2019-07-30, 14:11
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Syrrans yngsta dotter? Hur gammal är hon?
Kusinens yngsta dotter (Daniella Krystyna Slawinski Book) är 21.
Citera
2019-07-30, 14:14
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Kusinens yngsta dotter (Daniella Krystyna Slawinski Book) är 21.
Jisses. Var det hon som lillgangsta poserade med?
Citera
2019-07-30, 15:48
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Har inte tanten några släktingar i Finland? Mamsen i julgranen, härstammar inte hon därifrån?. Det kommer så mycket info om denna eminenta familj, så jag har lite svårt att hänga med ibland.
Tänkte närmast på pappans släkt i Spanien, Anna är ju så stolt över sitt spanska ursprung och har väl någon gång påstått att hon delvis vuxit upp där.
Citera
2019-07-30, 16:02
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Tänkte närmast på pappans släkt i Spanien, Anna är ju så stolt över sitt spanska ursprung och har väl någon gång påstått att hon delvis vuxit upp där.
Jag förstår, men varför är hon inte öppen med mamsens ursprung. Det har jag funderat på. Mamsen duger ju att hänga i julgranen och gråta över, så många år efter hennes bortgång. Min mamma dog för 24 år sen och jag skulle väl aldrig komma på idén att hänga henne i julgranen och lipa, trots att vi var dom allra bästa kompisarna. Min döda pappa hänger inte heller i julgranen. Vi var också bra kompisar. När jag tänker så här så inser jag verkligen hur asocial hon är och vilka problem hon har. Arma människa. Måste vara oerhört komplicerat att leva som hon.
Citera
2019-07-30, 16:34
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Jag förstår, men varför är hon inte öppen med mamsens ursprung. Det har jag funderat på. Mamsen duger ju att hänga i julgranen och gråta över, så många år efter hennes bortgång. Min mamma dog för 24 år sen och jag skulle väl aldrig komma på idén att hänga henne i julgranen och lipa, trots att vi var dom allra bästa kompisarna. Min döda pappa hänger inte heller i julgranen. Vi var också bra kompisar. När jag tänker så här så inser jag verkligen hur asocial hon är och vilka problem hon har. Arma människa. Måste vara oerhört komplicerat att leva som hon.

Människan är ett unikum och bör förevisas i ett museum, kanske i ett vaxkabinett.
Citera
2019-07-30, 16:45
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Människan är ett unikum och bör förevisas i ett museum, kanske i ett vaxkabinett.
Inte bara i 1 museum eller vaxkabinett, alla som finns. Nä, tacka vet jag djur. Ärliga, uppriktiga, kan visa glädje och saknad, tårar, omtanke, inget skryt, nöjda med lite mat och vatten, kärlek o s v. Precis allt som Märstatanten inte har lyckats med.
Citera
2019-07-30, 16:53
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Inte bara i 1 museum eller vaxkabinett, alla som finns. Nä, tacka vet jag djur. Ärliga, uppriktiga, kan visa glädje och saknad, tårar, omtanke, inget skryt, nöjda med lite mat och vatten, kärlek o s v. Precis allt som Märstatanten inte har lyckats med.

Ja djuren har kommit längre i utvecklingen än fru "Von Tratt" vilket är skrämmande och visar på att mänskligheten har nått vägs ände.
Citera
2019-07-30, 16:59
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ja djuren har kommit längre i utvecklingen än fru "Von Tratt" vilket är skrämmande och visar på att mänskligheten har nått vägs ände.
Nu blev jag nyfiken. Von Tratt hajar jag inte.
Citera
2019-07-30, 17:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:

Hehe, en lek med ord "Von Tratt"=Fån Tratt = låtsas-adlig filur, typ som Hyacint Bouquet på teve som blir arg när efternamnet uttalas som Bucket
Alltså lite parodi på teveserien Skenet bedrar där frugan Hyacint Bouqet även beter sig lite som A.B och precis som henne inte heller drar sig för att "tänja" på sanningen hela tiden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skenet_bedrar
Citera
2019-07-30, 17:41
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Von Tratt = fånTratt

Anna Utaf Book
Citera
2019-07-30, 17:44
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Hehe, en lek med ord "Von Tratt"=Fån Tratt = låtsas-adlig filur, typ som Hyacint Bouquet på teve som blir arg när efternamnet uttalas som Bucket
Alltså lite parodi på teveserien Skenet bedrar där frugan Hyacint Bouqet även beter sig lite som A.B och precis som henne inte heller drar sig för att "tänja" på sanningen hela tiden.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skenet_bedrar
Jisses, att jag inte begrep det. Den serien följde jag ju, varje avsnitt.
Citera
2019-07-30, 17:45
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Von Tratt = fånTratt

Anna Utaf Book
Ännu en utmärkt förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera