2020-10-27, 08:42
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
https://www.bildtagg.se/file/lhqku60vozz172xbxuyk62u5

Känns inte som ett helt stabilt inlägg. Blir faktiskt lite brydd, på riktigt...
Det känns som att hon tigger pengar ... måste vara från nån av dessa Corona-fonder
Citera
2020-10-27, 09:07
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annafluktaren
Texten och meningsuppbyggnaderna mm känns inte som Anna. Är hon hackad?
Helt klart måste hon fått hjälp med detta inlägg 😱🤯

När jag läste hennes inlägg fick jag precis samma tankar; det här har inte Anna skrivit, i alla fall inte helt själv.
För få emojsar men OK med versaler ibland..
Mixed thoughts....
Citera
2020-10-27, 09:55
Medlem
TPLs avatar
Citat:

Mycket märkligt uttalande...

Vadå göra? Du får väl leva på Roberto som vanligt. Eller starta en podd.
Ingen lokal? Du kan ha studio i lekstugan och sjunga in allt det där du tänkt. Buhu, vi har ingen lokaaal.

Omskolning? 🤣 Innan omskolning måste man vara skolad.
2 olika jobb? Javisst, jag har haft 4 olika samtidigt, funkar jättebra.

Frisk? Du har astma och knutor på stämbanden. Sångkarriären kan du glömma. Tåget har gått och stationen är nerlagd.
Älskar att jobba? 🤣 Det är bara pengarna du vill åt annars hade du kunnat sjunga gratis på stödgalor.
Isolerad i månader? När då? På 80-talet? Du är för himla rolig du...

Trivs inte? Du trivs ju så bra i lilla Odensala.
Bidrag och ekonomiskt stöd? Har svärfar satt ner foten? Äntligen.
Jag är glad och tacksam 🙏 Men något måste shifta nu...
Det måste ske en förändring då jag inte får / kan sjunga på det sätt som jag skulle vilja i nuläget och tv-jobben uteblev pga covid-19. Så vad ska jag som är ensam göra?
Inget band/musiker, ingen kör, ingen lokal/lokaler att husera i - har flera bra idéer.... men ingen härlig likasinnad att utveckla dem med & ensam är INTE stark just nu i dessa tider. Men jag måste komma vidare...
Eller kika på möjligheten att skola om mig och prova något nytt OM JAG FÅR chansen...något säger mig att det skulle bli svårt, vilket är väldigt synd - Som människa och frisk så bör man väl kunna ha tex. 2 olika jobb för det ena behöver ju inte utesluta det andra 💁‍♀️💁‍♀️💁‍♀️
Jag ÄLSKAR att jobba och har alltid gjort! En time out det är en sak.... men corona ställer till det fullständigt och jag har varit isolerad långa och många månader nu till och från, mer eller mindre fast mest mer. Jag TRIVS INTE med det jag VILL jobba mycket mer än det som ligger framför mig nu - Men hur gör jag, som inte söker några bidrag eller ekonomiskt stöd 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Hur ska jag som står ensam i detta lösa det helt på egen hand när det är stängda dörrar överallt
#börjarkännauppgivenhet
Citera
2020-10-27, 10:02
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Anna har ändrat sig🤣 Anna vill inte jobba längre, hon orkar inte, och är dessutom upptagen med att äta 24/7, och det finns inga arbetsplatser som har så långa lunchraster.
Men hon glömmer ju hela tiden bort att äta. Det tar 2 timmar att äta en macka och dricka en mugg te. Hon äter bara när hon blir påmind, varje arbetsgivares dröm - inget fika, ingen lunch och får fösas ut när arbetsdan är slut.
Citera
2020-10-27, 10:21
Medlem
Ojsan Tunnan har tydligen blivit klarsynt på gamla dagar och insett att dörrarna är stängda för henne som artist. Hon har varit körd i branschen i 30 år bättre sent än aldrig.
Citera
2020-10-27, 10:47
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Mycket märkligt uttalande...

Vadå göra? Du får väl leva på Roberto som vanligt. Eller starta en podd.
Ingen lokal? Du kan ha studio i lekstugan och sjunga in allt det där du tänkt. Buhu, vi har ingen lokaaal.

Omskolning? 🤣 Innan omskolning måste man vara skolad.
2 olika jobb? Javisst, jag har haft 4 olika samtidigt, funkar jättebra.

Frisk? Du har astma och knutor på stämbanden. Sångkarriären kan du glömma. Tåget har gått och stationen är nerlagd.
Älskar att jobba? 🤣 Det är bara pengarna du vill åt annars hade du kunnat sjunga gratis på stödgalor.
Isolerad i månader? När då? På 80-talet? Du är för himla rolig du...

