2020-06-28, 16:53
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zassaz
En annan sak som jag tycker är märklig, varför har hon så superlångt hår, hairtalk jag vet men ser inte klokt ut när hon slänger med sitt långa löshår som en ung tjej.

Anna är ju mentalt 16 år gammal, i Annas Universum är året fortfarande 1986 och hon är på väg att bli stor.. Ja, inte bara fysiskt utan även i kändisvärlden.
Därav hennes 14is beteende.
Skulle Anna kunna radera ut årtal från hennes liv, ligger väl 1987 närmast till hands för det var under det året som hennes offentliga " gråt och skylla ifrån" sig persona växte fram.
Anna sjöng fel Mello, kan man vara mer pinsam liksom. Där dog hennes framtida karriär i nivå med Madonna.. Anna kraschade rejält och sitter fortfarande kvar i sin kraschade bil utan att kunna ta sig därifrån.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=5434494
Citera
2020-06-28, 17:00
Medlem
TPLs avatar
Från artikeln om mellon där Anna sjöng fel:
"Min barndomsidol Anna Book hade fått låten "Det finns en morgondag" men lyckades inte upprepa fjolårets succé med "ABC". Hela festivalen blev väl början på slutet för Annas raketkarriär kan man säga. Under veckan rasade tidningarna att det var opassande för en sådan ung person att sjunga att man inte ska ge upp för det finns en morgondag...
Anna blev också sjuk lagom till finalkvällen och rösten höll inte. Dessutom hävdade fröken Book att orkestern spelat fel och det var därför som hon missade en finalplats."

Redan då var allt alla andras fel. Buhu.
Citera
2020-06-28, 17:01
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Någon som lyckats lista ut hans position i laget? Tycker han verkar springa över hela planen i jakt på bollen... Men han brås väl på mamma sin som också gjort sig känd för att vara ”all over the place” oavsett sammanhang.
Kantspelare kanske? Såg ut att vara det på ett av korten men jag vet inte.
Citera
2020-06-28, 17:04
Citat:
Någon som lyckats lista ut hans position i laget? Tycker han verkar springa över hela planen i jakt på bollen... Men han brås väl på mamma sin som också gjort sig känd för att vara ”all over the place” oavsett sammanhang.
Ungefär vad jag skrev en sida bak eller två. Han såg ut att springa runt som en skållad råtta så att han tappar sin position, vilken den nu är. Jag gissar att han vill bevisa lite too much för mamma ...
Citera
2020-06-28, 17:07
Medlem
Antåååniå fick tydligen lägga en knut på fotbollströjan för att den inte skulle sitta som en klänning...
Citera
2020-06-28, 17:19
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt från insta! Antonio är verkligen kort...snart är han väl uttagen i landslaget

https://postimg.cc/gallery/Gy4x7CM
Stackaren kan inte ha det lätt på planen med tanke på hans längd. Tror inte han är motståndare lagets största fiende. Förstod tröja har ungen fått på sig också, behöver knyta den.
Citera
2020-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Och hur svårt vore det att sätta till ett extra bord de där gångerna de ville samlas många? Att bordet Anders och company bara rymde åtta hindrar ju inte att de är fler ibland? Själva utrymmet fanns ju kvar.

Eller sälja bordet och köpa ett nytt? Likadant med sofforna som de var så missnöjda med. Istället går Anna och Roberto omkring och är så missnöjda men är helt oförmögna att själva lösa situationen.

Att Anna drar på sig offerkoftan och ser sig själv som ett offer där någon annan ska lösa problemen i alla situationer är vi ju vana vid. Men Roberto verkar ju vara lika oförmögen att ta tag i saker och lösa problem han också. Om han är helt oförmögen att lösa problemet med listen under diskmaskinen under flera år så kan man ju inte låta bli att undra vad mer det är han inte klarar av här i livet.
Citera
2020-06-28, 17:35
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så jävla pinsamt. Grabben är 20 år! Som Anna håller på så skulle man kunna tro att han var 7-8 år. Felicia är sååå duktig på att göra pizza! Hon är för fan snart 30 år gammal. De får verkligen inte bli vuxna för Anna. Hon tokhyllar dem för saker som är helt ordinära.

