2020-10-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Inte förvånad ... kändes mysko allting . Det var nog nåt som hon inte ville medverka i eller nåt hon försökte få ersättning från .
Men vad 🤨
Det kan inte vara Mys resa hon testade sig för. Intyget skall vara taget max 72 timmar innan avresa. Hon testade sig12 dagar innan avresa. Jag tror inte ens att de som var med behövde testa sig till Åre.Ersättning kan hon inte få för uteblivet arbete heller om hon skulle jobba för det jobbet ställdes inte in, hon sade ju tätt hon ersattes av någon annan så i hennes fall är det sjukpenning som gäller och den är obefintlig i hennes fall. Det är möjligt att hon ljuger men hon lät förkyld i Liven men med tanke på att hon är i riskgrupp så borde hon blivit sjukare om hon verkligen hade Corona.
Citera
2020-10-21, 23:28
Medlem
Det bör drygt 1300 personer med Annas postnummer. Inte en enda testades positivt den vecka. Anna har maximal otur. Hade hon valt en annan vecka då någon annan varit positiv så hade hon kunnat låtsas vara den personen. Nu går inte det heller.
Citera
2020-10-21, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Helt ärligt så tycker jag att alla får se ut som de vill, tjock, smal, eller hur som helst . Jag gillar egentligen inte att diskutera utseende/tjocklek i normala fall men när det gäller Anna Book så är det annorlunda, hade hon inte varit så jävla skitviktig, och allmänt knäpp, egoist, elak mm mm mm så hade jag inte brytt mig om hur hon ser ut men hon vägrar ju visa upp sej utan filter, smink o allt är bara en falsk fasad. Till slut spricker det hoppas jag. vore extremt roligt om någon stötte på henne ute i nån affär tex och kunde fota. När det gäller fru book så tänker jag bara som man bäddar får man ligga, hade hon varit ödmjuk o ärlig hade det varit en annan sak. Men nu ska maken få se sista stjärtbilden så får vi se om hans ögon lyser
Helt enig med dig. Det är inte hennes vikt eller utseende som stör mig utan hennes äckliga beteende. Hade hon varit en ärlig och ödmjuk människa som såg sina egna brister så hade hon aldrig varit utsatt på det vis hon är nu. Hon är direkt elak och hugger mot allt och alla som inte hyllar hennes person. För min del får hon gärna ha stor röv med eget postnummer, kunde inte brytt mig mindre, men att konstant ljuga om precis allt och låtsas att hon är något hon inte är och hylla kriminella barn då triggas jag enormt.
Citera
2020-10-22, 01:12
Medlem
Hat ngn av er uppmärksammat ”guldstölden” som finns som ljudfil på youtube? *skämskuddedelux* https://youtu.be/QihSou0fiQY
Citera
2020-10-22, 01:37
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Sen skickar hon iväg honom på cykeln till pendeln...
Stackars Jojbejto, han får inte ens använda bilen han själv pröjsat för med pengar han själv jobbat ihop, för den behöver minsann Fettet när hon ska ut och ta bilder på landsvägen.

Vad hände med den jävla busshållplatsen som Fettet tjatade så förbannat om, som skulle vara såååå praktisk?
Orkade Fettet inte gå 50 meter till hållplatsen?
Orkade Fettet inte stå upprätt i tre minuter och vänta på bussen?
Orkade bussen inte med att frakta Fettet till civilisationen?
Hon kanske blev avslängd av bussen när hon ville få sin biljett betald av föraren själv. Hon hade ju nämnt bussen på insta...
Citera
2020-10-22, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Alla som får positivt svar måste läkaren anmäla enligt smittskyddslagen. Anna har inte blivit registrerad.

Covid19 går under anmälningsplikt under smittskyddslagen.
https://www.1177.se/Stockholm/sa-fun...ttskyddslagen/

Inget covid19 fall har blivit registrerat med hennes postnummer under den tidsperioden.

Bra grävt där efternamn.Jag vet sedan tidigare att du är duktig på att få fram uppgifter så jag litar på att det stämmer.Antagligen därför Roberto fortsatt som vanligt med sitt arbete.
Senast redigerad av vigusa 2020-10-22 kl. 06:24.
Citera
2020-10-22, 06:25
Medlem
moralhoras avatar
Om Anna faktiskt ljugit om att hon haft corona så gör det ju det hela mer förjävligt med tanke på vad som hände med frisören.

Med det sagt - hon och dom övriga i familjen Took har låtit snörvliga, så det är inte helt omöjligt att hon har haft corona även om hon i sin tur ljuger om att hon tagit ett test.
Citera
2020-10-22, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
...men med tanke på att hon är i riskgrupp så borde hon blivit sjukare om hon verkligen hade Corona.

Fast att vara i riskgrupp betyder inte att man med automatik blir "sjukare".

Efternamn08, det kan inte vara den privata aktören som gjort fel och inte anmält det positiva resultatet? Med tanke på det långa upprörda inlägget över att HON var positiv har i alla fall jag svårt att tro att det var ett påhitt.
Citera
2020-10-22, 06:46
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det bör drygt 1300 personer med Annas postnummer. Inte en enda testades positivt den vecka. Anna har maximal otur. Hade hon valt en annan vecka då någon annan varit positiv så hade hon kunnat låtsas vara den personen. Nu går inte det heller.
Intressant. Hon kan alltså inte snacka sig ur detta. Dock är man inte förvånad över att hon kan hitta på något sådant.
Citera
2020-10-22, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Fast att vara i riskgrupp betyder inte att man med automatik blir "sjukare".

Efternamn08, det kan inte vara den privata aktören som gjort fel och inte anmält det positiva resultatet? Med tanke på det långa upprörda inlägget över att HON var positiv har i alla fall jag svårt att tro att det var ett påhitt.

Det kan såklart vara möjligt. Den mänskliga faktorn osv. Men vi har ju en smittskyddslag och jag utgår från att alla inom sjukvården följer den även privata. Dessutom har hon ringt massor till sjukvården så någon skulle ha anmält detta om man upptäckte i hennes journal att den inte var anmäld.
Citera
2020-10-22, 07:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Man får beskedet via 1177 så det går inte att smussla bort beskedet utan är man positiv så går alla larmklockor inom vården och en sjuksköterska hör av sig kring vad som har hänt.

Så görs det åtminstone här där jag bor och jag tvivlar på att man inte gör liknande där hon bor eftersom det hela styrs av smittskyddslagen.

Hade hon varit smittad hade inte resten av familjen kunnat gå till skolan och jobbet vilket de verkar ha gjort enligt vissa här i tråden som sett maken jobba.

Detta om karantän för hela familjen står dels på 1177:s hemsida och dels säger den som ringer upp och berättar om beskedet detta så det kan inte bortförklaras. Frisörerna blev möjligen smittade av hennes hemska förkylning men inte av corona, åtminstone inte av henne.
Citera
2020-10-22, 08:07
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag vet. Den andra skrev att det liknade Jennys recept och så taggade hon Jenny i kommentaren. Jenny var inte sen att påpeka att man bör nämna den som gjort receptet och sedan svarade hon alla som frågade efter receptet att det fanns på hennes instagram.

Nej. Jennie skrev INTE att man bör nämna den som gjort receptet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in