2020-05-12, 18:38
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag har fått för mig att han och F ska bosätta sig i Attefallshuset som byggs på tomten men jag kan ha missförstått det. Troligen kommer han väl med lite "dunderpiller" då och då som tack. Problemet är att han inte fattar att allt är bara för att Anna o F ska försäkra sig om att han "vittnar rätt" när rättegången blir. Jag tror att han blir dumpad efter rättegången.
Det där lilla huset som kommer att uppföras kan man ju ha många teorier om. Gratis kommer det ju inte vara, varken för dom som ska bygga det eller bruka det. Nu minns jag inte om den fina familjen skulle göra det själva. eller den duktiga sonen som är byggkunnig, enligt snacket. Nåja: Prislistan, klagomålen, gråten och resten kommer oavsett byggherre.
Citera
2020-05-12, 18:43
Medlem
WWG1WGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Svärsonen är jag ju nyfiken på. Vad är det för en mupp, som lierar sej med den familjen. Han kan ju inte vara totalt ovetandes.
Han är väl knappt fyllda 20, om jag inte minns fel. Flisa snart 30, så det är hennes toyboy. Antar att de är på samma intellektuella nivå, då Flisa är en kopia av sin morsa, dvs svagbegåvad bl.a.
Citera
2020-05-12, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Konstigt att hon inte skrev att kistan som hennes mamma begravdes i kom från partykungen

Exakt! 🤣
Citera
2020-05-12, 18:50
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WWG1WGA
Han är väl knappt fyllda 20, om jag inte minns fel. Flisa snart 30, så det är hennes toyboy. Antar att de är på samma intellektuella nivå, då Flisa är en kopia av sin morsa, dvs svagbegåvad bl.a.
Det måste vara en förklaring av det hela. Samtidigt undrar jag: Har inte toyboyen någon familj , som kan stoppa detta vansinne, att han hänger med denna ointelligenta tjej och hennes utskrattade familj.
Citera
2020-05-12, 18:57
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Det måste vara en förklaring av det hela. Samtidigt undrar jag: Har inte toyboyen någon familj , som kan stoppa detta vansinne, att han hänger med denna ointelligenta tjej och hennes utskrattade familj.
Äsch. Han får ju gratis mat och gratis bostad. Roberto betalar. Själv kan han spara sina pengar på sparkontot. Blir nog en liten slant till slut när han flyttar därifrån... Och så är han en socialpsykologisk erfarenhet rikare.. Fast om det var min son så hade jag inte uppskattat flickvännen och att de ska bo hos flickvännens knasiga familj...
Senast redigerad av Lillamig72 2020-05-12 kl. 19:06.
Citera
2020-05-12, 19:07
Medlem
Frammes avatar
Tror du att hennes lillpojke har en hederlig inkomst? Klart halmpyntet betalar. Flyttar gör han nog inte i första taget och sparkonto tror jag inte finns. Om man bor men en så dysfunktionell familj som denna, så tror jag inte att man kan skaffa sej några erfarenheter. Man måste själv vara i behov av hjälp. Gruppterapi. Nä, loppet är kört för alla som blandar sej med herrgårdsfolket i Märsta.
Citera
2020-05-12, 19:32
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tadalafil
Kan ju faktiskt vara som så att ni här driver den här människan till självmord. Hur skulle det kännas att vara en del av det gänget och ha det på sitt samvete?

Stå på dig Anna!

Citat:
Tveksamt. Hon är en för stor egoist för det. Självmord är oerhört tragiskt. Har själv blivit drabbad av det. Din tanke är fin, men fel, när det gäller den här tanten.

Jag tror inte att någon här har för avsikt att försöka driva henne till självmord. Själv skulle jag bli väldigt illa berörd om det hände.

Jag måste erkänna att när jag började läsa denna tråd så såg jag henne mest som en aningen storhetsvansinnig person på ett närmast komiskt sätt.

Men efter att ha sett skärmdumpar från hennes sändningar och efter att ha sett youtube-videon igår så börjar jag inse att hennes problem ligger djupare än så.

Tyvärr verkar hon nästan söka konflikter och bråk. Kunde hon komma från detta och försöka leva ett lugnare liv utan Instagram-sändningar så skulle hon nog må bättre.

Personligen skulle jag gärna se att hon slutade försvara sina kriminella barn och bortförklara deras brott. OK, att hon älskar sina barn men hon gör dem ingen tjänst med att bortförklara deras dumheter.
Citera
2020-05-12, 19:34
Medlem
Annas hjärta blöder idag men ändå tar hon sig tid att hylla sjuksköterskor...

https://postimg.cc/686cKdj8
Citera
2020-05-12, 19:37
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag tror inte att någon här har för avsikt att försöka driva henne till självmord. Själv skulle jag bli väldigt illa berörd om det hände.

Jag måste erkänna att när jag började läsa denna tråd så såg jag henne mest som en aningen storhetsvansinnig person på ett närmast komiskt sätt.

Men efter att ha sett skärmdumpar från hennes sändningar och efter att ha sett youtube-videon igår så börjar jag inse att hennes problem ligger djupare än så.

Tyvärr verkar hon nästan söka konflikter och bråk. Kunde hon komma från detta och försöka leva ett lugnare liv utan Instagram-sändningar så skulle hon nog må bättre.

Personligen skulle jag gärna se att hon slutade försvara sina kriminella barn och bortförklara deras brott. OK, att hon älskar sina barn men hon gör dem ingen tjänst med att bortförklara deras dumheter.
Jag tycker att du har uppfattat och sammanfattat det hela alldeles utmärkt. Jag som hängt här länge i tråden kanske blir lite fartblind ibland.
Citera
2020-05-12, 20:09
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Jag tycker att du har uppfattat och sammanfattat det hela alldeles utmärkt. Jag som hängt här länge i tråden kanske blir lite fartblind ibland.

Ärligt talat är det lätt att bli fartblind i denna tråd.

Med min sjuka humor finner jag ibland denna såpopera oerhört komisk. Bättre än Våra Värsta År och Family Guy.

Med det medlidande med människor som jag många gånger har finner jag det oerhört tragiskt ibland och ibland rent pinsamt.

Vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet.
Citera
2020-05-12, 20:14
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Ärligt talat är det lätt att bli fartblind i denna tråd.

Med min sjuka humor finner jag ibland denna såpopera oerhört komisk. Bättre än Våra Värsta År och Family Guy.

Med det medlidande med människor som jag många gånger har finner jag det oerhört tragiskt ibland och ibland rent pinsamt.

Vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta åt eländet.
Utmärkt talat. TV behövs inte. Det räcker att hänga här. Tragiskt liv är det vi kan skåda här. Nu är jag ju inte en som gottar mej åt andras olycka, men här har jag gått över min gräns.
Citera
2020-05-12, 20:28
Medlem
Frammes avatar
Denna familj behöver lite pepping. Jag rekommenderar dom att lyssna på Nationalteatern. Det är historia för många, men så många sanningar kan kanske hjälpa denna familj lite. Det är tveksamt, men jag som vill väl, rekommenderar detta. Jag vet att jag inte ska rekommendera musik här i tråden, men kan inte låta bli. Kim Larsen. Anna du måste bara lyssna. Lugnt och avslappnat. Kanske kan det få din familj att må lite bättre om du själv är avslappnad.
Senast redigerad av Framme 2020-05-12 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in