2020-10-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Problemet är att Märstamorsan ljög och försökte få oss att tro att det var Felicia som kreerat denna fantastiska måltid. INGEN har pratat om några jäkla ”rättigheter” till någon maträtt mer än Toledano-tokarna.
Var skrev hon att åldringsrånaren hade hittat på ett eget recept? Såg bara att hon skrev att hon var duktig och att allt dottern gör blir gott. Rätt ska vara rätt. Sen att Anna älskar att hylla äldsta dottern oavsett vad hon gör är ju bara patetiskt.
Citera
2020-10-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Det sägs att man blir klokare med åren, men det stämmer inte med Anna.
Hon är bara dummare och dummare
Ja hon är förfärlig , hakar upp sig för alla bagateller. Det är sant att alla Annas bilder ser lika ut, hon har bara olika tröjor. Dessutom ser hon inte ut så på riktigt , det är olika filter hon är besatt av hur hon skulle vilja se ut. Det är hennes nya grej att hänga ut folk varje vecka.
Citera
2020-10-20, 16:25
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Var skrev hon att åldringsrånaren hade hittat på ett eget recept? Såg bara att hon skrev att hon var duktig och att allt dottern gör blir gott. Rätt ska vara rätt. Sen att Anna älskar att hylla äldsta dottern oavsett vad hon gör är ju bara patetiskt.
Hon skriver/säger aldrig något rakt ut - hon är expert på att ”hinta” för att få omgivningen att tolka precis på det sätt hon vill.
Klassisk manipulation!
Citera
2020-10-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon skriver/säger aldrig något rakt ut - hon är expert på att ”hinta” för att få omgivningen att tolka precis på det sätt hon vill.
Klassisk manipulation!
Absolut är hon en manipulativ mytoman. Tycker ändå att Jenny W överreagerar när hon påpekar att man bör nämna vart man hittat receptet och sen svarar varje person på Annas insta som frågar efter receptet och länkar dem alla vidare till sin insta. Jenny kan omöjligt veta vad för smaksättning Felicia använt i sin matlagning. Anna i sin tur överreagerar också och gör en stor grej av det hela genom att göra en smaklös omelett med en lång förklaring om vart omeletten härstammar ifrån. Vill man så kan man hitta bråk precis överallt... 😅😅
Citera
2020-10-20, 17:41
Medlem
Jockemannen75s avatar
Någon mer än jag som tycker ”The Book” börjat bli mer aggressiv till de som kommenterar på Insta?

Känns som hon brakar igenom helt och hållet snart, hon har inget att göra om dagarna mer än äta och hänga på Insta med att blocka, hänga ut folk samt radera kommentarer och lägga ut filterbilder på sig själv och bilder på fisans mat! Inte ens mat pallar hon ordna/laga själv...

Försök göra liiiiiiiite nytta om dagarna iaf, kärring🤮
Citera
2020-10-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jockemannen75
Någon mer än jag som tycker ”The Book” börjat bli mer aggressiv till de som kommenterar på Insta?

Känns som hon brakar igenom helt och hållet snart, hon har inget att göra om dagarna mer än äta och hänga på Insta med att blocka, hänga ut folk samt radera kommentarer och lägga ut filterbilder på sig själv och bilder på fisans mat! Inte ens mat pallar hon ordna/laga själv...

Jag tycker precis som du att hon blir bara värre och värre.
Citera
2020-10-20, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
tycker som er, hon blir värre för varje dag
Citera
2020-10-20, 18:05
Medlem
Jag skrattar och väntar på repris.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-gnagt-i-mig

Anna Book har fått nog av klimatet på sociala medier.

Nu väljer hon att ta bort sitt Instagramkonto och lägga ner sin blogg.

– I nuläget känns det inte fint, säger hon.
Citera
2020-10-20, 18:08
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jockemannen75

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
tycker som er, hon blir värre för varje dag

Helt riktig och ett ord i rättan tid. Hon mår sämre och sämre för varje dag och slår vilt omkring sig. Till råga på eländet verkar hela familjen vara sjuka, och har troligen blivit smittade av henne.
De måste hålla sig inne och hemma, de kan inte springa runt på stan och smitta folk oavsett det är med corona eller förkylning. Det bästa hade varit att man gjorde som i Kina där man spikade igen dörrar och fönster hos de smittade.
Citera
2020-10-20, 18:10
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Jag skrattar och väntar på repris.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ar-gnagt-i-mig

Anna Book har fått nog av klimatet på sociala medier.

Nu väljer hon att ta bort sitt Instagramkonto och lägga ner sin blogg.

