2020-07-23, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tycker det är fascinerande, detta med Annas beroende av emojis. Hon är dock 50år och använder lika mycket eller mer än en 13årig tjej. Bara regnbåge och enhörning som saknas
De kommer snart som på beställning.
Citera
2020-07-23, 07:59
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Från Annas Instagram:

annatoledanobook 🌹🍃🎂❤️ Igår hade vi lite födelsedagsfirande här hemma och DÅ var det inte svårt att bestämma maten - Vi beställde hemleverans från bästa @valvet_sigtuna där den godaste burgaren serveras 👌🏽⭐️ Men igår beställde vi en specialare av deras orginalburgare till Lucas, en extra stor burgare 🍔 som han slukade UTAN problem 😄 Jag valde Valvets Schnitzel från deras nya meny, och jag blev inte besviken jag heller - den var otroligt god @feliciabook åt deras klassiska Vongole ⭐️ Det var en riktigt fin kväll, så vi kunde sitta ute och det var helt rätt beslut att beställa hem maten från @valvet_sigtuna 👌🏽 Ibland räcker inte tiden till och det är bara skönt att på det sättet minska på onödig stress och ändå få det precis så som man vill levererat direkt hem till dörren, rekommenderas varmt🥰 till fika så bakade @feliciabook ännu en favorit till Lucas som inte gillar tårta - Men han ÄLSKAR Felicias morotskaka, denna gjorde hon med extra mycket kräm och toppade med massa färska hallon, blåbär och jordgubbar och sitt fantastiskt goda limesocker 😋👌🏽⭐️ DEN blev magiskt god och vi fick en fantastiskt fin kväll tillsammans hela familjen ❤️

Vilket satans dravel. Som vanligt. Varför är Fettet stressad? Varför räcker inte tiden till? Hon gör för helvete inget vettigt.
Citera
2020-07-23, 08:02
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Mycket märkligt att Anna använder neger-tummar (emojis) till höger och vänster. Hon måste ju se sig själv som "rasifierad".

Anna har ju försökt visa sympati med BLM på insta nyligen. Det gick ju inte så bra, så kanske detta är ett nytt försök till uppvisande av tolerans. Anna är ju som bekant väldigt tolerant.
Citera
2020-07-23, 08:07
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Vafan såg ut som nått ihopslafs som den lokala ståndet på gatan slängt ihop. Hennes schnitzel såg stenhård och sönderbränd ut dessutom. Inget lyx över den maten alls

Ja! Fy helvete vad maten såg kass ut!
Jag är då ingen kräsen man, men den där schnitzeln vete fan om jag hade kunnat få ner själv.
Ska inte Valvet föreställa ett "fint" ställe?
Citera
2020-07-23, 08:19
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Ja! Fy helvete vad maten såg kass ut!
Jag är då ingen kräsen man, men den där schnitzeln vete fan om jag hade kunnat få ner själv.
Ska inte Valvet föreställa ett "fint" ställe?
Finast i Odensala verkar det som. Det finns vassare restauranger i Sigtuna, men de lär GalenpAnnan knappast hitta.
Citera
2020-07-23, 08:20
Medlem
Vilken stor tårta för sex personer. Månne de åt upp hela igår? Det är underligt att skriva att inte tiden räcker till när man inte jobbar, inte har småbarn och inte ens sköter tomten.
Citera
2020-07-23, 08:21
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Från Annas Instagram:

annatoledanobook 🌹🍃🎂❤️ Igår hade vi lite födelsedagsfirande här hemma och DÅ var det inte svårt att bestämma maten - Vi beställde hemleverans från bästa @valvet_sigtuna där den godaste burgaren serveras 👌🏽⭐️ Men igår beställde vi en specialare av deras orginalburgare till Lucas, en extra stor burgare 🍔 som han slukade UTAN problem 😄 Jag valde Valvets Schnitzel från deras nya meny, och jag blev inte besviken jag heller - den var otroligt god @feliciabook åt deras klassiska Vongole ⭐️ Det var en riktigt fin kväll, så vi kunde sitta ute och det var helt rätt beslut att beställa hem maten från @valvet_sigtuna 👌🏽 Ibland räcker inte tiden till och det är bara skönt att på det sättet minska på onödig stress och ändå få det precis så som man vill levererat direkt hem till dörren, rekommenderas varmt🥰 till fika så bakade @feliciabook ännu en favorit till Lucas som inte gillar tårta - Men han ÄLSKAR Felicias morotskaka, denna gjorde hon med extra mycket kräm och toppade med massa färska hallon, blåbär och jordgubbar och sitt fantastiskt goda limesocker 😋👌🏽⭐️ DEN blev magiskt god och vi fick en fantastiskt fin kväll tillsammans hela familjen ❤️

Vilket satans dravel. Som vanligt. Varför är Fettet stressad? Varför räcker inte tiden till? Hon gör för helvete inget vettigt.
Hon var väl upptagen med att välja kläder och klä upp sig till middagen. I munktröja.
Citera
2020-07-23, 08:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Finast i Odensala verkar det som. Det finns vassare restauranger i Sigtuna, men de lär GalenpAnnan knappast hitta.

Jag tror snarare både My och Anna får rätt kraftig rabatt där, så det förklarar varför de springer dit förjämnan. Om de hade haft ett sådant stort intresse av att äta ute var dag så hade de ju provat olika ställen.

*cue Anna springer till en ny krog idag och pratar om hur fantastiskt det är [lägg in 130 emojis här]*
Citera
2020-07-23, 08:53
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror snarare både My och Anna får rätt kraftig rabatt där, så det förklarar varför de springer dit förjämnan. Om de hade haft ett sådant stort intresse av att äta ute var dag så hade de ju provat olika ställen.

*cue Anna springer till en ny krog idag och pratar om hur fantastiskt det är [lägg in 130 emojis här]*
Plus att det är inte alla ställen som har öppet för lunch, många (nåja, de få som finns) satsar mer på middag än lunch eller både och.
Citera
2020-07-23, 09:21
Medlem
har anna skrivit texten eller gett tips till valvet sigtunas hemsida?

https://postimg.cc/MMxjBkTM
Citera
2020-07-23, 09:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
har anna skrivit texten eller gett tips till valvet sigtunas hemsida?

https://postimg.cc/MMxjBkTM

Vi kan i alla fall konstatera att det är en lågutbildad människa som har skrivit texten, men kanske inte riktigt så lågutbildad som Anna Book.
Anna kanske har skrivit texten tillsammans med någon som faktiskt har gått ut grundskolan på riktigt.
Senast redigerad av trottwell 2020-07-23 kl. 09:40.
Citera
2020-07-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erp.b
Så att den blir riktigt svampig och mjuk.
Mao riktigt antilyxig x 5.

Det tar 20 minuter med bil från Sigtuna hem till Anna. Maten är med andra ord redan kall vid leverans. Sedan ska det läggas upp på fat, fotograferas osv. Även om det säkert inte är något fel på maten (schnitzeln såg dock väldigt bränd ut) och det blir ett stort utlägg för familjen så blir inte känslan särskilt lyxig...

Med tanke på att vi inte pratar om några specialrätter som endast finns på Valvet borde man rimligen kunna hitta en restaurang på närmare håll att handla hos om man vill äta maten hemma. I Märsta centrum, som ligger 10 min med bil från Anna, finns både O’Learys och Magasinet som serverar liknande mat. Varför tog man inte en tripp ner dit om man vill lyxa till det? Men det är väl viktigare att kunna skriva Sigtuna i sina inlägg än att få varm mat att äta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in