2020-09-03, 08:47
Medlem
magpies avatar
"detta albumet och det faktumet" - fin grammatik.

"jag själv varit med och skrivit både musik och texterna på merparten av albumets alla låtar" - hur stor insats har GalenpAnna bidragit med undrar den nyfikne. Nåja, någonstans finns det väl en CD eller vinyl med lite mer info, albumet är trots allt från 1996.
Citera
2020-09-03, 08:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
För att inte tala om att hon påstår att hon använt produkterna i 35 år och ALLTID har dem hemma. Det är produkter för NATURLIGA naglar ju. Anna har väl för tusan inte haft annat än de där äckliga lösnaglarna tidigare, och lagt ut mängder med bilder på Bästa Nagelsalongen osv... Men det är ju inget nytt att Anna pratar smörja.

Edit: Om jag nån gång ska käka i Sigtuna så inte fan känner jag mig sugen på Valvet nu i alla fall...
Jag börjar faktiskt ändra inställning där, alla kan få göra två misstag och erkänna att man gjort fel. Valvet har också sluta servera ziggen som sitter utanför ICA med lyx lyx lyx baguetter.
OT men när jag såg namnet på senaste låten så blev det lite tårar då ett musikaliskt geni lämnat oss alltför tidigt, Mark Hollis.
https://www.youtube.com/watch?v=lLdvpFIPReA
Citera
2020-09-03, 08:53
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stardust74
Jag vill nominera gräsklippandet, då hon ångade fram och demonstrerade inte bara att hon kan men hur man på bästa sätt förstör sin gräsmatta. Denna nominering kan bakas ihop med trädgårsmästarinnans plantering av ängblommor (frön) på sensommaren, i en ca 3 kvadratmeter lång jordplätt. I en slänt.

Då vill jag även passa på att nominera när hon bidrog med sina trädgårdsmästarkunskaper när det skulle planteras buskar hemma hos My. Bilderna på det flinande Fettet som barfota med sina klövar till tånaglar, jagar efter den tydligt besvärade mannen hemsöker mig fortfarande.
Citera
2020-09-03, 08:53
Medlem
från Wikipedia:
Karriär Redigera

Book deltog i Dagens Nyheters talangjakt 1984 och kom på fjärde plats vid finalen på Göta Lejon i Stockholm. Skivbolaget CBS erbjöd henne därefter att spela in singeln "Hjärtat bankar". I mitten av 1985 medverkade hon i SVT:s familjeserie Solstollarna, vilket uppmärksammades och ledde till att hon fick spela in sitt första album Killsnack. Titelspåret nådde en andraplats på Svensktoppen 1986, och höll sig kvar i 12 veckor.[2] Året därefter deltog hon i Melodifestivalen med bidraget "ABC", som slutade på femte plats och det gjorde henne känd för svenska folket. Senare under 1986 släpptes hennes andra album, Längtar. Från detta album släpptes singeln "Ett julkort ifrån dej".

Book deltog även i Melodifestivalen 1987 med bidraget "Det finns en morgondag", men slutade oplacerad. Efter att ha turnerat samma år bestämde hon sig för att studera. Hon släppte dock två singlar 1988. Den ena singeln hette "Namn & nummer" (skriven av Per Gessle[3]), denna låt spelades först in av popgruppen Pinks 1986.Den andra singeln var en cover på Marie Fredrikssons låt "Det finns mycket som man inte känner till" (skriven av Marie Fredriksson och Lasse Lindbom[3]). 1994 deltog hon i TV3s "alternativmelodifestival" med låten "Casanova".

I mitten av 1990-talet gav hon ut singeln "My Love For You" med hjälp av bland annat Dr Alban. De stora framgångarna uteblev, men hon förblev känd genom deltagande i lek- och frågesportprogram på TV. Book har också arbetat med dubbning av tecknade filmer och dataspel, bland annat gjorde hon den svenska rösten till Misty i Pokémon och sjöng ledmotivet till svenska versionen av serien.

