Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Men i en live jag såg häromdan sa Anna att hon förstod redan i mars förra året att det skulle bli så här. Hon såg det komma långt innan Hälsovårdsmyndigheten fattade. I maj började hon med munskydd och höll ett avstånd på 2 meter. Om hon inte hade munskydd ökade hon avståndet till 3 meter. Osäker på vilken sorts meter hon menade.
Finns väl ingen som tagit så mycket ansvar som Anna gjort. Hon har ju knappt varit utanför dörren och bland allt hon gör för att förebygga smittspridning ingår ju sprit, munskydd, hålla avstånd och att bädda rent.
Jo, hon sa att hon bäddar rent, som en del i allt förebyggande. Jag har hört om det där bäddandet så länge och fick äntligen svar på min fråga. Som jag undrat, nu kan jag sova lugnt.

Det är intressant nu med alla exakta klockslag och avstånd per meter. Anna har ju flera gånger helt nyligen dessutom, skrutit över hur ointresserad hon är av enheter. "Jag bryr mig inte om hur långt det är eller hur lång tid det tar". Hon var riktigt förbannad en gång när en läsare frågade hur många som deltog i hennes första cookalong. Hon svarade med en långt utskällning att hon inte hade en aning eftersom hon inte brydde sig om såna petitesser. Jag tror hon blev arg eftersom hon blev tvungen att ljuga i direktsändning. Naturligtvis visste hon det. Det var ju hela grejen med sändningen. Det var en person som tittade. Svårt att räkna?
Att hon inte "bryr" sig beror på att hon inte har gått i skolan. Hon vet antagligen inte hur man räknar avstånd, hastighet och tid. Istället för att erkänna att hon inte kan räkna säger hon att hon inte bryr sig.
PS Hon kanske fick ägg, men då måste hon haft en jäkla massa ägg i kylen redan innan eftersom hon lyckades baka fem helt olika sockerkakor på två timmar. Däremellan ska hon byta om, sminka sig och diska innan gästerna dök upp, med nya ägg.
Vem fikar för övrigt i fem timmar? Är grannarna Anna-fetischister? Har de swingerfest? En onsdag tidig eftermiddag skulle jag börja titta på klockan efter två timmars fika med mina bästa vänner. Det är oartigt att uppta mer tid än så av någon. En dålig lögnare avslöjas ofta av att de betonar ovidkommande detaljer alldeles för uppenbart och i onödan.
- Hur många var det på festen?
- Det var 21 personer, 12 män och 9 kvinnor.
- Inga barn?
- Det kommer jag inte ihåg.
Dessutom bakade hon fröknäcke. Fem sockerkakor och fröknäcke. Hon måste ha en rejäl maskinpark där hemma. För att inte tala om alla bunkar och vispar och tillbehör. Jag antar att hon slängde ihop en enkel pasta samtidigt som hon bakade. För lunch glömde hon nämna något om.