Hon vill inte att de blir vuxna och oberoende. Hon kör sina härskartekniker mot dem och vill få dem både rädda och beroende av henne hela livet.
Någon skrev det tidigare i tråden: Hon är en maffiaboss som styr över in familj så att de aldrig kan känna en normal frihet och kan umgås naturligt med varandra eller andra människor.

Alla i familjen trippar på tårna för henne för rätt vad det är så smäller det: BAM, BAM, BAM!!!
Inte är det då underligt att karln inte vågar lyfta ett finger för att stoppa eländet. Han har nog fått sina fiskar varma åtskilliga gånger när han troligen försökt att stoppa sin frus stolligheter till ingen nytta, han har gett upp. Det stod ju här i tråden om att Anna höll på att gå bersärk när han och svärfadern ville få i väg Vanessa till Spanien. Hon grät och grät....
Hans enda andningshål i livet är jobbet. När han slutar det är det kört för både honom och familjen.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-06-28 kl. 17:37.
Citera
2020-06-28, 18:11
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Så jävla pinsamt. Grabben är 20 år! Som Anna håller på så skulle man kunna tro att han var 7-8 år. Felicia är sååå duktig på att göra pizza! Hon är för fan snart 30 år gammal. De får verkligen inte bli vuxna för Anna. Hon tokhyllar dem för saker som är helt ordinära.

Jag tycker faktiskt synd om honom på sitt sätt - anledningen till att man helt hastigt och lustigt börjar spela fotboll i det lilla lokala laget i den åldern har ju knappast med att man drömmer om att bli nästa Maradona, utan snarare för det sociala umgänget. Anna såklart är alldeles för tondöv för att förstå att en tjugoåring kanske inte vill ha sin mamma (och anhang) hängandes och kanske skulle vilja att gå ut med dom andra efter matchen.

Anna kommer aldrig släppa taget. Aldrig. Spring Vanessa innan Anna "råkar" ta en slägga mot benen efter studenten...
Citera
2020-06-28, 18:13
Medlem
Citat:
Det klippet är så fruktansvärt pinsamt att titta på. Dels klippen från när Arga snickaren var där första gången och Anna går omkring med näsduk och gråter över hur missnöjd hon är med lägenheten. Hon går inte ens in i köket och lagar mat påstår hon eftersom det är så fult. Sen allt gnäll över hur missnöjd hon sedan är över hur det blev och där hon påtalar att hon faktiskt kunde förväntat sig mer eftersom hon öppnat upp sig så i det första avsnittet.

Trots att familjen fått renovering och inredning till ett värde av närmare 100 000kr så finns det inte i Anna och Robertos värld att själva lägga ytterligare några tusenlappar på att få det precis som de själva vill ha det. Att byta bänkskivor och kakla om köket tar en hantverkare en dag och då hade de säkert också kunnat fixa listen under diskmaskinen som lossnat. Istället anser de att någon annan ska stå för det också.

Listen under diskmaskinen hade vilken normalbegåvad människa som helst kunnat åtgärda men familjen står helt handfallen i flera år över en sådan petitess. Antonio som då gick bygglinjen på gymnasiet hade väl med lätthet kunnat åtgärda det?

När Roberto drar med fingret på ovansidan av köksluckorna och skakar på huvudet förstår man att han inte har alla hästar hemma. På vilket sätt är det produktionsbolagets fel att fett och damm hamnar där? Men hela det avsnittet visar på vilken dysfunktionell familj de är.

Roberto måste trots allt ge sitt medgivande till hur familjen agerar i många situationer. Att ställa upp i TV och förnedra sig så som de gjorde i Arga snickaren kunde bara ske med hans medgivande. Att välja att inte betala för mattorna i det nya huset i Märsta måste han gett sitt medgivande till. Att låta Anna strosa runt hemma och låtsas vara artist istället för att få henne att skaffa ett arbetet och bidra till familjens försörjning kan bara ske med hans medgivande osv osv.

Även de mest hunsade männen har en gräns för vad de ställer upp på och vad de kan ta ansvar för där de sätter ned foten när det går för långt. Roberto tycks aldrig göra det varför man utgår ifrån att han är lågbegåvad. Varför har han t ex inte gjort karriär eller avancerat inom säkerhetsbranschen? Väldigt få som jag har haft i min omgivning har jobbat med ett lågkvalificerat yrke i årtionden utan minsta ambition att avancera eller få högre lön.

