera
2021-03-11, 12:01
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Vassego 😉

Oh, herre min je..
En hel djävla roman där Anna med emfas
knådar in att hon är såååå schyst, sååå snäll och sååå generös så det skriker om det.
Misstänker dock att lättstötta Anna blivit ledsen över att andra personer inte vill vräka i sig precis som Anna och grannarna, därför måste Anna skriva om att det finns folk där ute som faktiskt uppskattar Annas fettdrypande fikastunder. Faktiskt.
Stackars Dr Alban, han fick väl springa resten av dagen för att förbränna allt som Anna gav honom vid hans fina kungliga visit.
Han verkar mån om att hålla sig fit.

Carina Berg hymlade inte vad hon hade hemma i sitt skafferi...
https://pasteboard.co/JS6Jbyf.jpg
Gissar att Walk in closet utrymmet hos Anna är numera ett snaskskafferi, fylld till höjden och bredden med allt det Carina Berg har på halva sitt köksbord plus xx gånger fler lådor och påsar av diverse "nyttigheter".
Citera
2021-03-11, 12:04
Medlem
Pearsagas avatar
Har hon haft någon mer matlagnings"kurs"/"live"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in