2020-06-28, 11:15
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
det var rejäla pizzor som
åts igår

https://postimg.cc/rzwk20M3
Lahmacun (turkisk pizza) är supertunn och det gör faktiskt att de ser gigantiska ut jämfört med vanlig pizza. Sedan kan jag ju tycka att sex pizzor till sex personer förmodligen är två pizzor för mycket...
Citera
2020-06-28, 11:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"När bästa @feliciabook lagar middag igår 👌⭐⭐⭐⭐⭐ Heeeeelt fantastiskt goda turkiska pizzor ( supertunna 😍 ) med massa goda tillbehör 🙏 Så sjukt duktig - du borde göra detta på heltid hjärtat, så att fler får njuta av DIN mat och DINA recept ⭐👌💪❤️😘"
Jag mår illa. Sex familjepizzor.
Varför inte tala direkt till dottern? Är hon döv? Kommunicerar de enbart via mobilen?
Annas sista smiley var en med tre små hjärtan men jag hittar inte den bland mina.

Finns iaf på min lur 🥰
Citera
2020-06-28, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det som undanröjer varje tvivel är att han står ut med att lyxförsörja Anna och inte lyckas få fason på sin styvdotter/son.

Ska vi gå igenom detta lilla klipp så har vi först och främst det faktum att han verkar med på noterna i det mest patetiska och otacksamma gnäll jag någonsin hört.

2:26-2:30 glider möbler isär på parketten kan man sätta en matta under? Eller kanske förbättra snickarens lösning.
3:09-3:16 ser ut som en dummare Homer Simpson
4:00-4:20 slås plötsligt av att det är när man öppnar luckan som listen lossnar. Att fixa det på egen hand verkar inte vara ett alternativ. Skulle väl ta en normal karl ett par minuter att åtgärda.
4:48-5:00 apropå diskmaskinen så klättrar han upp och hittar damm på skåpluckorna och skakar på huvudet.

Ett kort klipp som fokuserar på Anna men han gör ingenting som inte säger "något efterbliven". Gillar du inte den etiketten får du lägga fram bevis för motsatsen. Annars så står vi nog fast vid histronisk personlighetsstörning på Anna och "något efterbliven" på Roberto.

Det klippet är så fruktansvärt pinsamt att titta på. Dels klippen från när Arga snickaren var där första gången och Anna går omkring med näsduk och gråter över hur missnöjd hon är med lägenheten. Hon går inte ens in i köket och lagar mat påstår hon eftersom det är så fult. Sen allt gnäll över hur missnöjd hon sedan är över hur det blev och där hon påtalar att hon faktiskt kunde förväntat sig mer eftersom hon öppnat upp sig så i det första avsnittet.

Trots att familjen fått renovering och inredning till ett värde av närmare 100 000kr så finns det inte i Anna och Robertos värld att själva lägga ytterligare några tusenlappar på att få det precis som de själva vill ha det. Att byta bänkskivor och kakla om köket tar en hantverkare en dag och då hade de säkert också kunnat fixa listen under diskmaskinen som lossnat. Istället anser de att någon annan ska stå för det också.

Listen under diskmaskinen hade vilken normalbegåvad människa som helst kunnat åtgärda men familjen står helt handfallen i flera år över en sådan petitess. Antonio som då gick bygglinjen på gymnasiet hade väl med lätthet kunnat åtgärda det?

När Roberto drar med fingret på ovansidan av köksluckorna och skakar på huvudet förstår man att han inte har alla hästar hemma. På vilket sätt är det produktionsbolagets fel att fett och damm hamnar där? Men hela det avsnittet visar på vilken dysfunktionell familj de är.

Roberto måste trots allt ge sitt medgivande till hur familjen agerar i många situationer. Att ställa upp i TV och förnedra sig så som de gjorde i Arga snickaren kunde bara ske med hans medgivande. Att välja att inte betala för mattorna i det nya huset i Märsta måste han gett sitt medgivande till. Att låta Anna strosa runt hemma och låtsas vara artist istället för att få henne att skaffa ett arbetet och bidra till familjens försörjning kan bara ske med hans medgivande osv osv.

