Citat:
Ursprungligen postat av
PerPersonen
Dagens inlägg om vilken fantastisk människa Anna är, att hon skämmer bort alla och att alla älskar henne måste vara det mest självgoda som postats på instagram.
Jag tror på fullt allvar att hon har hittat på allting. Det är så mycket som inte stämmer. Gick hon upp halvsju i morse och började baka sockerkakor? Och sen kom grannarna med äggen? Vilket jag antar var anledningen till att hon satte igång och bakade?
Ge bort ägg gör man bara om man har höns. Vem fan går på Ica och köper en platta ägg och ger till sina grannar? Har man höns får man ibland mer ägg än man gör av med. Därför ger man bort dem. Anna har väl aldrig fått ägg av grannarna förut?
Baka fyra fem sockerkakor med olika bär, vem gör det liksom? Man bakar en eller två, om man väntar folk. Hälften av dem såg dessutom rätt äckliga ut. Men varför?
Spontanfika mellan 13.45 och 18.30. Är grannarna pensionärer eller arbetslösa. Hon ring dem tydligen 09.30 och bjöd över dem och började göra sockerkaka vid 12. Kakan ska väl stå i 45 minuter har jag för mig. Nä, det går inte ihop. Och till råga på allt skickar hon över resterna i cellofanplast.
Jag tror Anna svullade i sig allt själv. Sparade en bit till Roberta och skickade över Flisan till grannarna med lite knäckebröd. Snart är diabetesen ett faktum.