2021-03-10, 22:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
De skrattade och menade att han inte fixar att leda andra, han har tydligen lite svårt socialt. Mer sa de inte vilket iofs tyder på att de är schyssta.
Annas pengar kan ju vara något arvode från tex Fångarna på fortet på 30-60.000 plus lite smågig.
Bidrag vette tusan vad hon skulle vara berättigad till.

Aha okej. Nån a-kassa kanske men det är väl Anna för fin för så jag gissar på att du har rätt och att pengarna är arvoden och kanske ett och annat samarbete.
Citera
2021-03-10, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Aha okej. Nån a-kassa kanske men det är väl Anna för fin för så jag gissar på att du har rätt och att pengarna är arvoden och kanske ett och annat samarbete.

A-kassa får man ju bara om man har haft ett stadigt arbete;

För att ha rätt till ersättning måste du också ha jobbat tidigare. Du behöver uppfylla ett av följande villkor:

Du har jobbat i minst 6 månader med minst 60 timmar per kalendermånad under det senaste året.
Du har jobbat i minst 420 timmar under 6 sammanhängande månader, med minst 40 timmar i var och en av de 6 månaderna under det senaste året.

Och hon måste vara inskriven vid AF och aktivt söka arbete
Citera
2021-03-10, 22:16
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
A-kassa får man ju bara om man har haft ett stadigt arbete;

För att ha rätt till ersättning måste du också ha jobbat tidigare. Du behöver uppfylla ett av följande villkor:

Du har jobbat i minst 6 månader med minst 60 timmar per kalendermånad under det senaste året.
Du har jobbat i minst 420 timmar under 6 sammanhängande månader, med minst 40 timmar i var och en av de 6 månaderna under det senaste året.

Och hon måste vara inskriven vid AF och aktivt söka arbete

Sant tänkte inte på det 🤦‍♀️ utan hade enbart alfa-kassan i huvudet men ja de är ju inget man får år efter år heller utan krav på sig. Dags att sova tror jag
Citera
2021-03-10, 22:25
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Sant tänkte inte på det 🤦‍♀️ utan hade enbart alfa-kassan i huvudet men ja de är ju inget man får år efter år heller utan krav på sig. Dags att sova tror jag
Även Alfa kräver minst 6 månaders tidigare arbete...
Citera
2021-03-10, 22:40
Medlem
Dagens inlägg om vilken fantastisk människa Anna är, att hon skämmer bort alla och att alla älskar henne måste vara det mest självgoda som postats på instagram.
Citera
2021-03-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Dagens inlägg om vilken fantastisk människa Anna är, att hon skämmer bort alla och att alla älskar henne måste vara det mest självgoda som postats på instagram.

Det är så dumt så man tror inte det är sant. Hon måste driva med oss - sina små troll?
Citera
2021-03-11, 00:56
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen

Jag tror på fullt allvar att hon har hittat på allting. Det är så mycket som inte stämmer. Gick hon upp halvsju i morse och började baka sockerkakor? Och sen kom grannarna med äggen? Vilket jag antar var anledningen till att hon satte igång och bakade?

Ge bort ägg gör man bara om man har höns. Vem fan går på Ica och köper en platta ägg och ger till sina grannar? Har man höns får man ibland mer ägg än man gör av med. Därför ger man bort dem. Anna har väl aldrig fått ägg av grannarna förut?

Baka fyra fem sockerkakor med olika bär, vem gör det liksom? Man bakar en eller två, om man väntar folk. Hälften av dem såg dessutom rätt äckliga ut. Men varför?

Spontanfika mellan 13.45 och 18.30. Är grannarna pensionärer eller arbetslösa. Hon ring dem tydligen 09.30 och bjöd över dem och började göra sockerkaka vid 12. Kakan ska väl stå i 45 minuter har jag för mig. Nä, det går inte ihop. Och till råga på allt skickar hon över resterna i cellofanplast.

Jag tror Anna svullade i sig allt själv. Sparade en bit till Roberta och skickade över Flisan till grannarna med lite knäckebröd. Snart är diabetesen ett faktum.
Citera
2021-03-11, 01:13
Medlem
sverjevenns avatar
Robban är väl ordningsvakt? OV och väktare är egentligen två helt skilda yrken. Väktare är typ vaktmästare och OV typ låtsaspolis med vissa polisiära befogenheter och förstås bättre lön. Ofta mycket bättre lön än "riktiga" poliser också faktiskt.
Men Anna Book Stolledano, vi vet ju att du lusläser här. Det händer inte så mycket roligt nu, bara en massa psyksjukt beteende med låtsaskompisarna. Kan du inte tjippa förbi lekstugan och filma nästa gång du powerwalkar, snälla! Många som är nyfikna på det bygget.
Finns det tak på skjulet eller har snö och is vräkt in obehindrat på all lyxlyxlyx? Värme? Eller har polackernas vvs-installationer frusit och kommer det snart att tina och gå sönder en jävla massa dyra installationer och spola vatten över halva Märsta?
Varför så tyst och hemlighetsfull om detta skjul som var ett av norra Europas mest fotade och filmade för bara några månader sedan? Inte kul längre? Känns inte fint med ett skjul?
Upplys oss fattiga IKEA-besökare som inte är vana med herrgårdsliv och inte fattar något.
Citera
2021-03-11, 03:55
Medlem
Ingen kommentar om bästis-Mys flytt?
Citera
2021-03-11, 05:11
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Ingen kommentar om bästis-Mys flytt?
Om Anna har tur är hon konvalescent när flytten sker. Möjligen att hon kan sitta och dirigera, hon gillar ju att organisera. Flyttgröten får hon inte missa.
Citera
2021-03-11, 06:23
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Nån som kommer ihåg en ganska färsk bild där Anna står och håller i en byggställning? Det huset såg ut ungefär som Mys radhus.
My kanske bara flyttar inom området och det var nya huset dom stod vid?

Det var knepigt att lista ut var det kan vara. Där hon bor nu är det som heter "Torparlyckan" som byggts av Bonava. När jag tittar på fönstersättningen så ser det ut som det skulle kunna vara det Bonava-projekt som heter "Torparlyckan II". Där finns det radhus som har liknande utseende, men är ca 30 kvm större. Problemet där är att på projektets hemsida står alla husen som "till salu". Det finns även likadana radhus i Sigtuna stadsängar, men där är jag osäker på om produktionen verkligen har börjat.

Om det är ett sånt hus är i alla fall planlösningen bättre, man måste inte gå genom köket för att komma in till resten av huset, och det är fyra i stället för tre rum på övervåningen.

Jag gissar i alla fall att vi snart får veta allt, dessa människor brukar inte låta oss sväva i okunnighet om sånt. Om My inte vill skylta med det, så kommer Anna att göra det åt henne.
Citera
2021-03-11, 06:27
Medlem
PricklyCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Om Anna har tur är hon konvalescent när flytten sker. Möjligen att hon kan sitta och dirigera, hon gillar ju att organisera. Flyttgröten får hon inte missa.

Du menar väl "om My har tur". Flyttar är jobbiga nog utan att Anna ska var med. Själv skulle jag troligen slänga ner henne i en (stor) flyttkartong och märka med "Skickas till Tristan da Cunha".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in