2020-06-27, 23:49
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inge.Smart
Tack för uttömligt svar, vill gärna förstå kritiken som framförs här.
Annas eventuella personlighetsstörning kan vi diskutera senare. Men vad Roberto beträffar så gillar jag den gubben mer o mer. Vad han tycker inombords har vi ingen aning om. Men han står vid sin partners sida i alla väder, cudos till honom för det.
Tack själv för god ton.
Tycker tvärtom att man ska lämna en olämplig partner.
Ingen tror att Roberto är en dreglande dåre men Anna beter sig inte friskt och "någon" borde för allas bästa satt ner foten. Om han varit normal och tagit ut skilsmässa kunde ungarna i alla fall fått en bitvis acceptabel uppväxt. Anna är långt ifrån frisk.
Hon mår inte bra och barnen mår inte bra och det borde han haft vett nog att göra något åt. Eftersom han inte gjort det utan verkar gilla läget så får man nog utgå från att något saknas.
Citera
2020-06-27, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Hittade följande längre bak i tråden, det kommer från Annas IG eller blogg - Annas irriterade svar efter att sonen avslöjat att hemmet i Spanien var farfars... Så ljuga är bättre än att skryta?
Anna pratar om mognadsnivå.

"Anna Book Toledano 22 juli, 2019 on 14:17
Jossan, lite kul att du antar att jag blir upprörd för att jag svarar utförligt och konkret på din fråga.
Och skriver så mycket 🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
Finns det nån regel för hur många tecken jag får eller ska svara med?!?

Vet inte mognadsnivån på dig heller så som du håller på.
Men barn har en tendens att ljuga om de mest fåniga sakerna ibland. Det vet dem flesta som har barn.

Och Antonio ljög just för att VI ( hans föräldrar ) har lärt honom att INTE skryta! Du vet, alla människor är inte likadana och du borde sluta upp att anta saker och ting 😁 just saying.
Soft att du har roligare saker för dig nu och lämnar mig ifred ☺️☺️☺️"

Att vara arbetarklass som Anna och hennes familj är absolut inget skamligt.Om man arbetar vill säga.
Men att sakna utbildning ,arbete, ekonomiska förutsättningar som gör att man drar på sig skulder som hamnar hos kronofogden är väl ingen direkt avundsjuk på?
Att sedan sakna ett fungerande relationer och socialt nätverk där familjemedlemmar blir dömda för olika brott är väl inget som någon direkt upplever som skryt?
Citera
2020-06-28, 00:18
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Tack själv för god ton.
Tycker tvärtom att man ska lämna en olämplig partner.
Ingen tror att Roberto är en dreglande dåre men Anna beter sig inte friskt och "någon" borde för allas bästa satt ner foten. Om han varit normal och tagit ut skilsmässa kunde ungarna i alla fall fått en bitvis acceptabel uppväxt. Anna är långt ifrån frisk.
Hon mår inte bra och barnen mår inte bra och det borde han haft vett nog att göra något åt. Eftersom han inte gjort det utan verkar gilla läget så får man nog utgå från att något saknas.
Du har rätt i väldigt mycket. Men det är ingen lätt sits.
Believe me, jag har själv varit där.
Citera
2020-06-28, 00:29
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Livet är inte alltid så lätt.
De flesta personer får gå igenom helvetet flera gånger tyvärr.
Att skada sina barn gör knappast saker och ting bättre.

Han borde ju fatta att något var rejält skevt efter dom första stölderna.

Att vara med på att inte betala mattläggaren tillexempel gör ju han stödjer kriminellt beteende också, men tycker dig vara helt lämplig som butiksvakt.
Karln har ju något allvarligt fel annars hade han dragit och insett att det var hans bästa beslut någonsin.
Citera
2020-06-28, 06:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Håller med inget skitsnack om yngsta dottern.
Skitsnack?? Här skrivs konstateranden sen är det upp till var och en att tolka. Det finns underbett, överbett, gnagbett, toreskogmanbett, tomtikäftenbett, vargbett å sist men inte MINST tunnans kakelplattebett. Fritt fram för tolkning nu.
Citera
2020-06-28, 09:32
Medlem
det var rejäla pizzor som
åts igår

https://postimg.cc/rzwk20M3
Citera
2020-06-28, 09:39
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
åts igår

Satan vilka degar. Syns att det är Anna som ska äta.
Citera
2020-06-28, 09:39
Avstängd
Citat:
Märstatunnan styr familjen likt en maffiaboss. Hennes ord är lag. Halmpyntet är som en knähund i koppel, som ska tillfredsställa hennes behov av pengar, shopping och sex. Närmast en familjesekt, där tunnan dikterar villkoren för "medlemmarna". Då gäller det att hålla upp en fasad av falsk yta utåt för att inte bli avslöjad som en bluffmakerska. Nu försöker tunnan "värva" My till sekten, få se om hon lyckas...
Citera
2020-06-28, 10:16
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
” Men barn har en tendens att ljuga om de mest fåniga sakerna ibland. Det vet dem flesta som har barn.”
Barnet i fråga fyllde 20 igår...
Anna skrev det där förra sommaren och då var han bara barnet, 19 år.
Citera
2020-06-28, 10:54
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Det här var en nyhet för mig. Inga bilder dock.
"Påväg ut i vackra Sverige - 1 1/2 timme från Stockholm för att heja på Antonio i hans första fotbollsmatch med nya hemmalaget i Odensala 💙⚽️ Ställer upp och kör i dessa coronatider, då samåkningen är kraftigt reducerad för alla 🥰"

Wigör heter väl klubben som grundades 1933 eller är det något nytt hemmalag?
Anna kanske menar att det är ny klubb för Antonio.
Citera
2020-06-28, 11:01
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
åts igår

"När bästa @feliciabook lagar middag igår 👌⭐⭐⭐⭐⭐ Heeeeelt fantastiskt goda turkiska pizzor ( supertunna 😍 ) med massa goda tillbehör 🙏 Så sjukt duktig - du borde göra detta på heltid hjärtat, så att fler får njuta av DIN mat och DINA recept ⭐👌💪❤️😘"
Jag mår illa. Sex familjepizzor.
Varför inte tala direkt till dottern? Är hon döv? Kommunicerar de enbart via mobilen?
Annas sista smiley var en med tre små hjärtan men jag hittar inte den bland mina.
Citera
2020-06-28, 11:13
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det här var en nyhet för mig. Inga bilder dock.
"Påväg ut i vackra Sverige - 1 1/2 timme från Stockholm för att heja på Antonio i hans första fotbollsmatch med nya hemmalaget i Odensala 💙⚽️ Ställer upp och kör i dessa coronatider, då samåkningen är kraftigt reducerad för alla 🥰"
Varför skriver hon 1 1/2 timme från Stockholm? Åkte de inte hemifrån?
Om man kör med plattan i mattan från Stockholms utkant och skiter i hastighetsgränser hamnar man ungefär här...
Har de bokat ambulans? Känner på mig att han skadar sig, korsband som ryker kanske. "Zlatan" borde hålla sig till boule.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in