Även de mest hunsade männen har en gräns för vad de ställer upp på och vad de kan ta ansvar för där de sätter ned foten när det går för långt. Roberto tycks aldrig göra det varför man utgår ifrån att han är lågbegåvad. Varför har han t ex inte gjort karriär eller avancerat inom säkerhetsbranschen? Väldigt få som jag har haft i min omgivning har jobbat med ett lågkvalificerat yrke i årtionden utan minsta ambition att avancera eller få högre lön.

För Anna känns det säkert perfekt att kunna göra precis som hon vill utan att ha en make som säger ifrån. Ser man till hur Anna och familjen har blivit ser man hur illa det går när en gränslös person får styra och ställa i familjen. Felicia är snart 30 år men är arbetslös, kriminell och knarkare. Antonio är nyss fyllda 20 år och arbetslös med flera domar gällande våldsbrott i bagaget. Anna själv har ju hamnat i domstolen flera ggr utan att verka skämmas för det.

Att familjen valde att flytta ut till skogen i Märsta beror nog mest på att de inte kunde bo kvar efter alla konflikter Anna skapat med allt och alla i Järvastaden.
Citera
2020-06-28, 12:57
Medlem
EssGunillAss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
"När bästa @feliciabook lagar middag igår 👌⭐⭐⭐⭐⭐ Heeeeelt fantastiskt goda turkiska pizzor ( supertunna 😍 ) med massa goda tillbehör 🙏 Så sjukt duktig - du borde göra detta på heltid hjärtat, så att fler får njuta av DIN mat och DINA recept ⭐👌💪❤️😘"
Jag mår illa. Sex familjepizzor.
Varför inte tala direkt till dottern? Är hon döv? Kommunicerar de enbart via mobilen?
Annas sista smiley var en med tre små hjärtan men jag hittar inte den bland mina.

En annan sak jag undrar är Vaaaaaaarföör??????❔❔❔❔⁉️⁉️❔❔⁉️ man först lägga ut sex bilder (varav en bild med citronklyftor) och seeeeeeedan två filmer på samma mat. Vad är liksom tanken❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓❓ 🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🧐🤐😷
Citera
2020-06-28, 13:07
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Det klippet är så fruktansvärt pinsamt att titta på. Dels klippen från när Arga snickaren var där första gången och Anna går omkring med näsduk och gråter över hur missnöjd hon är med lägenheten. Hon går inte ens in i köket och lagar mat påstår hon eftersom det är så fult. Sen allt gnäll över hur missnöjd hon sedan är över hur det blev och där hon påtalar att hon faktiskt kunde förväntat sig mer eftersom hon öppnat upp sig så i det första avsnittet.

Trots att familjen fått renovering och inredning till ett värde av närmare 100 000kr så finns det inte i Anna och Robertos värld att själva lägga ytterligare några tusenlappar på att få det precis som de själva vill ha det. Att byta bänkskivor och kakla om köket tar en hantverkare en dag och då hade de säkert också kunnat fixa listen under diskmaskinen som lossnat. Istället anser de att någon annan ska stå för det också.

Listen under diskmaskinen hade vilken normalbegåvad människa som helst kunnat åtgärda men familjen står helt handfallen i flera år över en sådan petitess. Antonio som då gick bygglinjen på gymnasiet hade väl med lätthet kunnat åtgärda det?

När Roberto drar med fingret på ovansidan av köksluckorna och skakar på huvudet förstår man att han inte har alla hästar hemma. På vilket sätt är det produktionsbolagets fel att fett och damm hamnar där? Men hela det avsnittet visar på vilken dysfunktionell familj de är.

Roberto måste trots allt ge sitt medgivande till hur familjen agerar i många situationer. Att ställa upp i TV och förnedra sig så som de gjorde i Arga snickaren kunde bara ske med hans medgivande. Att välja att inte betala för mattorna i det nya huset i Märsta måste han gett sitt medgivande till. Att låta Anna strosa runt hemma och låtsas vara artist istället för att få henne att skaffa ett arbetet och bidra till familjens försörjning kan bara ske med hans medgivande osv osv.

