Flashback bygger pepparkakshus!
2019-06-17, 23:51
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penguina
Lazy F har faktiskt körkort, hon tog det för ett par år sedan. Strax efter det hade hon en liten olycka om jag inte minns helt fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Kan du vidareutveckla det. Vilken olycka och hur gick det till?

Kan det vara så att Annas dotter inte var helt nykter vid "olyckan"? Hon kan också ha blivit av med körkortet på grund av fortkörning eller vårdslöshet i trafik. Det går att kontrollera med ett telefonsamtal, 010 495 78 26, växel 0771 81 81 81, jag har inte möjlighet de närmaste veckorna.

OBS
Jag vill inte skapa någon trådsanning eller vilda gissningar, när någon vet på riktigt så pratar vi mera om den saken.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-17 kl. 23:55.
Citera
2019-06-18, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag skulle gärna se det - inte för att jag nödvändigtvis tvivlar på dig, men alltid bättre att se sådant med egna ögon.

Inga problem.

Här är min fråga till transportstyrelsen: https://postimg.cc/WFgcx5ZW

Lilltunnan för jämförelse av personnummer: https://www.merinfo.se/person/M%C3%A4rsta/Felicia-Book-1991/bur7u-4dxuq
Citera
2019-06-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Inga problem.

Här är min fråga till transportstyrelsen: https://postimg.cc/WFgcx5ZW

Lilltunnan för jämförelse av personnummer: https://www.merinfo.se/person/M%C3%A4rsta/Felicia-Book-1991/bur7u-4dxuq
Jag har hela tiden haft känslan av att Lazy F inte har något körkort, det skulle Tunnan ha skrivit myyyycket om i så fall.
Frågan är vad som menas med ”tjänstebil”......
Citera
2019-06-18, 09:20
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag har hela tiden haft känslan av att Lazy F inte har något körkort, det skulle Tunnan ha skrivit myyyycket om i så fall.
Mopedbil?
Citera
2019-06-18, 09:49
Medlem
Citat:

Jag kan inte finna på Tunnans insta något LazyF och tjänstebil, har Tunnan sagt detta i en live?
Citera
2019-06-18, 10:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Mopedbil?
Då borde hon haft körkort, eftersom det krävs körkort för moped.
Citera
2019-06-18, 10:34
Medlem
trottwells avatar
Citat:

I Anna Books värld, Felicia fick skjuts hem från jobbet en gång.
På samma sätt är Roberto säkerhetschef på Svenska Akademin, han har vaktat där en gång.
Senast redigerad av trottwell 2019-06-18 kl. 10:44.
Citera
2019-06-18, 11:58
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då borde hon haft körkort, eftersom det krävs körkort för moped.
Eu-moppe kort räcker väl? Teoriprovet endast som måste göras. .. Tror jag.
Citera
2019-06-18, 12:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Eu-moppe kort räcker väl? Teoriprovet endast som måste göras. .. Tror jag.
Nej, det är ändrat och svårare att ta nu än förr.
Moped klass 1 kräver körkort och moped klass 2 kräver förarbevis .
Citera
2019-06-18, 12:17
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är ändrat och svårare att ta nu än förr.
Moped klass 1 kräver körkort och moped klass 2 kräver förarbevis .
Åh fan. Har jag missat. Då är nog inte mopedbil svaret på undringarna.
Citera
2019-06-18, 12:55
Medlem
Lazy F tog körkort för exakt åtta år sedan. Men det hände något 29 den april i år så hon har fått det återkallat i fem månader. Hon kan återfå det tidigast i oktober.
Hon kanske var tung på högerfoten. Bra tajming när hon precis flyttat ut i spenaten med nästan obefintlig kollektivtrafik. Ganska typiskt La Familia att klanta till det så.

Detta fick jag fram via en bekant på körkortsregistret. Orsaken till återkallelse än vet jag inte så det är en kvalificerad gissning.
Citera
2019-06-18, 16:37
Medlem
Att följa skvallertråden om Anna är som att stirra på en seriekrock där bilarna bara fortsätter att i full fart köra rätt in i den befintliga olyckan. Jag kan inte sluta läsa om Felicias farmen-äventyr, att Roberto kallar Anna för mamma eller att hennes son verkar vara otroligt svagbegåvad och med en tveksam känsla för hur man agerar gentleman. Framförallt är det ju bilderna på henne själv med de vitaste tänderna Sverige skådat och en solbränna som får Ranelid avundsjuk som får mig att förtrollat läsa alla de kommentarer av verklighetsfrånvända insta-följare som uppmuntrar hennes leverne. Ge mig popcorn, ge mig underhållningen Anna Book!

On topic: I senaste inlägget på Insta så diskuteras hemlarm och hur fantastiskt trevlig installatören var men hon är enormt noga med att hashtagga allt med typ #nejjaggörintereklamochärinteköptalls men hela känslan är att hon vill ha grejerna gratis. Läste kommentarerna varpå en skrev: "Åhhh... hoppas inte du är hotad på något sätt". Min teori är att Anna inom kort kommer skriva om att hon känner sig otrygg och har ett enormt behov av larm, livvakt, taggtrådsförsedd mur och vakthundar med rabies.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in