Citat:
Ursprungligen postat av
Rimbert
Apropå mat, har Anna helt övergivit Valvet i Sigtuna numera, eller har hon helt enkelt blivit portad från det stället, kanske på grund av för glupska manér?
Nåja, det finns ju alltid Pölsemannen, eller Hassans Pizzeria i Märsta om hungern blir för akut. De nekar väl sällan några kunder och har inte heller någon öppen buffé...
Det är ju fullt möjligt att Valvet insåg att Fettet kostade betydligt mer i utgifter av gratis mat än vad de fick tillbaka i reklam. Speciellt med tanke på att uttrycket "all reklam är bra reklam" inte alls stämmer in när Märstas Ambassadör är inblandad.
Om jag får gissa så var det kanske så att de en dag helt enkelt tyckte att Klövje-Tunnan skulle börja betala för sig, varpå Madame Ambassadeur raskt tackade för sig och kränkt marscherade ut i bilen för att lajva, medan Jojbejto generat fick hala fram plånboken.
Det kanske var Jojbejto Anna fick vänta på så länge i bilen häromdagen. Det kanske var så att Jojbejto inte hade råd att pröjsa för 6 plankstekar och 8 desserter, och dessutom Jojbejtos egen portion utöver detta. Det kanske var så att Jojbejto fick stanna kvar och diska av notan, och det var därför det dröjde?
Vid lämpligt tillfälle ska jag fråga Anna om hon kan rekommendera något annat bra matställe i Märs... Jag menar Sigtuna.