Även de mest hunsade männen har en gräns för vad de ställer upp på och vad de kan ta ansvar för där de sätter ned foten när det går för långt. Roberto tycks aldrig göra det varför man utgår ifrån att han är lågbegåvad. Varför har han t ex inte gjort karriär eller avancerat inom säkerhetsbranschen? Väldigt få som jag har haft i min omgivning har jobbat med ett lågkvalificerat yrke i årtionden utan minsta ambition att avancera eller få högre lön.

För Anna känns det säkert perfekt att kunna göra precis som hon vill utan att ha en make som säger ifrån. Ser man till hur Anna och familjen har blivit ser man hur illa det går när en gränslös person får styra och ställa i familjen. Felicia är snart 30 år men är arbetslös, kriminell och knarkare. Antonio är nyss fyllda 20 år och arbetslös med flera domar gällande våldsbrott i bagaget. Anna själv har ju hamnat i domstolen flera ggr utan att verka skämmas för det.

Att familjen valde att flytta ut till skogen i Märsta beror nog mest på att de inte kunde bo kvar efter alla konflikter Anna skapat med allt och alla i Järvastaden.

Och hur svårt vore det att sätta till ett extra bord de där gångerna de ville samlas många? Att bordet Anders och company bara rymde åtta hindrar ju inte att de är fler ibland? Själva utrymmet fanns ju kvar.
Citera
2020-06-28, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Stackars Anna.Det ser ut som hennes tjocka korta ben med sina smutsiga korvliknande tår tillhör ett gammalt troll. Märkligt att lägga ut den typen av osmickrande bilder upprepade gånger.
Vem vill se det?
Anna ser ju upp till kändisar så kanske skulle hon kolla in vad andra 50-åringar lägger upp på Insta?...kolla tex in Agnetha Sjödin?

Mår verkligen illa av att se hennes äckliga tår. 🤢 Ser hon inte själv?
Citera
2020-06-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid

Ja det där klippet från Arga Snickaren är otroligt provocerande. Bookarna är verkligen totalt skamlösa där.
Citera
2020-06-28, 14:10
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det här var en nyhet för mig. Inga bilder dock.
"Påväg ut i vackra Sverige - 1 1/2 timme från Stockholm för att heja på Antonio i hans första fotbollsmatch med nya hemmalaget i Odensala 💙⚽️ Ställer upp och kör i dessa coronatider, då samåkningen är kraftigt reducerad för alla 🥰"

Wigör heter väl klubben som grundades 1933 eller är det något nytt hemmalag?
Anna kanske menar att det är ny klubb för Antonio.
Jaså han ska börja med fotboll nu, kanske ett försök att få vänner?
Ska bli kul att se hur länge det håller i sig. Kan Antonio var den nya Maradona måtro?
Citera
2020-06-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Lahmacun (turkisk pizza) är supertunn och det gör faktiskt att de ser gigantiska ut jämfört med vanlig pizza. Sedan kan jag ju tycka att sex pizzor till sex personer förmodligen är två pizzor för mycket...
en hel pizza för en gbp-opererad person är mycket men för en icke opererad vuxen människa?
Citera
2020-06-28, 14:34
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
en hel pizza för en gbp-opererad person är mycket men för en icke opererad vuxen människa?
Pizza med tillbehör!
Nu är kanske min familj konstig då men sex pizzor hade blivit fyra som blev uppätna... Man delar ju på pizzorna och så tillbehören...
Citera
2020-06-28, 14:45
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Även om det är tunn botten var det rätt mycket fyllning på. Ser mäktigt ut.
Anna skrev ( supertunna 😍 ) - min direkta tanke var: Super Tunnan?

Hennes BFF's grannar har båt och det verkar locka My mer än trädäcket i Odensala. Dags för Anna att köpa båt, hon trivs ju så i den svenska naturen. Roberto tar lätt skepparexamen efter grävkursen och garagebygget.
Citera
2020-06-28, 15:13
Medlem
nytt från insta! Antonio är verkligen kort...snart är han väl uttagen i landslaget

https://postimg.cc/gallery/Gy4x7CM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in