Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Anna erkände ju i sin minibiografibok på typ 150 sidor, som kom ut för ett antal år sedan att hon knaprat tabletter och har haft ett missbruk, så.. Inget är omöjligt.
http://www.petersiljedahl.se/book.html
Anna är ju en person som ser på sanningen ibland ur ett annat perspektiv, om man ska uttrycka dig diplomatiskt... Förnekelse är ju hennes andranamn. Hon bytte väl ut sitt tablettknaprande, mot ett annat missbruk..
Jag visste att hon käkat piller tidigare men hade missat avgiftning.
Men nu kan jag ju konstatera att det går ihop.
Jag har många gånger reagerat över hur Annas humör vänder på en femöring..
Rasande till skrattande till att sätta gråten i halsen och sen skrattar hon igen.
Ibland är hon bortom glad på ett euforiskt gränslöst vis.
Det skulle kunna bero på antidepressiv medicin.
Och att Anna, med tanke på ungar, sociala medier och livet i stort som det ser ut för henne, skulle ha antidepp är ju knappast osannolikt.
Men de där sammandragna pupillerna beror inte på antidepp. Syntetiskt eller riktigt morfin utan tvivel.
Har det framgått om hon sökte läkarvård uppe i fjällen?
Om hon varit på avgiftning tidigare så är troligtvis hennes ordinarie läkare medveten om detta.
Det skulle i regel innebära att hon inte får några smärtstillande alls utskrivna.
En akutläkare på en skidort är ju dock inte medveten om hennes historik med värktabletter och skulle säkert kunna luras att skriva ut ett större recept.
Skador på svanskota och nedre del av ryggen kan verkligen vara smärtsamma och är definitivt tillstånd som kan få doktorn att skriva ut narkotikaklassad smärtlindring.
Som det påpekats tidigare i tråden läker inte sådana skador på en eftermiddag och är i regel smärtsamma även om pat står på morfin eller liknande.
Och som jag skrev innan blir de som tar opiater regelbundet rätt fula i mun.. På alla vis.