2020-07-01, 13:21
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Me, my self and I
Sen undrar jag hur en människa inte på egen hand ser till att sin dröm uppfylls, om man nu längtat såååååååå måååånga år ?
Fullkomligt obegripligt precis som allt annat !
Men vilken tur ändå att hela familjen ska samlas (gör dom inte det varje minut, timme och dygn annars ?)...🙏🙏🙏❤️🙏🙏🙏
Jag tror att resten av familjen vill dra, inklusive den kära maken. Mitt svar på varför dom stannar kvar? Jo, dom vågar inte annat. Jag tror hon hotar, kränker o s v för att ha total kontroll över alla.Om hennes sjukdomsbild fortsätter att öka i nuvarande takt, så är dom nog snart fria. Men till vilket liv? Alla är ju skadade, men förhoppningsvis så friska att dom har vett att söka hjälp.
Citera
2020-07-01, 13:34
Citat:
Sen var det någon med användarnamnet ”knorping” (eller nåt liknande..) som skrev något, nu minns jag inte ordagrant, men inget som var en big deal liksom, henne ska Tunnan minsann ”lägga namnet på minnet och ta en liten skärmdump på”.. Men
V A R F Ö R?!

Knorping frågade varför hon går in i tjafset med Wahlgrens och andra, och inte bara släpper det.
Citera
2020-07-01, 13:35
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på insta, Anna drejar alltså porslin

https://postimg.cc/gallery/hKPhHmR

Alltså den obildade Anna, drejar porslin. Vi andra drejar i lera som bränns till keramik. Anna är på 12 års nivå. Läst tråden från start, vilken otäck häxa!
Citera
2020-07-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jag orkar inte titta en gång till men är rätt säker på att hon frågade, rätt ut i luften
"-Tror de jag är helt dum i huvudet?"
Jag är helt övertygad om det. Hon svor så det osade, verkade irriterad när Roberto sa något i bakgrunden, svarade bara kort för att sedan vända sig till sina följare (?) och babbla vidare. Dottern och mågen verkade inte vilja synas i bild. Skäms å Annas vägnar.

Att Anna bär på djupa skuld och skamkänslor gentemot sina barn och sin man under de åren hon varit/är fysiskt och psykiskt sjuk är naturlig.
En hel familj drabbas svårt när någon är sjuk. Det som däremot går att göra någonting åt är framtiden.
Det är tydligt med barnens kriminella livsval att dom inte mår bra.
Att sakna konsekvens tänk pga dåligt samvete är den värsta otjänsten man kan göra mot sina barn. Annas (och hennes mans) uppgift är att förbereda sina barn att bli självständiga vuxna med egna liv. Anna skulle istället våga släppa taget och sluta vara ohälsosamt oumbärlig, ständigt påpassande och bekräftelse sökande mamma driven av rädsla för att inte ha något egenvärde.
Hon behöver snabbt steppa upp som vuxen och förstå vad det leder till.
Rädsla för att bli övergiven och med medvetna/omedvetna manipulativa metoder kan inte styra en person och familjs vardag det mår ingen bra av.
Att göra en professionell utredning, gå i terapi, få någon form av stöd/hjälp med struktur i vardagen skulle kunna hjälpa henne att skaffa sig en egen identitet som inte bygger på andras medberoende i hennes ohälsa. Att sedan skaffa sig någon form av arbete/sysselsättning skulle som förebild för sina barn och hennes egen hälsa skulle gagna alla i familjen.
Citera
2020-07-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Jag tror att resten av familjen vill dra, inklusive den kära maken. Mitt svar på varför dom stannar kvar? Jo, dom vågar inte annat. Jag tror hon hotar, kränker o s v för att ha total kontroll över alla.Om hennes sjukdomsbild fortsätter att öka i nuvarande takt, så är dom nog snart fria. Men till vilket liv? Alla är ju skadade, men förhoppningsvis så friska att dom har vett att söka hjälp.

