Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Ja, jag tror att det kan vara något sådant Anna håller på med.. Jag menar vem sjutton säger "lilla råtta" " korkade ängel" osv till sina barn?
Det är möjligt att Anna är avundsjuk på Vanessa, hon är den av barnen som verkar ha det lättast för sig. Kanske konkurrerar hon om Robertos kärlek till Anna?
Felicia håller ju redan på med bortförklaringar beträffande Anna och försvarar och försvarar.
Det måste sägas att av kvinnorna i familjen är Vanessa den enda av dem som är smal. Med tanke på hur besatt Anna är av sin kropp och sin vikt så tror jag att det är där som den största avundsjukan ligger.
Jag kan absolut tänka mig att så störd som Anna är i sin identitet och sin modersroll, så retar det henne gränslöst att hon har en dotter som ser ut i kroppen som hon själv skulle drömma om att göra. Därav hennes pikar om "råtta" och "korkad", hon känner väl att hon måste ta till vad hon kan för att trycka ned. Hon kallar ju aldrig Felicia öknamn, men Felicia är ju överviktig som Anna själv så där har Anna ingen kropps-konkurrens.
Jag vill påstå att det är Annas fel att Felicia är tjock. Redan som barn var Felicia kraftigt överviktig och det blir inte barn av sig själva, utan det är föräldrarna som har ansvar för hur barnets huvudsakliga måltider ser ut, och föräldrarna har (eller borde ha) skyldighet att söka hjälp av exempelvis en barndietist om det bär iväg åt fel håll. (Nu talar jag inte om barn med lite hull, utan de som lider av riktig övervikt/fetma.)
Gällande detta har Anna misslyckats totalt.
Om jag inte minns fel, har väl Felicia gjort en gastric bypass precis som Anna? Och att hon gjorde den som mycket ung, jag har för mig att jag läst nånstans att hon bara var runt 17-18? Det är inte normalt att behöva göra sånt när man forfarande är tonåring.