Trivs inte? Du trivs ju så bra i lilla Odensala.
Bidrag och ekonomiskt stöd? Har svärfar satt ner foten? Äntligen.
Jag är glad och tacksam 🙏 Men något måste shifta nu...
Det måste ske en förändring då jag inte får / kan sjunga på det sätt som jag skulle vilja i nuläget och tv-jobben uteblev pga covid-19. Så vad ska jag som är ensam göra?
Inget band/musiker, ingen kör, ingen lokal/lokaler att husera i - har flera bra idéer.... men ingen härlig likasinnad att utveckla dem med & ensam är INTE stark just nu i dessa tider. Men jag måste komma vidare...
Eller kika på möjligheten att skola om mig och prova något nytt OM JAG FÅR chansen...något säger mig att det skulle bli svårt, vilket är väldigt synd - Som människa och frisk så bör man väl kunna ha tex. 2 olika jobb för det ena behöver ju inte utesluta det andra 💁‍♀️💁‍♀️💁‍♀️
Jag ÄLSKAR att jobba och har alltid gjort! En time out det är en sak.... men corona ställer till det fullständigt och jag har varit isolerad långa och många månader nu till och från, mer eller mindre fast mest mer. Jag TRIVS INTE med det jag VILL jobba mycket mer än det som ligger framför mig nu - Men hur gör jag, som inte söker några bidrag eller ekonomiskt stöd 🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️
Hur ska jag som står ensam i detta lösa det helt på egen hand när det är stängda dörrar överallt
#börjarkännauppgivenhet
Om någon tvivlade innan? Här är beviset att hon är dum i huvudet. Eller är det en bön till Gud? Vad hon skriver och vill ha här är ett jobb. Alltså, hon vill HA ett jobb men inte söka ett.

När hon säger att hon älskar att jobba så menar hon att hon älskar att synas i TV. Hon har aldrig jobbat och vet inte vad det betyder. Att leka gömma nyckel på ett slott i Frankrike är inte ett jobb. Det är en lek.

Hon hävdar fortfarande- nu med emfas - att hon står ensam. Om inte Roberto tagit ut skilsmässa tidigare är nu ett bra tillfälle. Maken till fräckhet från sin fru har jag aldrig hört talas om. Det är Roberto som håller ihop galenskapen och betalar kalaset.

Anna har inte haft en hit på 30 år. Sist hon hade lite jobb var som driftkuckun på bögfester som hyllade mello och kitsch. Nu är hon en av alldeles för många som är känd för att ha varit känd. Att lägga upp en 25 år gammal platta på Spotify är inte heller ett jobb. Att skriva och spela in 40 nya låtar och välja ut 12 för att trycka en ny platta, det är ett jobb. Det kan ge ny turné och nya tv-program. Det kostar lite. Ungefär som en heltäckningsmatta och ett halvt atterfallshus. Men går det bra har man råd med tre mattor och en sommarstuga i gengäld. Fast det finns en hake till. Ska man lyckas med någonting måste man vara trevlig, ärlig och ödmjuk.

Well, karma betyder att om pengarna är slut får de söka bidrag. Men eftersom de äger en villa kommer Soc skratta hela vägen till banken. Vad de kan göra är att sälja villan och ställa sig i kö för en hyresrätt. Det kan inte vara mer än 6-7 års kö i Märsta? Eller så flyttar de till sitt älskade residens i Spanien så slipper vi spektaklet här hemma.
Citera
2020-10-27, 10:58
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:

Suveränt att du sparade det här inlägget!!! 👍🏼

Inte nog med att hon tagit på sig den vanliga offerkoftan (”bu hu fucking hu”) hon ljuger dessutom och det provocerar mig till max!!!

Hur vågar hon påstå att hon varit isolerad i många långa månader. Det är ett hån mot de som verkligen tvingats leva isolerade.
Exempel på Isolering á la Märstamorsan
- Drejkurs
- Tjejresa till Bustamon
- Inhopp i Mello
- Jobb på Silja Line
- Rundresa i Värmland för att ”hälsa på”
- Intrång hos Ingrossos för att ”hälsa på”
- Resa till Spanien
- Fest hos Dr Alban
- 50-årsfest hos Jobejtos kompis
- Haft bl a Jeanette E, Åza B, Minette T på besök
- 18-års fest för Vanessa
- Födelsedagsfest för Lazy F (restaurang)

Massor av av gånger har hon
- solat solarium, fikat/ätit på div ställen både i Sigtuna och Sthlm, fixat naglar, fixat löshåret, umgåtts med grannarna, hälsat på My, haft superviktiga hemliga möten osv.
Det finns desdutom 5 personer i hushållet som hon umgås med VARJE dag.