Exakt !
Gårdagens live gav en hint om att hon är på väg till psyket inom en snar framtid
Hon skrämmer mig med sitt sätt att vara, tänk då hur djävulskt rädda hennes familj måste vara 😬
Paranoid, smörig, leendes för att sen låta sitt riktiga jag skina igenom
Oberäkneliga människor är skrämmande, man vet aldrig var man har dom 😳
Citera
2020-07-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart

Anna lär inte bli lottlös. De är gifta.

Svärfar kan och bör skriva att det ska vara Robertos enskilda egendom. Då har Anna ingen rätt till pengarna vid eventuell skilsmässa. Att hon troligen kommer hitta på sätt att göra av med pengarna ändå är en annan sak.
Citera
2020-07-01, 13:48
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geburha
Har hon förnekat det eller?
Nej men någon inträden gjorde det, se vad jag citerat.

Och jag skulle säga att hon förnekat det, hon skyller på det minderårig offret och menar på att de satt dit hennes son.
Citera
2020-07-01, 13:58
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Att Anna bär på djupa skuld och skamkänslor gentemot sina barn och sin man under de åren hon varit/är fysiskt och psykiskt sjuk är naturlig.
En hel familj drabbas svårt när någon är sjuk. Det som däremot går att göra någonting åt är framtiden.
Det är tydligt med barnens kriminella livsval att dom inte mår bra.
Att sakna konsekvens tänk pga dåligt samvete är den värsta otjänsten man kan göra mot sina barn. Annas (och hennes mans) uppgift är att förbereda sina barn att bli självständiga vuxna med egna liv. Anna skulle istället våga släppa taget och sluta vara ohälsosamt oumbärlig, ständigt påpassande och bekräftelse sökande mamma driven av rädsla för att inte ha något egenvärde.
Hon behöver snabbt steppa upp som vuxen och förstå vad det leder till.
Rädsla för att bli övergiven och med medvetna/omedvetna manipulativa metoder kan inte styra en person och familjs vardag det mår ingen bra av.
Att göra en professionell utredning, gå i terapi, få någon form av stöd/hjälp med struktur i vardagen skulle kunna hjälpa henne att skaffa sig en egen identitet som inte bygger på andras medberoende i hennes ohälsa. Att sedan skaffa sig någon form av arbete/sysselsättning skulle som förebild för sina barn och hennes egen hälsa skulle gagna alla i familjen.
Helt riktigt. Men så länge sjukdomsinsikt saknas hos donnan, så går det inte att göra något. Förr i tiden så åkte ju folk in på mentalsjukhusen med intyg från läkare och blev hämtade med polishjälp.
Citera
2020-07-01, 14:31
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nej men någon inträden gjorde det, se vad jag citerat.

Och jag skulle säga att hon förnekat det, hon skyller på det minderårig offret och menar på att de satt dit hennes son.
Jag har snarare tolkat hennes uttalanden om saken som att han dömts trots att offret själv inte hävdade sig blivit utsatt på det sätt domen säger, som belägg för att domen är felaktig.
Citera
2020-07-01, 14:37
Medlem
Hon är inte psykiskt sjuk utan har helt troligt en personlighetsstörning, narcissism är väl ganska tydligt. Sådana personer saknar självinsikt och går inte att "bota"genom terapi tex. Tycker faktiskt hon är ett skolboksexempel på en narcissist. Det sorgliga i det är att de inte är några bra föräldrar utan orsakar sina barn psykisk ohälsa.
Jag själv är ett exempel på det.
Citera
2020-07-01, 14:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Helt riktigt. Men så länge sjukdomsinsikt saknas hos donnan, så går det inte att göra något.Förr i tiden så åkte ju folk in på mentalsjukhusen med intyg från läkare och blev hämtade med polishjälp.
Det är något sådant som krävs för Anna.
Citera
2020-07-01, 14:53
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliane
Hon är inte psykiskt sjuk utan har helt troligt en personlighetsstörning, narcissism är väl ganska tydligt. Sådana personer saknar självinsikt och går inte att "bota"genom terapi tex. Tycker faktiskt hon är ett skolboksexempel på en narcissist. Det sorgliga i det är att de inte är några bra föräldrar utan orsakar sina barn psykisk ohälsa.
Jag själv är ett exempel på det.
Jag tror också att det är så, fast jag kanske missar min poäng i det hela ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in