– I nuläget känns det inte fint, säger hon.
Klarar hon inte av håller hon sig borta 3dagar sedan är abstinensen förstor!
Citera
2020-10-20, 18:12
Medlem
Citat:
Ja hon är förfärlig , hakar upp sig för alla bagateller. Det är sant att alla Annas bilder ser lika ut, hon har bara olika tröjor. Dessutom ser hon inte ut så på riktigt , det är olika filter hon är besatt av hur hon skulle vilja se ut. Det är hennes nya grej att hänga ut folk varje vecka.

Håller med dig, eller ändrar bilder till svart/vitt
Citera
2020-10-20, 18:26
Medlem
Magictrixs avatar
Med facit i hand. Jag började slötitta lite på Annas insta i samband med mattaffären. Hon är så kusligt korkad att klockorna stannar. Jag har inte haft så kul på flera år. Självinsikten är helt borta. Nu är det ju inget brottsligt att vara lite dum, men att vara lite dum leder ofta till att man gör dumma saker.

Men nu, ett drygt halvår senare, har jag tröttnat. Jag vet det är svårt med förändringar. Särskilt i Coronatider. Jag försöker hålla igång lite genom att hitta på nya saker eller utveckla mina hobbies. Men även om jag vore Lasse Berghagen skulle jag aldrig drömma om att besvära mina följare med bilder på min frimärkssamling eller när jag badar bubbelbad med en ny bok. Kanske skulle jag lägga ut en bild där jag är i skogen och plockar svamp? Hade jag haft en hund hade jag antagligen lagt en bild eller två på den. Vem vet kanske en ny bild i veckan?

Vad jag kan minnas från Annas äventyr under sommaren och hösten är att hon var i Spanien med sin man. Det var säkert roligt för dem. Tyvärr var det för hemligt för att berätta vad de gjorde där egentligen.

Hon var på en drejkurs, minns jag. En gång. Jag tänker att en kurs är flera dagar om man ska lära sig något från grunden. Det var kanske mer en rolig grej?

En annan rolig grej var det där huset de började bygga på. Vad hände med det? Nu är det ju minusgrader ute.

Det var de roliga sakerna jag minns från Annas universum. Dessvärre är det jag kommer minnas Anna för bara tråkiga saker. Till exempel tvåhundra tusen selfies med sockerbitar i munnen. Alla ser exakt likadana ut. Man ser ju inte ens kläderna, för det är bara närbilder. Alla i exakt samma vinkel. Allt för att dölja hur hon ser ut i verkligheten. För de där bilderna ser ju inte ens ut som foton, de ser ut som dataanimeringar. Jag tror hennes följare skulle vara mer intresserade av hur hon faktiskt ser ut än hur hon vill se ut. You go grrrrl. Not.

Maten minns jag också. Jättekul att din dotter kan laga mat. I likhet med de flesta vuxna människor. Jag är säker på att hon är bättre än genomsnittet. Det borde hon vara med tanke på hur mycket tid hon lägger ner i köket. Nu när hon lärt sig grunderna är nästa steg, presentationen. Men det kanske är överkurs? Det finns å andra sidan inget tråkigare än att titta på mat på instagram. Inte ens om Björn Frantzén lagade maten skulle jag lägga ut det. Eller förresten, jag åt visst en rätt han lagade för ett år sedan. Jag la ut en bild. Det tyckte jag fick räcka.

Kul att du gillar heminredning. Ett tips. Om någon frågar dig om vilka gardiner du har, berätta då gärna det för den personen. Inte annars. Vi skiter i dina jävla överkast och gardiner.

Det var roligt för dig att då sparkade liv i en gammal CD och baxade ut den på Spotify. Den kanske var viktig för dig då, men det var ju typ 20-30 år sedan. Tänk själv, när vi var 20, skulle vi orka bry oss om Lill-babs släppte en platta? Eller Lasse Lönndahl? De var popstjärnor för våra föräldrar. Din musik är helt passé nu. Vill du uttrycka dig så gör en ny platta med texter du kan stå för idag. Eller låt bli.

Man kan aldrig bli älskad av alla. En gammal klyscha är att man inte ska ödsla energi på människor som inte ger något tillbaka. Det betyder alltså du inte ska hålla på att blocka och förklara och bortförklara dina påhitt. Du kan aldrig vinna, du kommer bara gå sönder. Om du inte redan har gjort det. Vill du slippa elaka påhopp? Var ärlig. Du säger hela tiden att du är ärlig och snäll och god. Men det är du inte. Du ljuger ju hela tiden om helt meningslösa saker. Varför? Ingen tror du är en prinsessa som bor på ett slott, så varför hålla skenet uppe? Djefla trams, som de säger i Sigtuna. Fan i helvete, som du säger i Odensala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in