Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Jag och min omgivning förvånas. Att hantera bestick är något man lär sig senast i tonåren. Missbruk och brott senare i livet gör inte att man förlorar förmågan eller kunskapen.
Anna lägger ett filter över hela sitt liv och vill framstå som en stor stjärna. Hon klarar inte svenska språket (inte spanska heller) och är totalt gränslös när hon delar med sig av sitt, och andras, privatliv.
Hon kan inte duka ens till en halvfin middag, hon kan inte laga mat - allt ser ut som en brun sörja. När hon fick gästa Tina Nordström i TV misslyckades hon med att laga till paella. Hon misslyckades med bakningen i ett TV-program där hon påstod att de andra fuskat genom att baka hemma innan inspelningen.
Stoppar där annars blir listan "7 A4-sidor".
Jag försökte vara lite ironisk. Även jag förvånas över att man vid 21 års ålder inte lärt sig att använda kniv och gaffel rätt. Har man fått en normal uppfostran så sitter det i ryggmärgen redan i tonåren.
Nu känner jag inte Lucas men intrycket jag fått efter att ha läst FUP gällande Felicias stöld hos den gamla handikappade damen är att han inte är den skarpaste kniven i lådan och kanske inte haft en så bra uppväxt. Han verkar ha saknat stabila vuxna som lett honom rätt i livet och att han inte firar sin födelsedag med sin egen familj visar kanske på att relationerna där inte är de bästa. Växer man upp i en trygg och stabil familj med bra vuxna som förebilder och som guidar en rätt genom livet börjar man inte arbeta som säljare för ett elbolag. Det gör man bara om man saknar andra möjligheter till riktiga arbeten. Om föräldrarna inte leder en rätt i livet kanske de inte heller är så noga med att lära sina barn bordsskick.
Annas gränslösa beteende där hon offentligt delger alla detaljer om familjen och sin omgivnings förehavanden är inte ok. Hon försöker skapa sitt eget ”Wahlgrens värld” men hon tycks inte förstå att hur gränslösa familjen Wahlgren än framstår i det programmet så sitter det människor och beslutar om vad som får visas och inte. På Annas IG är det ingen som kontrollerar om det som läggs upp kan anses vara ok eller inte.
Personer som inte vill vara med i Wahlgrens värld klipps bort eller förekommer i periferin vid enstaka tillfällen om det inte går att undvika. Där respekterar man människors privatliv och deras rätt till integritet. Det gör inte Anna när hon fotar och filmar människor utan att de tycks veta om det och lägger upp på sitt IG. Jag skulle bli helt vansinnig om jag hade en person som Anna i min bekantskapskrets som la upp saker på IG utan minsta känsla för om det är ok eller inte.
Är för dålig på spanska för att kunna bedöma Annas språkkunskaper där men det är inte förvånande att Anna inte heller behärskar spanska. Hennes engelska är ju så bedrövlig så ögonen blöder. Vet inte om hennes inlägg på Siv Cottons IG finns kvar men mellanstadieelever skriver bättre engelska än vad Anna gjorde där.