Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Anna har nog glömt det där med miljön nu. Innan flytten till Odensala tänkte hon på plånboken och miljön men det har gått över. Numera hinner motorn knappt kallna innan det bär iväg igen.
När åkte Anna buss senast? November 2018?
"Nu är kl.16.30 och jag sitter på bussen hem. Och det leder in mig på det ytterst dåliga beslutet jag tog imorse. THE BIG MISTAKE!!! Nämligen att ta en taxi in till stan, från Frösunda Port i Solna – Fy f…
Det misstaget kommer jag inte göra om, dåligt beslut för miljön när det är så kort resa och riktigt onödigt för plånboken! Så nu har jag köpt nytt busskort igen. Jag har sedan i våras börjat åka kommunalt. För stressen med trafik, köer, vägtullar, bensinkostnaden, avgaser, dåligt med parkeringsplatser och onödigt dyrt med parkering också. Så för miljön och plånboken åker jag mer kommunalt, går eller
cyklar ( på våren och sommaren )"
Jag skulle vilja se Fettet cykla! Hon bara pratar smörja som vanligt. Visst, hon motionscyklade i Biggest Loser, men det är en annan sak. Nån som har sett nån bild på hennes insta där hon grenslar sadeln till vardags? Hade hon verkligen cyklat skulle hon ju lagt ut det också bara för att visa hur duktig, hälsosam och miljömedveten hon är...
Av ren nyfikenhet googlade jag "Anna Book cyklar" och det som kom upp var detta:
https://www.expressen.se/halsoliv/an...hampagne-till/
Från 2014. Har Anna cyklat sen dess...? Tvivlar.
Som vanligt bjuder Anna på ett intressant citat också:
"Min mamma, moster, svärmor, två vänner och revisor gick alla bort inom loppet av tre år. Det var oerhört tufft."
Revisorn!? De övriga är fullt förståeligt att man sörjer som sina närmaste, men revisorn? Men det är klart, det var säkert Bästa Finaste Revisorn...