Under 2006 medverkade Book i dokusåpan Let's Dance på TV4. Hon och danspartnern David Watson blev ett av de populäraste paren hos tittarna och fick som första par högsta poäng (10) från en domare i juryn. De hamnade till slut på en andraplats i finalen. I samband med tv-programmet släpptes albumet Let's Dance, och en samling med några av hennes mest kända låtar från 1985 och framåt släpptes strax därpå.

Book medverkade i Melodifestivalen 2007 med bidraget "Samba Sambero". Låten vann sin deltävling och slutade på nionde plats i finalen. Den 14 mars 2007 släpptes hennes album Samba Sambero med mestadels nyskrivet material, men även några äldre favoriter. I början av 2007 ledde hon också programmet Let's Dance Plus i TV4 Plus. Hon gav ut sin självbiografi Boken om Anna Book året därpå. Hon deltog i Allsång på Skansen 2009 och framförde då "ABC".

Book skulle ha tävlat i första deltävlingen i Melodifestivalen 2016 med låten "Himmel för två", men den 4 februari, två dagar innan deltävlingen, blev låten diskvalificerad då samma låt, men med en annan text, hade tävlat i Moldaviens uttagning till ESC 2014.[4][5
Citera
2020-09-03, 08:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Från Annas Instagram:

annatoledanobook Folk kan tro vad de vill 😁 Men genom åren är det såååå mycket människor som längtat och undrat varför mitt ANNA album inte gått att få tag i?! NU ÄR DET ÄNTLIGEN tillgängligt och perfekt till helgen👏🏽👌🏽🙌🏽 Jag är såååå stolt över detta albumet och det faktumet att jag själv varit med och skrivit både musik och texterna på merparten av albumets alla låtar❤️🥰❤️ Jag är så lycklig för det här och en som varit drivande i allt bakom och pushat för att det faktiskt skulle bli av!! Är min dotter @feliciabook ❤️ nu senast i podden @hitfabriken Min Mamma Anna Book så lyfte hon mig och min egna musik på ett fantastiskt fint sätt för mig som värmde mitt hjärta ☺️❤️ Avsnittet med Felicia finns där poddar finns, för dig som vill lyssna ☺️ Men också min vän sedan 30 år nu❤️ @dralbanofficial TACK som fan Alban 🙏🏼 DU VET vad jag sa privat 😉 tack tack tack! Till dig som läser detta - In på Spotify och lyssna nu, du hittar albumet ANNA som är helt på Engelska under min diskografi på Spotify ⭐️ STORT TACK till er som lyssnar och ger support det betyder mycket. Jag har jobbat med många stora låtskrivare, Per Gessle, Christer Sandelin, Tommy Ekman, Marie Fredriksson, Lasse Lindbom mfl. mfl. Men, jag måste säga att det är för jävla roligt att jag under åren har fått och kunnat skriva egen musik som kommit från mig, min själ, mitt hjärta och mina tankar - detta är jag ANNA 😁🙏🏼❤️🥰😍 PUSS!!!

Perfekt till helgen och helt på Engelska! Wow!
Hennes "diskografi" består av hela 4 album och en handfull singlar utspridda över 22 år. Lär inte bli många kronor som ramlar in från Spotify precis...

"Artistkollegan" Celine Dion har 29 album och en hel radda singlar över 32 år
Citera
2020-09-03, 09:01
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag börjar faktiskt ändra inställning där, alla kan få göra två misstag och erkänna att man gjort fel. Valvet har också sluta servera ziggen som sitter utanför ICA med lyx lyx lyx baguetter.
OT men när jag såg namnet på senaste låten så blev det lite tårar då ett musikaliskt geni lämnat oss alltför tidigt, Mark Hollis.
https://www.youtube.com/watch?v=lLdvpFIPReA

