2020-06-12, 16:55
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typ3
Det där kan man inte klippa med uppsamlare. Gräset är för tjockt och för långt så det blir fullt på en gång.

Anna:
Två gånger i veckan är lagom att du klipper gräset.

När träningsvärken från dagens pass är borta är gräset lika långt igen. Anna får nog rotera arbetsbördan med Felicia om uppsamlaren ska hinna komma till användning.
Citera
2020-06-12, 16:57
Medlem
TPLs avatar
Om det blir lite torrt gräs liggande tar Robban lite bensin och en tändsticka och i ett huj är det borta! Att trädäcket blir lite svett går att fixa.
Nya ögonbryn kan man tatuera dit, ögonfransarna blir lite svårare.
Citera
2020-06-12, 17:04
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nä jag tror filmen är från i förrgår .. då sa Anna i liven att hon hade klippt lite av gräsmattan .. sen mumlade hon något om att hon hade ont i axeln igen .
Men gräsmattan verkar vara hennes uppgift , så om hon inte orkar , så hjälper grannen . Ingen av ungarna verkar behöva .
Alla varningar på hushålls- och trädgårdsredskap gäller barns handhavande av dessa, Annas barn är för små än. De kommer att sticka tår och fingrar under klipparen för att få bort långgräset som fastnat i rotorbladen.
Citera
2020-06-12, 17:05
Medlem
Anna fick frågan på sin frågestund, vad jobbar ni i familjen med? Hennes svar: Jag är artist sen 35 år tillbaka, Roberto jobbar inom säkerhetsbranschen sen 30 år tillbaka, Antonio är utbildad snickare, Felicia är utbildad make up artist och Vanessa studerar. 😂😂😂😂😂
Vilket skämt att hon inte kan säga som det är. Hon är hemmafru, Antonio är arbetslös och Felicia är arbetslös. Inga konstigheter. Man får vara hemmafru. Antonio skulle ju på arbetsintervju, (bra jobbat), Felicia kommer aldrig att varken börja jobba eller flytta hemifrån.
Citera
2020-06-12, 17:19
Medlem
Killthepoors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Anna fick frågan på sin frågestund, vad jobbar ni i familjen med? Hennes svar: Jag är artist sen 35 år tillbaka, Roberto jobbar inom säkerhetsbranschen sen 30 år tillbaka, Antonio är utbildad snickare, Felicia är utbildad make up artist och Vanessa studerar. 😂😂😂😂😂
Vilket skämt att hon inte kan säga som det är. Hon är hemmafru, Antonio är arbetslös och Felicia är arbetslös. Inga konstigheter. Man får vara hemmafru. Antonio skulle ju på arbetsintervju, (bra jobbat), Felicia kommer aldrig att varken börja jobba eller flytta hemifrån.

Nej du, Anna är inte hemmafru - det sa hon ju i liven förra gången - det var en av anledningarna till att hon inte kunde vara med i " swedish housewives" när hon fick frågan från en följare

En annan sak, nu är det andra gången hon säger att de skulle ha åkt till Spanien på måndag, men att de SKA boka av resan. Jag är lite nyfiken på exakt NÄR de har tänkt att boka av resan? Det är 3 dagar kvar, nu vet jag inte vilket tryck det är på biljetter men det vore väl bra att boka av i tid så att andra kan få åka dit istället
Citera
2020-06-12, 17:22
Medlem
kattnatts avatar
Jag tycker hon var läskig under frågestunden i stories, forcerat sätt att prata som lät otroligt onaturligt och tillgjort, även för att vara hon. Kaninkokar-wibes. Och ett filter som får henne att se ut som en seriefigur.
Citera
2020-06-12, 17:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Nej du, Anna är inte hemmafru - det sa hon ju i liven förra gången - det var en av anledningarna till att hon inte kunde vara med i " swedish housewives" när hon fick frågan från en följare

En annan sak, nu är det andra gången hon säger att de skulle ha åkt till Spanien på måndag, men att de SKA boka av resan. Jag är lite nyfiken på exakt NÄR de har tänkt att boka av resan? Det är 3 dagar kvar, nu vet jag inte vilket tryck det är på biljetter men det vore väl bra att boka av i tid så att andra kan få åka dit istället
Har inte Spanien två veckors karantän vid inresa? Står iaf så på swedenabroad.se

Fast världsstjärnor kanske slipper sånt bjäfs
Citera
2020-06-12, 17:27
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Anna klipper gräs

https://postimg.cc/Z0jyMtmz

Hon älgar ju fram och flåsar, så där högt gräs borde man liksom gå med klipparen lite sakta så den verkligen hinner med att klippa gräset. Kanske inte PROFFSET visade henne det, eller så var hon upptagen med sin pause när DEM pratade.
Citera
2020-06-12, 17:34
Medlem
Spanienresa?
Skall inte Snoppviftaren söka jobb?
Har inte Mehmentina reseförbud?
Citera
2020-06-12, 17:36
Medlem
Låt inte gräset bli så högt. Inte bara är det svårt och tungt att klippa, ormar älskar högt gräs
Det är skönt att gå runt och klippa gräs! Tänk på det, anna! Egentid att fundera med musik eller ljudbok i öronen.
Citera
2020-06-12, 17:42
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Det är helt ok när man klipper normallångt gräs. Men här snackar vi en äng. Visst förmultnar det också över tid, men det ser inte så snyggt ut. Det vore roligt om vi fick en rejäl blåsig natt och allt sveptes över til grannen.

Som sagt, bara köra över det igen om det ligger för långa strån på backen.

-

För Anna är gräsklippning bara bra. Hon får motion, hon kan lyssna på musik i hörlurar under tiden, och sen kan hon välförtjänt mysa på altanen och blicka ut över vad hon åstadkommit.

Win, win, win, win.
Citera
2020-06-12, 17:44
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Mäktar hon med det där? Det ser ut som att hon ska kola vippen när som helst på den bilden.

Äh, det är grannen som ställt fram klipparen och Anna placerar sig bakom en stillastående klippare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in