2020-04-12, 12:09
Medlem
trottwells avatar
Filter-Anna utan filter.

https://postimg.cc/FkFKYKPQ

Filter-Anna med filter.

https://i.postimg.cc/4yVMDbs0/4-C963...0-BCD149-B.jpg

https://i.postimg.cc/bNhmK6Nd/9-C3-C...3816-C9-B5.jpg
Senast redigerad av trottwell 2020-04-12 kl. 12:18.
Citera
2020-04-12, 12:32
Medlem
cece123s avatar
Anna Book med och utan filter...
https://bloggbevakning.se/2017/06/08...ore-och-efter/ för 3 år sedan...blir man mindre rynkig efter 3-4 år, då är det något som inte stämmer..
Men det är ju Annas trasiga mobil som råkade sudda ut rynkorna och det är inte Annas fel, för hon ljuger ju inte.
Citera
2020-04-12, 12:37
Medlem
Skit samma. Anna Book är den mest förskräckliga människa jag kan tänka mig såväl vad gäller utsida och insida. Genomvidrig!!! Filter eller ej.
Citera
2020-04-12, 13:43
Medlem
Noterar att Anna verkar ha haft en trevlig Påsk...Trevligt att läsa.
Citera
2020-04-12, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
hur orkar människan skriva dessa långa inlägg

https://postimg.cc/gallery/VSgVgRP
Mycket Jag, Jag, Jag igen.
Citera
2020-04-12, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Skit samma. Anna Book är den mest förskräckliga människa jag kan tänka mig såväl vad gäller utsida och insida. Genomvidrig!!! Filter eller ej.
Du har så rätt!
Citera
2020-04-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Du har missat Corona? Många restauranger kör med erbjudande på takeaway och har stängt ner delen där man sitter.

Och när man köper från restaurang köper man varm man som man direkt åker hem och äter. Har du aldrig köpt hem en pizza eller hamburgare???

Hon skriver i sitt inlägg att hon värmde maten. Vilket man förstår behövdes då det tar 20 min att åka med bilen från Sigtuna till Suckunge i Märsta. Sen skulle 6 personer duscha och byta om. Måste ju gått en timma från att maten lämnades över tills dess att de satte sig och åt. Tror inte att hamburgarna och pommesen var så smarriga efter att de värmts upp men vi har väl alla olika krav på vad vi stoppar i oss.

När jag köper hämtmat så gör jag det i närheten av där jag tänkt att äta så att maten fortfarande är varm när jag ska äta den. Ska du värma maten försvinner ju matupplevelsen och då kan man lika gärna värma två Billys i micron.
Citera
2020-04-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S35E
Några spännande tidningsartiklar från mitten av 80-talet

Citat:
"Hennes mamma har redan sagt upp sig för att ägna sig åt lanseringen"
"Jag tvingar inte Anna till någonting, säger Marita"
"Hennes pappa är polischef på Mallorca"
"Jag kan bli rysligt arg, men det går fort över. Jag är också ganska ödmjuk."
"Allt slutade med att hon gråtande lämnade Lisebergshallen"
"Pojkvännen Memet, också 17 år, har betytt mycket för Anna när hon drabbats av bakslag"

https://postimg.cc/gallery/x1hhJ7W

Bilden av Tunnans problem börjar klarna. Hon var bara 14 år och hade inte ens slagit igenom när mamman sa upp sig från korvkiosken för ”att bli manager på heltid”. En av systrarna sa också upp sig och en annan slutade skolan för att ta hand om Annas fanclub. Det var alltså innan ”ABC”. Det är knappt man tror detta. Att lägga försörjningsbördan för en hel familj på en fjortonåring. Hon fick helt enkelt inte misslyckas, men gjorde det efter bara ett år.

Att Anna nu låter barnen bo hemma för evigt och själv aldrig jobbar börjar bli begripligt... men varför grep inte de sociala myndigheterna in efter den tidningsartikeln? En mamma som drar sin fjortonåriga dotter ur skolan för att hon ska bli familjeförsörjare? Det kallas barnarbete och är förbjudet i Sverige. Jag tror Anna hatar sin mamma och att många av hennes problem bottnar i denna djupt dysfunktionella relation.
Citera
2020-04-12, 16:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Bilden av Tunnans problem börjar klarna. Hon var bara 14 år och hade inte ens slagit igenom när mamman sa upp sig från korvkiosken för ”att bli manager på heltid”. En av systrarna sa också upp sig och en annan slutade skolan för att ta hand om Annas fanclub. Det var alltså innan ”ABC”. Det är knappt man tror detta. Att lägga försörjningsbördan för en hel familj på en fjortonåring. Hon fick helt enkelt inte misslyckas, men gjorde det efter bara ett år.

Ja detta låter helt sinnessjukt, mamma och syster säger upp sig och tredje systern lägger ner sin utbildning. Hur många kockar i köket behöver man liksom? Hur mycket pengar kan Anna ha tjänat i sin karriär, det kan väl inte vara i närheten så hon kunnat försörja hela familjen?

Undra hur länge dessa gick arbetslösa innan man insett vilket misstag man gjort med att hoppas någon ska försörja en resten av livet? Jag har läst i tråden att mamman förskingrat pengar av Anna, finns det belägg för detta eller är det en trådsanning?
Citera
2020-04-12, 17:05
Medlem
När Anna vunnit en talangjakt fick TunnaMamma hybris trängde sig för i kön på Konsum i Karlskoga med näsan i vädret. Jag är Anna Books mamma klämde hon ur sig. Som maneger var käringen inte så lyckad tejpade upp skivomslag i fönstren där dom bodde. Mycket av det Tunnan drog in vart det pälsar Mercedes och borsten för manegern levde på stor fot
Citera
2020-04-12, 17:22
Medlem
Skottihuvets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
hur orkar människan skriva dessa långa inlägg

https://postimg.cc/gallery/VSgVgRP

...och så många fel i svenskan det blev.... precis som en 10-åring skriver en berättelse efter påsklovet ..
Citera
2020-04-12, 18:02
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Hon skriver i sitt inlägg att hon värmde maten. Vilket man förstår behövdes då det tar 20 min att åka med bilen från Sigtuna till Suckunge i Märsta. Sen skulle 6 personer duscha och byta om. Måste ju gått en timma från att maten lämnades över tills dess att de satte sig och åt. Tror inte att hamburgarna och pommesen var så smarriga efter att de värmts upp men vi har väl alla olika krav på vad vi stoppar i oss.

När jag köper hämtmat så gör jag det i närheten av där jag tänkt att äta så att maten fortfarande är varm när jag ska äta den. Ska du värma maten försvinner ju matupplevelsen och då kan man lika gärna värma två Billys i micron.

Allt är relativt. Anna skrev att de beställde mat från hennes favoritrestaurang i Sigtuna, Valvet. Hon skrev att de fick fem stjärnor. Vad beställde de? Hamburgare, kycklingsallad och köttbullar...

Kom osökt att tänka på en kul sån där inklippt illustration som de brukar köra med i Family Guy, när någon sagt eller gjort något så kommer en liten scen som ska förstärka det.
Det var antagligen Peter som gick till snabbmatstället och skulle äta nyttigare och beställde två fiskburgare. Inklippet var som en reklam där maten sjöng "för att tjockisar tror att fiskburgare är nyttiga"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in