2020-09-27, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Nu gör Anna reklam för choklad, nio chokladbröst 110gr 195 kr. Det är kampanj för bröstcancer.
Passar Anna bra att göra reklam för choklad!! Det som stör mig något enormt är att det säljs godis och kakor i kampanjer mot cancer . Socker har länge diskuterats som något som kan vara cancerframkallande, att cancer är en svamp som trivs i sur miljö. De som gör dessa kampanjer borde fan skämmas! Man samlar in pengar för att få bort cancer genom att sälja skit som kan ge cancer. Cancer är en enorm inkomstkälla för läkemedelsindustrin... Anna, du borde ge fan i allt socker du trycker i dig. Det är inte bra för dig! Ät en morot istället.
Citera
2020-09-27, 12:54
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Nu gör Anna reklam för choklad, nio chokladbröst 110gr 195 kr. Det är kampanj för bröstcancer.
1800 kronor kilot. Är det kokain i chokladen?
Citera
2020-09-27, 13:44
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Det har redan kommit klagomål på Annas reklam.
Anna försöker återigen få detta samarbete att låta exklusivt då säkert hundratals personer som bloggare A, B och C och andra gottesugna kändisar ställer upp, for a good cause, såklart...
Eftersom pengarna sinar för Annas dotter med sötsug är det aldrig fel med gratispraliner att tröstäta.. Gratis e Gott.
Citera
2020-09-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
1800 kronor kilot. Är det kokain i chokladen?
Ja jag reagerade på att det är väldigt dyrt. Dessutom går bara 10 % till bröstcancerfonden så det måste vara en skojare som behåller 175 kr för 100 gr choklad själv. Med det priset borde minst hälften gått till bröstcancerfonden.
Citera
2020-09-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det har redan kommit klagomål på Annas reklam.
Anna försöker återigen få detta samarbete att låta exklusivt då säkert hundratals personer som bloggare A, B och C och andra gottesugna kändisar ställer upp, for a good cause, såklart...
Eftersom pengarna sinar för Annas dotter med sötsug är det aldrig fel med gratispraliner att tröstäta.. Gratis e Gott.

Och nu är antalet kommentarer begränsat i inlägget 😆
Citera
2020-09-27, 15:26
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Passar Anna bra att göra reklam för choklad!! Det som stör mig något enormt är att det säljs godis och kakor i kampanjer mot cancer . Socker har länge diskuterats som något som kan vara cancerframkallande, att cancer är en svamp som trivs i sur miljö. De som gör dessa kampanjer borde fan skämmas! Man samlar in pengar för att få bort cancer genom att sälja skit som kan ge cancer. Cancer är en enorm inkomstkälla för läkemedelsindustrin... Anna, du borde ge fan i allt socker du trycker i dig. Det är inte bra för dig! Ät en morot istället.
Så jäkla bra! Anna har (som vanligt) noll koll.
Dessutom får jag klåda över hela kroppen när jag hör hennes tillgjorda sätt att prata om chokladen (och cancer).
Tydligen har Märstafamiljen två riktigt nära vänner som gått bort i cancer senaste tiden (tror hon sa senaste två månaderna) och en annan nära vän kämpar just nu. Alla var/är tydligen under 55 år.
Så otroligt lämpligt att ”komma på det nu”
Jag har, till skillnad från Märstafamiljen, ett stort nätverk av vänner och nära bekanta där några under de senaste fem åren, bl a har drabbats av leukemi, bröstcancer och tjocktarmscancer. De flesta har klarat sig (tack och lov). Endast en av mina vänner klarade inte av den tuffa behandlingen. Hon skulle precis fylla 80 år 💕

Den som kan få mig att tro att Märstamorsan inte skulle ta chansen att berätta om sin stora sorg och deltagande i de här begravningarna finns inte.
Kan man fotografera Noppes änka, hennes son, Kicken m fl under Noppes begravning, ställa upp på intervju på Franks begravning och livea från bilen i väntan på en annan begravning (något som störde mig enormt ) så skulle hon ALDRIG avstå från att visa SIG och SIN sorg för de här nära vännerna.
Men nu när hon fått litet godis och kan få visa sin enorma godhet (pun intended) och sitt engagemang fungerar det väldigt bra att ”uppfinna” nära vänner som gått bort.
BLÄÄH och BLÄÄÄH igen
Citera
2020-09-27, 15:33
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ja jag reagerade på att det är väldigt dyrt. Dessutom går bara 10 % till bröstcancerfonden så det måste vara en skojare som behåller 175 kr för 100 gr choklad själv. Med det priset borde minst hälften gått till bröstcancerfonden.
Kollade inlägget. De ”handgjorda” pralinerna består av lika mycket kemiska tillsatser som vilken fulchoklad som helst. Dessutom innehåller de ”vaniljarom” vilket i regel är rutten gran. Men det gör i och för sig GBs vaniljglass också. Hade det varit exklusiv fin choklad hade jag kunnat betala hälften. Skit in, skit ut. Som vanligt.
Citera
2020-09-27, 15:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Berätta mer!
Citera
2020-09-27, 16:44
Medlem
110 gram totalt - 195 kr. 1773 kr kilot för 9 små praliner!
Bara 10% av det hutlösa priset går till insamlingen.
Hoppas ingen kund är så dum att den går på detta!
Bättre att skicka in pengarna till insamlingen direkt om man vill bidra.
Citera
2020-09-27, 17:21
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennnyson
110 gram totalt - 195 kr. 1773 kr kilot för 9 små praliner!
Bara 10% av det hutlösa priset går till insamlingen.
Hoppas ingen kund är så dum att den går på detta!
Bättre att skicka in pengarna till insamlingen direkt om man vill bidra.
Det är inte riktigt klokt. Åre chokladfabriks handgjorda, supergoda choklad kostar en tredjedel.
Vad är det här för konstigt företag?
Citera
2020-09-27, 18:00
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Berätta mer!

Felicia som älskar godis har ju inte så mycket pengar att röra sig med, Anna fick nog en eller två chokladaskar och choklad i övrigt som gåva för sin fiiina insats.
Det var nog därför Anna ställde upp.. inte för den goda grejen skull, utan för att få gratis dyra chokladpraliner som hon och Felicia kan ligga och vräka i sig när de ligger och tar igen sig efter sina hektiska dagar som hemmasittare på soffan.
Citera
2020-09-27, 20:38
Medlem
Ikeas-julbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Anna har i och för sig redan börjat...

Stekt kött (Anna är nederst på bilden):

https://postimg.cc/k20CrMXF

Stekt skinka med grill-rand:

https://postimg.cc/H8xRcFkk

Gris till vänster och fårskalle till höger:

https://postimg.cc/2VL9sQqM

Men vad GÖR människan på bilderna?
Hon påminner ju om Taz, den tasmanska djävulen.

https://www.google.com/search?q=taz+...w=1440&bih=747
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in