Citat:
Ursprungligen postat av
mamma40
nu är det frågestund igen på story
https://postimg.cc/gallery/FvjQvk8
”Det är klokare att gå min egen väg än att gå vilse i någon annans fotspår.”
Så talar en sann narcissist och idiot. Alla människor som tar sig någonstans och växer som människor tar då och då rygg på en bra mentor eller annan förebild. Att växa som människa kommer alltid kräva ett visst mått av förändringar eftersom ingen människa är perfekt.
”Nu när jag övat upp min röst kommer jag inte vara tyst mer.”
Det var väl det vi var rädda för. Den stora frågan är väl bara vad det är som är så viktigt som hon måste säga? Vi har väntar i många år nu på något vettigare än att det är ok att unna sig en pizza ibland.
”Jag behöver inte längre en flock för att känna mig trygg och stark”.
Anna har aldrig haft någon flock. Om man inte menar hennes familj. Den behöver hon ju mer än någonsin. Men om hon inte behöver sin flock kan hon börja med att stänga ner sina sociala medier. Det är uppenbart att hon ljuger och är mer beroende än någonsin av en flock.
“Det här är början på något som till slut kommer bli jävligt bra. Hur tufft det än är kommer jag ta mig genom stormarna.”
Ingen människa är en ö. Vad hon skriver här är ju att hon mår väldigt dåligt och går igenom ett helvete. Det där i alla fall starkt av henne att erkänna det. Hon kanske är trött på att barnen lever som parasiter på henne och tänker det snart flyttar hemifrån? Eller hamnar i fängelse?
”Ju fler som tror jag är ensam, ute och svag - desto sötare kommer segerns sötma att smaka.”
Nog vet vi att Anna är svag för sötsaker... men påståendet är ju ändå obegripligt. Ensam vet ju alla att hon inte är. Ute har hon varit sedan 1989. Svag i sinnet förvisso men envis som en åsna. Men vad är det hon ska vinna? Seger över vem? Man kan ju möjligen läsa in att det är vi här på Fb som hon menar, men ingen här har väl sagt hon är svag och ensam?
Andemeningen i hela hennes budord blir alltså. Jag mår jäkligt dåligt nu men jag ger inte upp. Jag vägrar lyssna på andra för att jag inte behöver någon förändring. Om jag inte förändrar mig kommer heller inget runt om mig att förändras. Jag kommer fortsätta flasha pattar bli tjockare och ni kommer fortsätta klaga på min mat och mina meningslösa inlägg, men jag är envisast så jag kommer att vinna.
Anna kommer antagligen dö i hjärtsvikt innan hon är 60, men mitt i en direktsänd frågestund och då har hon vunnit!