2020-05-12, 17:12
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Kanske svärfarsan har lagt till klausuler i testamentet. Jag hoppas för allt i världen att han har gjort det. Halmpyntet har väl rätt till sin lagliga del, men resten går väl att testamentera bort. Om så är fallet, så hade jag omedelbums gjort allt i min makt för att kärringen skulle få så lite det bara går. Ungarna tycks ju inte heller behöva bättra på sin ekonomi. Snatteri är ju en favorit för en, upplärd av morsan, eller? Somliga påstår att snoppviftarn jobbar, vore kul med närmare info. Sen har vi ju lilltjejen, som jag hade stort hopp om. Det börjar nu svikta, allvarligt kan jag påstå. Morsans senaste rapporteringar angående henne, får mej att tveka.

Nä, det är nog tyvärr kört för hela familjen med nya svärsonen och eventuellt kommande barn
Hade den yngsta dottern fått vara kvar i Spanien hade det kanske gått att rädda henne men det loppet är förlorat också. Om karln förlorar jobbet eller går i pension får de problem. Risken finns att de då blir heltidskriminella för att överleva samt tigga utanför ICA.
Citera
2020-05-12, 17:17
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
från lexbase
https://postimg.cc/gallery/YpTDJJC
Så det har hamnat på lexbase fast de gjorde en förlikning ? Varför betalade hon inte bara skiten innan det gick så långt ?
Att ha detta i registret måste ju sätta käppar i hjulen för andra samarbeten , även för de företag som inte läser fb eller skvallerpressen .
Citera
2020-05-12, 17:25
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Nä, det är nog tyvärr kört för hela familjen med nya svärsonen och eventuellt kommande barn
Hade den yngsta dottern fått vara kvar i Spanien hade det kanske gått att rädda henne men det loppet är förlorat också. Om karln förlorar jobbet eller går i pension får de problem. Risken finns att de då blir heltidskriminella för att överleva samt tigga utanför ICA.
Svärsonen är jag ju nyfiken på. Vad är det för en mupp, som lierar sej med den familjen. Han kan ju inte vara totalt ovetandes.
Citera
2020-05-12, 17:26
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Så det har hamnat på lexbase fast de gjorde en förlikning ? Varför betalade hon inte bara skiten innan det gick så långt ?
Att ha detta i registret måste ju sätta käppar i hjulen för andra samarbeten , även för de företag som inte läser fb eller skvallerpressen .
Det hamnar där för att det är ett domslut även vid förlikning så "klubbas" det.
Även vårdnadstvister står med. Jag hade markering i Lexbase utan att veta, det var en presumtiv arbetsgivare som upplyste mig och frågade vad jag blivit dömd för. Fick betala för att få ut domen på lexbase och fick då se att det var vårdnadstvisten med exet,där vi dessutom gjorde en överrenskommelse som då klubbades där.
Citera
2020-05-12, 17:28
Medlem
Musslis avatar
Var det Anna som Morrongänget på Mix Megapol ringde i morse? De brukar ringa en kändis och försöka gissa vem det är. Jag hörde radion på avstånd och kunde inte gå och lyssna, var det någon annan som hörde?
Citera
2020-05-12, 17:29
Citat:
Äldsta dottern har inget blodsband till "svärfar" . Halmpyntet är inte hennes pappa så hon ärver NADA där.
Men skulle nog tro att det är något sådant, eller ska Segunda Casa säljas också? Precis som lägenheten...och familjen får inget av pengarna denna gång
Citera
2020-05-12, 17:29
Medlem
Frammes avatar
Citat:
"Svärsonen" är jag ju nyfiken på. Vad är det för en mupp, som lierar sej med den familjen. Han kan ju inte vara totalt ovetandes. Men han kanske är langare och ser morsan och hennes kriminella dotter som bra hjälp. Eller så får han saker och ting gratis, mot lite flödder.
.
Citera
2020-05-12, 17:32
Medlem
Frammes avatar
Citat:
.
Jaha, nu citerade jag mej själv och kommer inte ur det. Rackarns senila jag.
Citera
2020-05-12, 17:46
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Svärsonen är jag ju nyfiken på. Vad är det för en mupp, som lierar sej med den familjen. Han kan ju inte vara totalt ovetandes.

Nej .. han bor ju typ där sedan ett år tillbaka . FD kollega med Flizan och verkar ha samma intresse att röka på .
Citera
2020-05-12, 17:53
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nej .. han bor ju typ där sedan ett år tillbaka . FD kollega med Flizan och verkar ha samma intresse att röka på .
Snablar. Jag som följer tråden minst 1 gång om dag, har missat att han är bosatt där. Gäller det folkbokföringen också. Det kan jag visserligen kolla upp själv, men latar mej lite ibland. Deras andra intressen förutom att röka på, vad kan dom bestå av? Langa, killa mamsen under fötterna, en skön massage när halmpyntet inte är tillgänglig, baka, laga äckelmat. Nu ger jag mej för denna stund.
Senast redigerad av Framme 2020-05-12 kl. 17:57.
Citera
2020-05-12, 18:04
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Snablar. Jag som följer tråden minst 1 gång om dag, har missat att han är bosatt där. Gäller det folkbokföringen också. Det kan jag visserligen kolla upp själv, men latar mej lite ibland. Deras andra intressen förutom att röka på, vad kan dom bestå av? Langa, killa mamsen under fötterna, en skön massage när halmpyntet inte är tillgänglig, baka, laga äckelmat. Nu ger jag mej för denna stund.

Jag har fått för mig att han och F ska bosätta sig i Attefallshuset som byggs på tomten men jag kan ha missförstått det. Troligen kommer han väl med lite "dunderpiller" då och då som tack. Problemet är att han inte fattar att allt är bara för att Anna o F ska försäkra sig om att han "vittnar rätt" när rättegången blir. Jag tror att han blir dumpad efter rättegången.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-05-12 kl. 18:12.
Citera
2020-05-12, 18:19
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Jag har fått för mig att han och F ska bosätta sig i Attefallshuset som byggs på tomten men jag kan ha missförstått det. Troligen kommer han väl med lite "dunderpiller" då och då som tack. Problemet är att han inte fattar att allt är bara för att Anna o F ska försäkra sig om att han "vittnar rätt" när rättegången blir. Jag tror att han blir dumpad efter rättegången.

Jag hoppas verkligen att han jobbar om dagarna .. blir dyrt att mätta 6 vuxna för Roberto .
Haha 😆 . Jag tror oxå att de kära tu ska bosätta sig där . Men jag tror inte att han blir dumpad efter rättegången .
Jag misstänker att de hade en plan ihop att börja stjäla lite runt deras jobbturné .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in