Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Passar Anna bra att göra reklam för choklad!! Det som stör mig något enormt är att det säljs godis och kakor i kampanjer mot cancer . Socker har länge diskuterats som något som kan vara cancerframkallande, att cancer är en svamp som trivs i sur miljö. De som gör dessa kampanjer borde fan skämmas! Man samlar in pengar för att få bort cancer genom att sälja skit som kan ge cancer. Cancer är en enorm inkomstkälla för läkemedelsindustrin... Anna, du borde ge fan i allt socker du trycker i dig. Det är inte bra för dig! Ät en morot istället.
Så jäkla bra! Anna har (som vanligt) noll koll.
Dessutom får jag klåda över hela kroppen när jag hör hennes tillgjorda sätt att prata om chokladen (och cancer).
Tydligen har Märstafamiljen två riktigt
nära vänner som gått bort i cancer senaste tiden (tror hon sa senaste två månaderna) och en annan
nära vän kämpar just nu. Alla var/är tydligen under 55 år.
Så otroligt lämpligt att ”komma på det nu”
Jag har, till skillnad från Märstafamiljen, ett stort nätverk av vänner och nära bekanta där några under de senaste fem åren, bl a har drabbats av leukemi, bröstcancer och tjocktarmscancer. De flesta har klarat sig (tack och lov). Endast en av mina vänner klarade inte av den tuffa behandlingen. Hon skulle precis fylla 80 år 💕
Den som kan få mig att tro att Märstamorsan inte skulle ta chansen att berätta om sin stora sorg och deltagande i de här begravningarna finns inte.
Kan man fotografera Noppes änka, hennes son, Kicken m fl under Noppes begravning, ställa upp på intervju på Franks begravning och livea från bilen i väntan på en annan begravning (något som störde mig enormt

) så skulle hon ALDRIG avstå från att visa SIG och SIN sorg för de här
nära vännerna.
Men nu när hon fått litet godis och kan få visa sin enorma godhet (pun intended) och sitt engagemang fungerar det väldigt bra att ”uppfinna” nära vänner som gått bort.
BLÄÄH och BLÄÄÄH igen