2021-01-28, 00:46
Medlem
Nillajaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Loquita - jag litar på dig. Hoppas det går att spela in och bevara.

Försökte gå in på nya länken på IG (cooktogethermedannabook) men insåg att vi som är blockade av Märstamorsan kommer inte in där

Har jag missuppfattat att bara dom som betalar för att se henne laga mat ser henne eller kan alla se det senare ? I så fall får ju den som skulle spela in något tänka sig för ordentligt, det är ju lätt att koppla ihop konto här och på facebook om det bara blir 5-6 st.
Citera
2021-01-28, 01:22
Medlem
När jag läser texten i Annas Instagraminlägg om hennes Cook Together, så slås jag av en sak.
Hon skriver;
Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten [...]
Det kan åtminstone jag inte tolka på något annat sätt än att det är Anna-unika recept, komponerade av henne själv.
Om det blir så återstår väl att se, men redan nu känns ju potatisblomman som ett ganska stulet recept. Stekt kycklingfilé känns så allmänt att knappast någon kan claima det som sitt unika recept (om det inte tillkommer något alldeles extraordinärt, men så ser det ju inte ut i receptet).
Finns det något i receptet som ger intryck av att vara komponerat av Anna?
Citera
2021-01-28, 01:40
Medlem
cece123s avatar
Först ut tycks Bloggbevakning vara med 0att skriva om Annas matlagning.
Camilla är osedvanligt trevlig, kan det vara
för att hon ska få möjlighet att bli avblockerad av Anna?https://nyheter24.se/bloggbevakning/...r-pa-facebook/

Sorry, fansen men vill ni se Annas matlagning Live så får ni nog spendera pengar.
Det verkar något oklart i texten dock.

Det verkar även som att Felicia har tränat med Anna i matlagning såhär strax före the big D.
Återigen har någon.. Felicia? Eller pinsamt nog Anna?Skrivit om sig själv som en tredje person. Texten påminner om den text som skrevs på FB, tror jag visst det var, när Anna var med i BL VIP https://pasteboard.co/JLEysl5.jpg
Senast redigerad av cece123 2021-01-28 kl. 01:48.
Citera
2021-01-28, 02:02
Medlem
Rondavouzs avatar
Så imponerad!!!
Anna har kommit på något helt nytt o unikt. Fixat fin logga och ett helt koncept.
Hatten av!
Och sen fick man tid över o googlade...

http://cooktogether.se/
Känns det inte som lite väll mycket ”lånats” och k ”inspirerats” av denna sida / logga.
Anna, Anna...

Se videon på hemsidan. Samma formspråk o en gubbe istället för en kvinna i introt som i Annas logga. Så med andra ord har Booken ett samarbete eller köpt konceptet. Attans internet och möjligheten att söka...
Senast redigerad av Rondavouz 2021-01-28 kl. 02:12.
Citera
2021-01-28, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Så imponerad!!!
Anna har kommit på något helt nytt o unikt. Fixat fin logga och ett helt koncept.
Hatten av!

Känns det inte som lite väll mycket ”lånats” och k ”inspirerats” av denna sida / logga.
Anna, Anna...

🙈 👍
Citera
2021-01-28, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svajmastartisten
När jag läser texten i Annas Instagraminlägg om hennes Cook Together, så slås jag av en sak.
Hon skriver;
Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten [...]
Det kan åtminstone jag inte tolka på något annat sätt än att det är Anna-unika recept, komponerade av henne själv.
Om det blir så återstår väl att se, men redan nu känns ju potatisblomman som ett ganska stulet recept. Stekt kycklingfilé känns så allmänt att knappast någon kan claima det som sitt unika recept (om det inte tillkommer något alldeles extraordinärt, men så ser det ju inte ut i receptet).
Finns det något i receptet som ger intryck av att vara komponerat av Anna?

Nej,det finns inget i huvudrätten som är något unikt,kycklingfilléer i ugn finns det väl snarlika recept på i hundratusentals om man googlar.Potatisblomman,skivad kryddad potatis i form finns det också massor av recept på."Nytänkandet"är att Anna byter ut rosmarinen mot timjan och att receptet som beräkns för 4 personer innhåller 2kg potatis.
Tveksam också till såsen som verkar bestå av grädde,smör,maizena och colloritsoja/guldsoja och två hönsbuljongtärningar,så där gör man inte en god sås.

