2020-08-09, 20:11
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
En liten pekbok för de yngsta - Anna Book sitter Kattvakt.

Roberto dammsuger nedervåningen:
https://postimg.cc/sGgFNbPN

Roberto dammsuger övervåningen:
https://postimg.cc/rDnT2VZN

Anna vattnar blommor:
https://postimg.cc/tshrF2WZ

Två kattvakter som passar på att vattna blommor och dammsuga hela huset. Inte illa.

Eller var de bara lite...nyfikna?
Men toppen! Nu vet alla presumtiva inbrottstjuvar att My är bortrest och huset står tomt. Grattis My! 😳
Citera
2020-08-09, 20:12
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Får väl se om vänskapen består med My när hon kommer tillbaka och upptäcker att det fattas lite örhängen eller andra smycken som "ramlat" i Tunnans ficka....
Roberto hörde ingenting eftersom han dammsög.
Hoppas de klippte gräset också, bra träning inför slåttern hemma.
Citera
2020-08-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Får väl se om vänskapen består med My när hon kommer tillbaka och upptäcker att det fattas lite örhängen eller andra smycken som "ramlat" i Tunnans ficka....

Anna måste ju få lön för att hon är kattvakt
Citera
2020-08-09, 20:19
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Men toppen! Nu vet alla presumtiva inbrottstjuvar att My är bortrest och huset står tomt. Grattis My! 😳
De förstår att det inte finns något mer att hämta där efter att Anna varit där.
Kattvakterna kanske har varit ute och finåkt i Mersan? Som löneförmån...
Citera
2020-08-09, 20:20
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Hon verkar bo i radhus så man får väl hoppas att grannarna har uppsikt.

Men annars så är det en bra cover för eventuella smycken som annars försvunnit... det har varit "inbrott".
Citera
2020-08-09, 20:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Ser att Anna åt vid Strandvillan idag. Det har väl gått 1½ år snart sen flytten till Sigtuna och jag tror det är första gången jag hört om något annat ställe än Valvet. Strandvillan ligger kanske 100 meter från Valvet och likvärdigt avstånd till solariet. Misstänker att Annas relation till Valvet har slutat som alla Annas övriga relationer i någon form av konflikt.
Strandvillan har f.ö. riktigt fina räkmackor och jag skulle inte valt en fet pasta en gång av hundra där.
Citera
2020-08-09, 20:48
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Jag tycker det är helt bisarrt det Anna lagt ut, men eftersom My lägger ut om sin Spanienresa själv så spelar det inte någon som helst roll i det syftet. My har ju lagt ut massor om sin resa till Spanien och gymmet där.
Citera
2020-08-09, 20:51
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Hoppas jag missförstod men enligt Annas instastory hade hon och Roberto spenderat timmar hos My med att vara kattvakt.

Herrejävlar säger jag bara. Att vara kattvakt och vattna blommor betyder inte att man flyttar in. Och man dammsuger definitivt oombedd hos någon annan.

Ja det hoppas jag att de var , katter behöver oxå sällskap och inte vara lite påfyllning i matskålen
Citera
2020-08-09, 20:53
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Hoppas jag missförstod men enligt Annas instastory hade hon och Roberto spenderat timmar hos My med att vara kattvakt.

Herrejävlar säger jag bara. Att vara kattvakt och vattna blommor betyder inte att man flyttar in. Och man dammsuger definitivt oombedd hos någon annan.
EXAKT!!! Jag skulle bli skogstokig om min ” blomvattnare” också kom på den idiotiska idén att dammsuga hos mig.
Det är integritetskränkande, MEN My verkar gilla det så min omtanke om henne tar slut nu.
Som man bäddar får man ligga, och uppenbarligen är My lika korkad som Märstamorsan.
A match made in heaven. Lycka till!!!
Citera
2020-08-09, 20:58
Medlem
WWG1WGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
En liten pekbok för de yngsta - Anna Book sitter Kattvakt.

Roberto dammsuger nedervåningen:
https://postimg.cc/sGgFNbPN

Roberto dammsuger övervåningen:
https://postimg.cc/rDnT2VZN

Anna vattnar blommor:
https://postimg.cc/tshrF2WZ

Två kattvakter som passar på att vattna blommor och dammsuga hela huset. Inte illa.

Eller var de bara lite...nyfikna?
Så det räcker inte att Roberto får städa hos Anna? Nu tvingas han städa även hos My. Allt medan superpaddan fotograferar spektaklet..

Stackars katter som måste vara ensamma så ofta, och så länge. Det är f ö olagligt enligt Djurskyddslagen. Har god lust att anmäla. (Om någon annan vill göra det så är det till Länsstyrelsen man anmäler.) Man kan vara anonym, och bevis finns ju på Annas insta.
Senast redigerad av WWG1WGA 2020-08-09 kl. 21:04.
Citera
2020-08-09, 20:59
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Jag tycker det är helt bisarrt det Anna lagt ut, men eftersom My lägger ut om sin Spanienresa själv så spelar det inte någon som helst roll i det syftet. My har ju lagt ut massor om sin resa till Spanien och gymmet där.
Även om My själv lagt ut bilder och berättat om sin resa så hade hon kunnat ha haft en husvakt under tiden. Hennes partner hade kunnat vara hemma men nu har ju Anna undanröjt alla tvivel.
Jag skulle bli skogstokig om någon tog foton i mitt hem och la ut på nätet.
Citera
2020-08-09, 21:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Förvisso, men många har ju någon som bor över på deltid. Särskilt om man har husdjur. Nu vet alla att huset står tomt. Eller? Anna kanske redan flyttat in, för säkerhets skull? Kommer att bli som i filmen Parasiter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in