Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Om de är vänner/bekanta till Roberto så är det möjligt att de ställer upp med tid och utrustning själva då de hoppas att andra influencers ska nappa på deras erbjudande. Om inte annat så bidrar Anna till deras portfolio då de kan visa upp hur deras kamerautrustning etc funkar för potentiella kunder. Skulle förklara varför det fortfarande är igång trots svalt intresse.
Jag har liksom svårt att tro att det inte är ont om pengar i hushållet - som sagt inga julklappar, Attefallshuset verkar ha lämnats till sitt öde, det skymtades till en carport som såg ut att också vara halvfärdig...
När man lyssnar på gårdagens live på IG efter eventet så får jag intrycket av att detta var något av en gemensam satsning från CookTogether och Anna Book. Man tycks ha varit överens om att göra fyra event för att sen utvärdera resultatet. Anna pratar om att de båda är ”sina egna” och har egna kostnader som de står för varför jag drar slutsatsen att Anna inte betalar CookTogether för deras arbete.
Nu tar man en paus och ska se över vad som var lyckat och vad som var mindre lyckat. Man ska komma tillbaka och öppnar för fler event i framtiden där man ska testa olika upplägg. Att CookTogether inte får betalt kan förklara varför man gör detta en lördag och inte på t ex en fredagskväll då man troligen har ett vanligt arbete som man måste sköta om dagarna.
Det framkom att den ene var bestman på Anna och Robertos bröllop så de tycks ha känt varandra sen lång tid tillbaka. Att låta Anna vara värd för eventet måste ändå ses som en ganska bra uppgörelse för CookTogethers del då Anna troligen gör detta gratis vilket ingen annan känd person troligen skulle göra. Anna är trots allt en relativt känd person som många känner till och de har då fått ett känt ansikte som de kan använda för att sälja in konceptet till andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Volvo123
Att den här tråden är så lång har Anna (+ 2 av barnen) byggt upp själva. Anna är ingen artist eller kock hon är en hemmafru som har bekräftelse behov. Skulle hon sluta liva så skulle snart tråden dö ut. Primadonnan vill synas till varje pris även om hon gör bort sig. Eftersom du läser här Anna så kan jag säga Lena PH, Pugh, Lundel m.m m.m är artister. Du är en föredetting.
Anna är verklighetsfrånvänd och det är skrattretande när hon påstår att hon är artist sedan 35 år tillbaka. Sanningen är den att Anna VAR artist för 35 år sedan och att artistkarriären var över efter hennes katastrofala framträdande i Melodifestivalen 1987.
Anna är sedan lång tid tillbaka en hemmafru som lever på sin man och har artisteriet som hobby. Tack vare det har hon fått möjlighet att vara med som utfyllnad i Melodifestivalen vid några tillfällen under årens lopp men som artist har hon inte försörjt sig på årtionden.
Lika misslyckad som Anna är som artist är hon som hemmafru och förälder. Fetlicia är vid 30 års ålder fortfarande hemmaboende utan jobb och inkomster samt med drogproblem och dömd för brott. Att det skulle bli något vettigt av Fetlicia är väldigt svårt att tro.
Samtidigt undrar man hur det står till med Roberto. Hur kan han acceptera att försörja en 30-årig kvinna som inte ens är hans dotter med mat och husrum? Mina föräldrar hade aldrig accepterat att försörja mig som 30-åring utan hade bara kort konstaterat att jag fick ansvara för mitt eget liv. Hur menlös är man inte om man ser det som helt ok att en vuxen kvinna ska få parasitera på en?
Antonio visar också på hur misslyckad Anna är som förälder. Att ha två barn som dömts för brott mot barn och åldringar är något väldigt få föräldrar lyckats med. Hon har haft all tid i världen till att fostra sina barn när hon strosat hemma hela dagarna medan Roberto arbetat och stått för försörjningen men ändå misslyckats. Anna har haft fullt upp med sig själv och sitt kändisskap för att orka engagera sig i sina barn.