Citat:
Ursprungligen postat av
Svajmastartisten
När jag läser texten i
Annas Instagraminlägg om hennes Cook Together, så slås jag av en sak.
Hon skriver;
Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten [...]
Det kan åtminstone jag inte tolka på något annat sätt än att det är Anna-unika recept, komponerade av henne själv.
Om det blir så återstår väl att se, men redan nu känns ju potatisblomman som ett ganska stulet recept. Stekt kycklingfilé känns så allmänt att knappast någon kan claima det som sitt unika recept (om det inte tillkommer något alldeles extraordinärt, men så ser det ju inte ut i receptet).
Finns det
något i receptet som ger intryck av att vara komponerat av Anna?
Nej,det finns inget i huvudrätten som är något unikt,kycklingfilléer i ugn finns det väl snarlika recept på i hundratusentals om man googlar.Potatisblomman,skivad kryddad potatis i form finns det också massor av recept på."Nytänkandet"är att Anna byter ut rosmarinen mot timjan och att receptet som beräkns för 4 personer innhåller 2kg potatis.
Tveksam också till såsen som verkar bestå av grädde,smör,maizena och colloritsoja/guldsoja och två hönsbuljongtärningar,så där gör man inte en god sås.
Desserten är trots allt det största misstaget i denna menyn.0,9kg bär till pannacottan,massor av grädde och syltsocker och därtill ytterligare 1 ask av vardera färska hallon,jordgubbar,blåbär och björnbär till garneringen
Vem fasen köper och använder 1/2kilo färska bär per person mitt i vintern när bär är som dyrast?
Bara kostnaden för bären blir ju ca 500kr om man ens får tag på vissa importerade färska bär,herregud
Nej,recepten hon kommer att tillaga enligt inköpslistan kan omöjligt vara beräknad till 4 personer,snarare till 8 personer eller fler.