2019-10-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Nu bor ju farfar på Artillerigatan i Sthlm och Vanessa i en värdfamilj i Spanien så att soc skulle vara inblandad nog inte så troligt.

Sant. Vad jag menar är att soc ställt ultimatum att Vanessa inte kan bo kvar hemma.
En värdfamilj/språkresa skulle soc tycka var en bra åtgärd.

När flyttade Vanessa till Spanien? Var det i samband med att Lill-Tunnans brott uppdagades/husrannsakan? Isåfall stärker det tesen att soc krävde att Vanessa inte kunde bo kvar hemma i den dysfunktionella och kriminella familjen.
Citera
2019-10-12, 21:22
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ser fram emot ett livande där hon kommer att hålla på med sitt ”preaching the bible,my bible” igen.Eller ska hon kasta in handduken nu när det äntligen börja hända saker, utöver Annas dagliga
duschar och morgonmackor som vi bjudits på hittills.
Med tanke på att Roberto rapporterats lukta illa så är kanske duschar något ovanligt i Bookfamiljen och faller in under händelser.
Citera
2019-10-12, 21:28
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sant. Vad jag menar är att soc ställt ultimatum att Vanessa inte kan bo kvar hemma.

När flyttade Vanessa till Spanien? Var det i samband med att Lill-Tunnans brott uppdagades/husrannsakan? Isåfall stärker det tesen att soc krävde att Vanessa inte kunde bo kvar hemma i den dysfunktionella och kriminella familjen.
Ja. Jag är nog helt säker på att soc har god insyn och regelbunden kontakt med den familjen. En del av alla möten som det springs på...
Citera
2019-10-12, 21:29
Medlem
nästan helt övertygad att märstakärringen sitter o älskar att vi undrar! vänta bara snart gråter hon ut i sociala medier om hur utsatt hon är! Tyvärr men jag tror inte annat om henne. skulle sanningen till slut hunnit ifatt så hon tex var inlagd på psyk är väl det alla sndras fel oxå
Citera
2019-10-12, 21:31
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Nej det var bestämt långt innan . Samt att Flizan är vuxen och inneboende .
Citera
2019-10-12, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nej det var bestämt långt innan . Samt att Flizan är vuxen och inneboende .

När dömdes sonen? Han bor väl hemma?
Viss tröghet i soc-beslut dessutom. Många utredningar,

Jag tror definitivt att soc har ställt ultimatum till familjen gällande yngsta dottern.
Soc ser inte med blida ögon på knark, barnvåldtäkt och stölder. I synnerhet inte när flera
familjemedlemmar är inblandade.
Citera
2019-10-12, 21:43
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Jag tror definitivt att soc har ställt ultimatum till familjen gällande yngsta dottern.
Soc ser inte med blida ögon på knark, barnvåldtäkt och stölder. I synnerhet inte när flera

Fast, ärligt talat så är soc helt överbelastade. Jag tror faktiskt inte de har tid att nagelfara familjen Took på det sättet, lägg sedan till att Vanessa nu är i övre tonåren, har mig veterligen aldrig hamnat i trubbel, verkar ha ok/bra betyg etc så finns det ingen anledning för dom att lägga sig i mer än nödvändigt.

Om de inte omhändertog Antonio medan de fortfarande kunde så kommer de knappast ställa ultimatum om Vanessa som verkar sköta sig.
Citera
2019-10-12, 21:45
Medlem
nickomyras avatar
Citat:

Ja fast jag tror inte det är därför . Hon verkar ambitiös i skolan och har jobbat extra för att spara pengar inför det här .
Citera
2019-10-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Fast, ärligt talat så är soc helt överbelastade. Jag tror faktiskt inte de har tid att nagelfara familjen Took på det sättet, lägg sedan till att Vanessa nu är i övre tonåren, har mig veterligen aldrig hamnat i trubbel, verkar ha ok/bra betyg etc så finns det ingen anledning för dom att lägga sig i mer än nödvändigt.

Om de inte omhändertog Antonio medan de fortfarande kunde så kommer de knappast ställa ultimatum om Vanessa som verkar sköta sig.

Soc är skyldiga enligt lag. Soc fungerar för det mesta väldigt bra, i synnerhet när det gäller barn.

Sedan är det inte världens jobb att ställa ultimatum och hänvisa till lagrum. Att ställa ultimatumet vore det enklaste för soc - och det är just därför jag tror att soc ligger bakom att Vanessa helt plötsligt flyttar hemifrån.

Vad gäller Antonio kan man ha kommit överens om andra åtgärder.
Citera
2019-10-12, 21:53
Medlem
Nu får jag väl skit för att jag skriver detta, men jag tycker faktiskt lite synd om familjen Book när situationen är som den verkar vara. Även om the Lady of the house i högsta grad har del i den sorgliga utvecklingen mår hon säkert inte särskilt bra just nu.
Somliga inlägg här, rätt många faktiskt, är dessutom under lågvattenmärket.
Man kan ju alltid hoppas att AB nu får tid och motivation för reflektering över sitt eget beteende och varför det går åt pipsvängen för två av tre av hennes barn. Men det kanske är att hoppas för mycket.
Citera
2019-10-12, 22:02
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Nu får jag väl skit för att jag skriver detta, men jag tycker faktiskt lite synd om familjen Book när situationen är som den verkar vara. Även om the Lady of the house i högsta grad har del i den sorgliga utvecklingen mår hon säkert inte särskilt bra just nu.
Somliga inlägg här, rätt många faktiskt, är dessutom under lågvattenmärket.
Man kan ju alltid hoppas att AB nu får tid och motivation för reflektering över sitt eget beteende och varför det går åt pipsvängen för två av tre av hennes barn. Men det kanske är att hoppas för mycket.

Jag håller med ! Känns väldigt tragiskt allt ihop .. och tror nog de mår riktigt jäkla dåligt nu 😢
Citera
2019-10-12, 22:25
Medlem
Hasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jag håller med ! Känns väldigt tragiskt allt ihop .. och tror nog de mår riktigt jäkla dåligt nu 😢

Med en våldtäktsman till son och en tjyv till dotter.
Om det är sant så får man väl hoppas att hon funderar som mamma?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in