Hmmm... Du har en poäng. Jag får lov att erkänna att jag varit för kategorisk i mitt fördömande av Valvet. Som sagt, alla kan göra fel, och alla kan ju faktiskt inte veta hur Anna egentligen är.
Att sluta upp att göda en ziggis är också ett mycket lovvärt initiativ, och en synnerligen hedervärd handling att ta i beaktande.
Jag ber Valvet om ursäkt, och tänker inte bojkotta det hädanefter.
Citera
2020-09-03, 09:12
Medlem
godboys avatar
Citat:
Från Annas Instagram:

annatoledanobook Folk kan tro vad de vill 😁 Men genom åren är det såååå mycket människor som längtat och undrat varför mitt ANNA album inte gått att få tag i?! NU ÄR DET ÄNTLIGEN tillgängligt och perfekt till helgen👏🏽👌🏽🙌🏽 Jag är såååå stolt över detta albumet och det faktumet att jag själv varit med och skrivit både musik och texterna på merparten av albumets alla låtar❤️🥰❤️ Jag är så lycklig för det här och en som varit drivande i allt bakom och pushat för att det faktiskt skulle bli av!! Är min dotter @feliciabook ❤️ nu senast i podden @hitfabriken Min Mamma Anna Book så lyfte hon mig och min egna musik på ett fantastiskt fint sätt för mig som värmde mitt hjärta ☺️❤️ Avsnittet med Felicia finns där poddar finns, för dig som vill lyssna ☺️ Men också min vän sedan 30 år nu❤️ @dralbanofficial TACK som fan Alban 🙏🏼 DU VET vad jag sa privat 😉 tack tack tack! Till dig som läser detta - In på Spotify och lyssna nu, du hittar albumet ANNA som är helt på Engelska under min diskografi på Spotify ⭐️ STORT TACK till er som lyssnar och ger support det betyder mycket. Jag har jobbat med många stora låtskrivare, Per Gessle, Christer Sandelin, Tommy Ekman, Marie Fredriksson, Lasse Lindbom mfl. mfl. Men, jag måste säga att det är för jävla roligt att jag under åren har fått och kunnat skriva egen musik som kommit från mig, min själ, mitt hjärta och mina tankar - detta är jag ANNA 😁🙏🏼❤️🥰😍 PUSS!!!

Helt på engelska? Ja det kan ju bli spännande f f a om Anna tillsammans med Flisan stått för textbearbetning. Gissar på en jävla massa Google Translate och det vet vi ju att det aldrig blir fel eller lite kul översättningar.

Hon skriver att hon jobbat med många stora låtskrivare, jo-men-visst, möjligen har hon träffat dem någon gång på diverse galor, men det var väl för +30 år sen, något samarbete har aldrig förekommit.
Citera
2020-09-03, 09:35
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Från Annas Instagram:

Jag funderar lite på det hon satt och gormade över i senaste liven, att hon minsann är den ärligaste personen på jorden, och att absolut INGEN kan ta ifrån henne det, vet inte om det nedanstående rimmar lite illa?

Första biten i inlägget om hennes album: "Mitt egenskrivna album ANNA från 1996 ligger nu ÄNTLIGEN uppe på Spotify"

En bit ner i samma text: "att jag själv varit med och skrivit både musik och texterna på merparten av albumets alla låtar"
Citera
2020-09-03, 09:38
Medlem
CalzoneItalias avatar
Har tunnan zigenarblod i sig ? Släktdrag
Citera
2020-09-03, 09:42
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Hennes "diskografi" består av hela 4 album och en handfull singlar utspridda över 22 år. Lär inte bli många kronor som ramlar in från Spotify precis...

"Artistkollegan" Celine Dion har 29 album och en hel radda singlar över 32 år

Anna Book och Celine Dion är väl ändå inte på samma nivå kanske? Celine Dion är och har ju varit en världsartist i många år. Jämföra dom två är ju som att jämföra en trampbil med en Ferrari
Citera
2020-09-03, 09:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Anna Book och Celine Dion är väl ändå inte på samma nivå kanske? Celine Dion är och har ju varit en världsartist i många år. Jämföra dom två är ju som att jämföra en trampbil med en Ferrari
Är nog snarare så att Madame Took ser sig som kollega och världsartist 😂
Citera
2020-09-03, 10:02
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag får en känsla av att när Anna Book har druckt lite för mycket så är det väldigt stor risk att hon sölar ner sig så att säga.

Delar ni min uppfattning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in