2021-01-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Undrar hur det låter hemma hos Wahlgrens/Ingrosso efter nyheten om Anna Books cookalong..
De måste ju tycka att det är hysteriskt roligt att hon försöker vara seriös, gravallvarlig.
Och kommmer med det exakt nu när TVÅ av familjemedlemmarna i deras familj fått ett RIKTIGT matprogram som sänds på TELEVISION.
Tänk att få vara en liten fluga och lyssna...
Blir det ett cookbråk snart nu kanske om de inte kan hålla sig för att kommentera?...
Och hur kommer rubrikerna låta? ..😎

Ps. Ser fortfarande ugnsgallerskrubbandet framför mina ögon.. Kan inte släppa det.
Var hysteriskt roligt. Kan inte någon göra likadant som som det gjordes med baam, baam, baam...

Anna lagar mat på facebook för 11 personer, Wahlgrens på tv, måste svida.
Citera
2021-01-28, 08:41
Medlem
Här faller en del bitar på plats. Anna har helt enkelt noll koll på vad normal portionsstorlek är, därmed inte så konstigt att hon anser sig äta så lite. Om man flest dubblar portionsstorlekarna och sen äter ”en halv” så ... ja ni fattar.
Citera
2021-01-28, 08:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Anna lagar mat på facebook för 11 personer, Wahlgrens på tv, måste svida.
Hennes recept räcker nog snudd på åt alla 11 också
Citera
2021-01-28, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur ska hon hinna svara på alla frågor under den pågående cookingen?
Äe det ok att stjäla någon annans ide? Ett konceptsom redan finns? Tänker på det som tidigare lagts upp, med liknande logga dessutom?
En annan grej, när hon sitter och poppar musik i sina livestreams, är det ok?
Hon borde behöva betala för det, precis som att hon själv kan casha in intäkter för när hennes stora hits spelas?

exakt min tanke, hur ska hon hinna svara, blockera, kyssa mi amor, ??
Citera
2021-01-28, 09:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Här faller en del bitar på plats. Anna har helt enkelt noll koll på vad normal portionsstorlek är, därmed inte så konstigt att hon anser sig äta så lite. Om man flest dubblar portionsstorlekarna och sen äter ”en halv” så ... ja ni fattar.

Man ska också tänka på att Anna är kvinna, kort och dessutom knappast rör sig så mycket. Bara den portionen som hon ska servera upp till sig själv (dryga 2500kcal) så ligger hon redan över vad en normal kvinna bör äta under en dag (drygt 2000-2200kcal).
Citera
2021-01-28, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Så imponerad!!!
Anna har kommit på något helt nytt o unikt. Fixat fin logga och ett helt koncept.
Hatten av!
Och sen fick man tid över o googlade...

http://cooktogether.se/
Känns det inte som lite väll mycket ”lånats” och k ”inspirerats” av denna sida / logga.
Anna, Anna...

Se videon på hemsidan. Samma formspråk o en gubbe istället för en kvinna i introt som i Annas logga. Så med andra ord har Booken ett samarbete eller köpt konceptet. Attans internet och möjligheten att söka...

Min tanke är att det är ett samarbete, med tanke på loggan plus animationen, vem i Books hushåll klarar av nåt sånt? Annars är det ju varumärkesintrång eller nåt liknande.
Dock borde hon skriva att det är ett samarbete.

Fast samtidigt vill jag minnas att hon sa att hon kommit på nåt nytt eget och så kommer detta.
Då är det ju stöld utav i helvitte! Kan också tänka mig att Flizan har ett finger med i spelet, och att stjäla är ju liksom hennes grej.

Frågorna är många. Kanske nån med facebook kan bemöda sig att kontakta cooktogether och stämma av lite?
Citera
2021-01-28, 09:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Så imponerad!!!
Anna har kommit på något helt nytt o unikt. Fixat fin logga och ett helt koncept.
Hatten av!
Och sen fick man tid över o googlade...

http://cooktogether.se/
Känns det inte som lite väll mycket ”lånats” och k ”inspirerats” av denna sida / logga.
Anna, Anna...

Se videon på hemsidan. Samma formspråk o en gubbe istället för en kvinna i introt som i Annas logga. Så med andra ord har Booken ett samarbete eller köpt konceptet. Attans internet och möjligheten att söka...

Bra där! Fy faan!!
Detta är ju varumärkesstöld så det skriker om det!!!!!!!
Skulle jag skissa upp denna bild så skulle jag stämma Anna.
På deras Facebook sida ber man tittarna lägga upp bilder på sina egenhändigt gjorda maträtter...känns bekant
De är säkert Felicia som står bakom det hela..
Gå in på cooktogethers Facebooksida och anmäl till dem Annas senaste idé.
Är de schysta kanske de är lika generös som Anna är på att dela med sig...
Men Anna stjäl någon annans idé och tar betalt.
Kolla in orginalsidans recept, förstår ni snabbt skillnaden på kulinariska maträtter och en superamatörs recept.
Citera
2021-01-28, 09:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelstewart
Min tanke är att det är ett samarbete, med tanke på loggan plus animationen, vem i Books hushåll klarar av nåt sånt? Annars är det ju varumärkesintrång eller nåt liknande.
Dock borde hon skriva att det är ett samarbete.

Fast samtidigt vill jag minnas att hon sa att hon kommit på nåt nytt eget och så kommer detta.
Då är det ju stöld utav i helvitte! Kan också tänka mig att Flizan har ett finger med i spelet, och att stjäla är ju liksom hennes grej.

Frågorna är många. Kanske nån med facebook kan bemöda sig att kontakta cooktogether och stämma av lite?

Nej, det är inte ett samarbete.
Eller ja, det framstår ju inte tydligt iafall..
Senast redigerad av cece123 2021-01-28 kl. 09:46.
Citera
2021-01-28, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
exakt min tanke, hur ska hon hinna svara, blockera, kyssa mi amor, ??

Det är nästan så jag skulle kunna tänka mig att betala bara för att få kommentera fritt - har man betalat kan man väl rimligen inte bli blockad?
Citera
2021-01-28, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Bra där! Fy faan!!
På deras Facebook sida ber man tittarna lägga upp bilder på sina egenhändigt gjorda maträtter...känns bekant
Kolla in orginalsidans recept, förstår ni snabbt skillnaden på kulinariska maträtter och en superamatörs recept.

Citat:
Nej, det är inte ett samarbete.

Ganska lika tankar, samma tid!
Citera
2021-01-28, 09:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Bra där! Fy faan!!
Tänk om det skulle strömma in kommentarer om detta, att det hon gör är plagiat och att det redan finns. Då brinner det nog i blockeli-block fingret.
Citera
2021-01-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Tänk om det skulle strömma in kommentarer om detta, att det hon gör är plagiat och att det redan finns. Då brinner det nog i blockeli-block fingret.

Går inte ens att kommentera inlägget längre, begränsade kommentarer.
Jag hade tänkt fråga ifall det är ett samarbete eftersom loggan är en kopia av cooktogether.se's logga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in