För Anna känns det säkert perfekt att kunna göra precis som hon vill utan att ha en make som säger ifrån. Ser man till hur Anna och familjen har blivit ser man hur illa det går när en gränslös person får styra och ställa i familjen. Felicia är snart 30 år men är arbetslös, kriminell och knarkare. Antonio är nyss fyllda 20 år och arbetslös med flera domar gällande våldsbrott i bagaget. Anna själv har ju hamnat i domstolen flera ggr utan att verka skämmas för det.

Att familjen valde att flytta ut till skogen i Märsta beror nog mest på att de inte kunde bo kvar efter alla konflikter Anna skapat med allt och alla i Järvastaden.
Hon verkade dock glad när hon hade drinkskolorna i köket
Citera
2020-06-28, 18:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Så han spelar fotboll i nya hemmalaget. Hemmalaget?
Nåväl, bra att han gör något vettigt en stund.
Faktiskt lite glädjande att han gör något annat men Annas dem får mig att må illa.
"Dem gjorde en bra och rolig match idag, så även om dem förlorade denna matchen - Så såg man att dem alla lärde sig mycket som ett lag med "
Citera
2020-06-28, 18:48
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det som undanröjer varje tvivel är att han står ut med att lyxförsörja Anna och inte lyckas få fason på sin styvdotter/son.

Ska vi gå igenom detta lilla klipp så har vi först och främst det faktum att han verkar med på noterna i det mest patetiska och otacksamma gnäll jag någonsin hört.

Nu ska man väl vara lite försiktig, i synnerhet vad det gäller "skräp-TV"så som Arga Snickaren, där det gillas att klippas och vinklas med syfte att skapa drama.
Men om man ska döma efter de till synes oredigerade delarna av inslaget, så framstår de flesta familjemedlemmarna vara relativt bortskämda. Bara det faktum att Anna 'Bookstavligen' gråter över att hon "alltid hatat sitt kök", säger väl något om just detta?

Sedan har vi, vad jag skulle referera till, som ett "I-landsproblem":
Anna: "...och bygger man en så'n där stor, maffig, fin köksö med mörka ekskivor, då byter man bänkskivorna också". https://streamable.com/t4t4js
Visst, jag förstår att man t.ex. vill att saker ska matcha, men ger man sig in i gratisleken, så får man väl ändå gratisleken tåla?

Roberto påpekar att listen nedanför diskmaskinen "bara är limmad". Jag är ingen utbildad snickare eller dylikt, men jag antar att syftet med limningen är att det lättare ska gå att plocka bort den vid eventuellt läckage, byte av maskin eller annat underhåll. Men jag kan ha fel.

I den länkade videon demonstrerar Anna och Roberto hur listen faller bort när de öppnar diskmaskinens lucka.
Lösningen skulle kunna vara att man själv klistrar fast den - men jag antar att de väntat med det tills Arga Snickaren kom på återbesök för en "utvärdering".
https://streamable.com/m7uein

Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Tack för uttömligt svar, vill gärna förstå kritiken som framförs här.
Annas eventuella personlighetsstörning kan vi diskutera senare. Men vad Roberto beträffar så gillar jag den gubben mer o mer. Vad han tycker inombords har vi ingen aning om. Men han står vid sin partners sida i alla väder, cudos till honom för det.

Roberto verkar vara en riktigt trevlig kille men kanske även lite "dumsnäll". Jag anar även en viss rådlöshet. I synnerhet när det kommer till uppfostran.
Nu påstår jag verkligen inte att allt hänger på honom men någon måste väl ändå sätta ner foten om ingen annan gör det?
https://i.postimg.cc/zGtdZVjw/Roberto.png

Jag tvivlar verkligen inte på att de båda vill sina barns bästa, men om man aldrig lär barnet att ta konsekvenserna för sitt agerande, hur ska det någonsin lära sig vad som är rätt eller fel?

Det är en bra egenskap att stå vid sin partners sida, men kanske inte i "alla väder". Det beror väl ändå på situationen i fråga?

Givetvis vet jag inte hur det egentligen går till därhemma hos familjen Toledano/Book, men detta är vad jag tycker mig kunna utläsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in