Desserten är trots allt det största misstaget i denna menyn.0,9kg bär till pannacottan,massor av grädde och syltsocker och därtill ytterligare 1 ask av vardera färska hallon,jordgubbar,blåbär och björnbär till garneringen
Vem fasen köper och använder 1/2kilo färska bär per person mitt i vintern när bär är som dyrast?
Bara kostnaden för bären blir ju ca 500kr om man ens får tag på vissa importerade färska bär,herregud
Nej,recepten hon kommer att tillaga enligt inköpslistan kan omöjligt vara beräknad till 4 personer,snarare till 8 personer eller fler.
Citera
2021-01-28, 03:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Nej,det finns inget i huvudrätten som är något unikt,kycklingfilléer i ugn finns det väl snarlika recept på i hundratusentals om man googlar.Potatisblomman,skivad kryddad potatis i form finns det också massor av recept på."Nytänkandet"är att Anna byter ut rosmarinen mot timjan och att receptet som beräkns för 4 personer innhåller 2kg potatis.
Tveksam också till såsen som verkar bestå av grädde,smör,maizena och colloritsoja/guldsoja och två hönsbuljongtärningar,så där gör man inte en god sås.

Desserten är trots allt det största misstaget i denna menyn.0,9kg bär till pannacottan,massor av grädde och syltsocker och därtill ytterligare 1 ask av vardera färska hallon,jordgubbar,blåbär och björnbär till garneringen
Vem fasen köper och använder 1/2kilo färska bär per person mitt i vintern när bär är som dyrast?
Bara kostnaden för bären blir ju ca 500kr om man ens får tag på vissa importerade färska bär,herregud
Nej,recepten hon kommer att tillaga enligt inköpslistan kan omöjligt vara beräknad till 4 personer,snarare till 8 personer eller fler.
Håller med, reagerar också på att använda syltsocker för en efterrätt. Syltsocker innehåller citronsyra gjort på svartmögel för bättre hållbarhet men inte särskilt nyttigt. Många med allergi mår inte bra av konstgjord citronsyra.
Citera
2021-01-28, 04:03
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Så imponerad!!!
Hatten av!

Anna, Anna...

Se videon på hemsidan. Samma formspråk o en gubbe istället för en kvinna i introt som i Annas logga. Så med andra ord har Booken ett samarbete eller köpt konceptet. Attans internet och möjligheten att söka...

Underbart, till och med samma typsnitt i båda loggorna, så det här är definitivt ett "samarbete" eller rakt ut en stöld!
Citera
2021-01-28, 05:02
Medlem
sverjevenns avatar
#cooktogethermedannabook kanske blir lika populärt och långlivat som ex.vis hennes blogg, eller
#annabookcamp

Nåja det är ju fantastiskt att lögnerskan för första gången, vid femtio år fyllda, iaf tänker försöka "jobba" men allt hon tar sig för och alla högtflygande planer rinner ju som bekant bara ut i sanden och snart sitter hon nerknarkad som vanligt och skriker otrevligheter åt okända i mobilen.

"MatLIVE! Det är något som länge efterfrågats - LIVE matlagning med mig" -joo säkert...
"Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten, inköpslistan / listorna"

Inte ska nån jävla följare tro att dom får skriva listor, eller ändra på något i äckelreceptet,
BAM BAM BAM Vet hut ditt smuts! Vet du inte vem du har att göra med va???

#hårtarbetandesjälvförsörjandefolkkärsedanbarnsben

#LIVENärintesamarbetemedblåband
Citera
2021-01-28, 07:13
Medlem
Enligt Annas recept kommer varje person behöva ca 1,5 kg råvaror. *burp*
Citera
2021-01-28, 08:05
Medlem
Lillamig72s avatar
Undrar hur det låter hemma hos Wahlgrens/Ingrosso efter nyheten om Anna Books cookalong..
De måste ju tycka att det är hysteriskt roligt att hon försöker vara seriös, gravallvarlig.
Och kommmer med det exakt nu när TVÅ av familjemedlemmarna i deras familj fått ett RIKTIGT matprogram som sänds på TELEVISION.
Tänk att få vara en liten fluga och lyssna...
Blir det ett cookbråk snart nu kanske om de inte kan hålla sig för att kommentera?...
Och hur kommer rubrikerna låta? ..😎

Ps. Ser fortfarande ugnsgallerskrubbandet framför mina ögon.. Kan inte släppa det.
Var hysteriskt roligt. Kan inte någon göra likadant som som det gjordes med baam, baam, baam...
Senast redigerad av Lillamig72 2021-01-28 kl. 08:18.
Citera
2021-01-28, 08:12
Medlem
Hur ska hon hinna svara på alla frågor under den pågående cookingen?
Äe det ok att stjäla någon annans ide? Ett konceptsom redan finns? Tänker på det som tidigare lagts upp, med liknande logga dessutom?
En annan grej, när hon sitter och poppar musik i sina livestreams, är det ok?
Hon borde behöva betala för det, precis som att hon själv kan casha in intäkter för när hennes stora hits spelas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in