2020-11-11, 13:22
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Inga alls, bara ett fint minne.
Inte alla som fått spänna på Anna.
Jasså, ja det var ju - 06 iofs.
Citera
2020-11-11, 13:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Inga alls, bara ett fint minne.
Inte alla som fått spänna på Anna.

Tror ingen är direkt avundsjuk
Citera
2020-11-11, 14:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Hon vill nte berätta för mycket...nä men skriv inget alls på instagram då. Hon är som en av mina vänner på facebook som ofta skriver typ "När man trodde att man kunde lita på folk." sen när folk undrar vad om hänt "vill inte prata om det" eller "tar det i pm" de vill så gärna att folk ska undra, tycka synd om dem och skicka lite styrkekram.

Men det är tur att Anna kan krypa ner i sn nybäddade säng... Tragiskt egentligen att det enda hon verkar ha är en ytlig fasad och glädjen att kunna krypa ner i en nybäddad säng. Om hon nu är så trött på ytligheten är det väl bara att sluta lägga upp bilder med tusen filter. Inte som att det skulle komma som en chock för någon att en på 50 har grått hår, rynkor och annat som hör åldern till.

Anna fick panikångest när hon såg sitt verkliga ofiltrerade jag i badrumsspegeln.

Förutom det, är ju Anna paniskt rädd att något ska hända Roberto, hon är fruktansvärt osjälvständig och utan Roberto kommer Annas psykiska välmående nå rock bottom.

Eftersom Minettes man dog nyligen, så blir Anna ständigt påmind om att hon kan stå utan Roberto. Det kommer garanterat inte finnas någon som är så tålmodigt med henne som Roberto.
Antar att den där Minette jobbar för sorgen och går snart vidare, men för Anna har dödstraumat bara börjat.. Och Anna är bra på att fokusera på sig själv som sagt.
Citera
2020-11-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna har varit tillsammans med Roberto cirka 20 år så det betyder att hon var otrogen om det stämmer.
Det behöver det förvisso inte betyda.
Citera
2020-11-11, 15:04
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tror ingen är direkt avundsjuk

Varför skriver du så, jag har väl inte påstått att någon ska bli avundsjuk eller varit...? ( Sen att det förmodligen är väldigt många i den här tråden som blir det är en annan femma.)

Hade du velat byta plats med Anna?
Citera
2020-11-11, 15:40
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Anna har nog druckit lite mer än kaffe hos My.
Självgodhet och verklighetsfrånvarande delux.
Känns väldigt påverkat.
https://www.bildtagg.se/file/eoxbipbo2lx78pg35janjcsc

Kan omöjligt vara skrivet av Anna. Inte så många stavfel och bara ett par emojs. Dessutom en text som faktiskt betyder något. För henne alltså. Låt oss se vad hon skriver.

"smärta i bröstet". Det beror på att "så många" nära och kära har dött i år. "Och nu ytterligare en". Jag tänkte först det var hennes väninnas man som gick bort häromveckan. Men han var alltså "den ytterligare". Anna skulle ju inte missa en sekund av att dela sin omsorg med oss dödliga, så vilka är de andra? Är det Sven Wolter hon tänker på? Den oerhört nära vännen som var som en låtsaspappa för henne?

Hon skriver vidare att den ångest hon känner över andra människor inte är något hon delar med andra... Hon har en sådan oerhörd omtanke hon gömmer inuti sig själv av rädsla för att andra ska håna henne för just hennes omtankar. Det betyder alltså att hon hela tiden går omkring och tänker på andra, men aldrig skriver om det offentligt. Eftersom hon är rädd för att bli hånad för det. Stämmer detta? Nej, såklart inte. Hon skriver ju dagligen om kärlek och omtankar om andra. Hennes medkänsla är ju närmast kristuslik. Det ser vi dagligen på hennes konto. Vad är det då hon gömmer inners där inne, i sitt enorma hjärta? Jo, en känsla av att hon inte räcker till. Det finns så mycket kärlek där som aldrig får komma ut.

Hon längtar bort. Vart? Jo till en plats där hon bara kan vara sig själv. Med stora bokstäver. Det här kan man tolka på två sätt. Antingen menar hon att hela hennes liv på nätet är falskt och förljuget. Hon spelar en roll som "offentliga Anna". En roll som innebär att hennes fantastiska omtänksamma jag får stå tillbaka för den tuffa och bitchiga Anna, som inte är hon. Men det är ju inte sant. Anna - och det har vi ju sett i många år nu - är antingen världens mest vänliga, kärleksfulla och omtänksamma människa ELLER så är hon världens mest förbannade självupptagna egoist. Ofta om vartannat. På ett sätt som gör att många här spekulerar i att hon tar droger eller är psykiskt sjuk.

Den andra tolkningen är att hon drömmer om att få vara en annan människa. Den drömmen har vi också kunnat ana i många år. Den genomfina äkta sångerskan Carol... Anna Book. En artist människor står på kö för att få möta och fascineras av. Detta har hon aldrig sagt rakt ut, utan det kan man förstå genom hennes eget sätt att agera där hon ibland verkar tro hon är den här artisten. Där kan hon vara sig själv, men det är som sagt ingenting vi följare kan förstå.

Man kan också ta smärtan i bröstet på allvar och kolla upp att man inte har en begynnande hjärtinfarkt. Men änglar blir ju aldrig sjuka väl? Sammantaget kan vi läsa vad Anna tänker innan hon kryper till sängs. Hon tänker på sig själv och vilken oerhört fantastisk människa hon är och hur synd det är att vi dödliga aldrig får se detta, eftersom hon måste gömma sanningen för oss som inte förstår det.

Med andra ord. Hon har precis skrivit om sina innersta känslor. De som vi aldrig får veta. Men nu får vi ju det i alla fall. Och jag kommenterar det. Det som hon inte ville bli kommenterad för. En fråga återstår. Vilka är alla nära och kära i hennes liv som har gått bort i år. De som gjorde att hon kände sig manad att skriva allt detta?
Citera
2020-11-11, 15:54
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Varför skriver du så, jag har väl inte påstått att någon ska bli avundsjuk eller varit...? ( Sen att det förmodligen är väldigt många i den här tråden som blir det är en annan femma.)

Hade du velat byta plats med Anna?

Inte alla som spännt på Anna nej och det jag menar är att jag inte tror att det är så många som vill det. Fast va fan vet jag.

Tack men nej tack vill inte bli buksvägerska med kärringen.
Citera
2020-11-11, 15:59
Medlem
Märkligt detta
på senaste inlägget har hon 161 kommentarer
annars brukar det bara vara ett fåtal
Citera
2020-11-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Märkligt detta
på senaste inlägget har hon 161 kommentarer
annars brukar det bara vara ett fåtal
Vad skriver dom då och vad står det i Annas text? Kan inte se då jag är blockad sen evigheter..
Citera
2020-11-11, 16:41
Avstängd
Citat:
Jag har legat med Anna Book, året var 2006.
Och??? Dina inlägg avslöjar nivån.
Citera
2020-11-11, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Och??? Dina inlägg avslöjar nivån.

Men lägg ned detta det är bara lögn
Citera
2020-11-11, 17:18
Medlem
Kommentarerna är hjärtan hjärtan hjärtan hela tiden