Hon borde skämmas för att ta ordet ”isolerad” i sin mun. Bläääh!!!!

TV- jobben (obs plural) som nu plötsligt ställts in tror jag inte ett skit på.
Sedan 2017 har hon gjort 3 större jobb (BL, Fångarna, Klassfesten).
Småjobb t ex uppträdande på födelsedagsfest i Luleå, några timmar på Silja och 15 sekunder i Mello.
Det blir i snitt (snällt räknat) ca 1 jobb per halvår.

Är det inte märkligt att just hennes inbokade jobb plötsligt blev så många när covid-19 satte stopp för alla välkända och efterfrågade artister??
Citera
2020-10-27, 11:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Well, karma betyder att om pengarna är slut får de söka bidrag. Men eftersom de äger en villa kommer Soc skratta hela vägen till banken. Vad de kan göra är att sälja villan och ställa sig i kö för en hyresrätt. Det kan inte vara mer än 6-7 års kö i Märsta? Eller så flyttar de till sitt älskade residens i Spanien så slipper vi spektaklet här hemma.
Anna är van vid att stekta sparvar flyger in i munnen så fort hon gapar. Hårt arbete är inget för henne.
Byta villan mot en villavagn? Mysigt. Pengar över till mat, hår och naglar.

Frivilliga bidrag skickas till
Anna Book Toledano, Schlaraffenland, Ankersborg, Suckunge, Odensala, Märsta, Sigtuna kommun, Sverige.

"Schlaraffenland porträtteras ofta som ett land där allt finns i överflöd: I flodbäddarna rinner mjölk, honung eller vin istället för vatten. Alla fåglar flyger omkring redan tillredda och färdiga att intas. Husen är byggda av kakor, istället för stenar ligger ostar runt omkring och så vidare. Njutandet är invånarnas största dygd, hårt arbete och flit ses som synder."
Citera
2020-10-27, 11:21
Medlem
Citat:

Sånt där känner jag igen.. hon FÅR inga jobb, hon FÅR inte chans att visa upp sig.
Känner en del som vart långtidsarbetslös, dom FÅR inte heller jobb, man skaffar jobb det är inget som man FÅR.

Lata, narcissistiska Anna kommer aldrig att lyckas med nåt.
Citera
2020-10-27, 11:23
Medlem
Gabriel Knights avatar
Jag tror Robertos jobb är i fara, annars skulle hon inte börja skriva om jobb och att de behöver extra pengar. Troligen har hans arbetsgivare börjat fundera på antalet anställda och vill att de drar ner på sin arbetstid osv. Förlorar Roberto jobbet eller måste gå ner på deltid så är det kört för familjen vilket förhoppningsvis börjar gå upp för henne. Några stödpengar för corona får hon förstås inte.
Citera
2020-10-27, 11:37
Medlem
TPLs avatar
Hur kunde ekonomin försämras så snabbt? I mars skrev hon att hon VALT att inte arbeta.

(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2020-10-27, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Om någon tvivlade innan? Här är beviset att hon är dum i huvudet. Eller är det en bön till Gud? Vad hon skriver och vill ha här är ett jobb. Alltså, hon vill HA ett jobb men inte söka ett.

När hon säger att hon älskar att jobba så menar hon att hon älskar att synas i TV. Hon har aldrig jobbat och vet inte vad det betyder. Att leka gömma nyckel på ett slott i Frankrike är inte ett jobb. Det är en lek.

Hon hävdar fortfarande- nu med emfas - att hon står ensam. Om inte Roberto tagit ut skilsmässa tidigare är nu ett bra tillfälle. Maken till fräckhet från sin fru har jag aldrig hört talas om. Det är Roberto som håller ihop galenskapen och betalar kalaset.

Anna har inte haft en hit på 30 år. Sist hon hade lite jobb var som driftkuckun på bögfester som hyllade mello och kitsch. Nu är hon en av alldeles för många som är känd för att ha varit känd. Att lägga upp en 25 år gammal platta på Spotify är inte heller ett jobb. Att skriva och spela in 40 nya låtar och välja ut 12 för att trycka en ny platta, det är ett jobb. Det kan ge ny turné och nya tv-program. Det kostar lite. Ungefär som en heltäckningsmatta och ett halvt atterfallshus. Men går det bra har man råd med tre mattor och en sommarstuga i gengäld. Fast det finns en hake till. Ska man lyckas med någonting måste man vara trevlig, ärlig och ödmjuk.

Nu för tiden kan man söka socbidrag fast man bor i villa och tillochmed har en bil. Robertos lön och övriga inkomster lär ju bidra till noll kronor tyvärr, de är gifta, då räknas bådas inkomst ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in