2019-01-20, 15:09
Medlem
Jag är faktiskt lite bekymrad över att familjen inte har hittad något hus än.

Om nu de nya bostadsrättsinnehavarna ska flytta in i lägenheten i juni så börjar det bli väldigt kort om tid nu.

För det första, så behöver ju säljaren av ett tilltänkt hus skaffa nytt boende någonstans?
För det andra, så kan det ta lite tid att tömma ett helt hus.
För det tredje så ska ju köparen också godkännas av säljaren...(och i de flesta fall, av banken).

Sen måste ju familjen Book ligga bäst till i budgivningen och bli godkända av banken också.

Att de skulle betala kontant, finner jag för otroligt.
Citera
2019-01-20, 15:43
Medlem
Brodern är 162 , tjejerna är nog max 152 .
Anna står längst fram på bilden ( i sin vanliga vrida - ett ben fram-pose ) , därav ser hon längre ut

Tunnan och Halmpyntet är inget vidare avelsmaterial detta + den sociala miljön skapade löjliga familjen
Citera
2019-01-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Antagligen vill hon ha lite drama i sitt flöde. Klart som tusan hon ville att folk skulle hålla på och fråga, annars är det bara att välja annan bild. Det var knappast enda bilden hon har från 80-talet.

Lika med bilden på ett dukat kaffebord. Sååå hemliga gäster, hon kunde absolut inte tala om vilka de var! Men om gästerna nu är så hemliga varför nämna det överhuvudtaget? Jo hon vill göra sig märkvärdig. Har oerhört svårt för sådant 🤮

Hon gör ju sånt där rätt så ofta. "Har haft ett sånt spännande möte, mycket som kommer att hända i framtiden MEN jag kan inte säga vad just nu!" Eller saker i stil med "Besviken och ledsen! På vissa som inte håller sina löften!" Sen när de nyfikna frågorna börjar ramla in så "vill hon inte prata om det".
Citera
2019-01-20, 15:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jag är faktiskt lite bekymrad över att familjen inte har hittad något hus än.

Om nu de nya bostadsrättsinnehavarna ska flytta in i lägenheten i juni så börjar det bli väldigt kort om tid nu.

För det första, så behöver ju säljaren av ett tilltänkt hus skaffa nytt boende någonstans?
För det andra, så kan det ta lite tid att tömma ett helt hus.
För det tredje så ska ju köparen också godkännas av säljaren...(och i de flesta fall, av banken).

Sen måste ju familjen Book ligga bäst till i budgivningen och bli godkända av banken också.

Att de skulle betala kontant, finner jag för otroligt.
Om de inte skall låna pengar av banken så har banken inte någonting med affären att göra när det gäller deras husköp.

Samma om köparen lägger kontant - då angår inte affären banken.
Citera
2019-01-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om de inte skall låna pengar av banken så har banken inte någonting med affären att göra när det gäller deras husköp.

Samma om köparen lägger kontant - då angår inte affären banken.

Mina funderingar gällde mitt antagande att de knappast kastar upp miljonerna i cash.
Citera
2019-01-20, 16:22
Medlem
Som jag har förstått det, angående försäljningen av bostadsrätten, så har köparen lagt en handpenning där även mäklaren ska ha en viss procent sedan köpet gått igenom. Pengarna är liksom "vikta" i dagsläget.
Sedan erläggs resterande summa vid själva tillträdet av bostaden.

Detsamma gäller ju för familjen Books ev. köp av hus.
M.a.o, så måste de hosta upp en hyfsad summa, mist 10% av köpeskillingen redan innan tillträdet...och där kan man ju undra hur någon som inte ens haft pengar till kronkalle ska klara av det?

Klart man är lite bekymrad....fast inte om man heter Anna Book, förstås.
Senast redigerad av SagtVar 2019-01-20 kl. 16:25. Anledning: tillägg
Citera
2019-01-20, 18:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Som jag har förstått det, angående försäljningen av bostadsrätten, så har köparen lagt en handpenning där även mäklaren ska ha en viss procent sedan köpet gått igenom. Pengarna är liksom "vikta" i dagsläget.
Sedan erläggs resterande summa vid själva tillträdet av bostaden.

Detsamma gäller ju för familjen Books ev. köp av hus.
M.a.o, så måste de hosta upp en hyfsad summa, mist 10% av köpeskillingen redan innan tillträdet...och där kan man ju undra hur någon som inte ens haft pengar till kronkalle ska klara av det?

Klart man är lite bekymrad....fast inte om man heter Anna Book, förstås.
15% .... du får bara belåna upp till 85% numer.
Citera
2019-01-20, 18:49
Medlem
Zoom008s avatar
Hur skulle dom kunna köpa en villa kontant? Då lär det inte bli något stort hus i Stockholmstrakten. Hon har väl sagt Vallentuna eller vad det nu var. Dom stora kostnaderna kommer sen och det lär bli en chock. Tycker det verkar vara nåt skumt med människan och hon ljuger om det mesta. Det retar mig mest och att man ska behöva läsa hennes lögner överallt som Oxblod förmedlar t,ex. I övrigt skiter jag i om dom så flyttar in i ett slott. Jag hatar folk som ljuger om allt och speciellt om dom är narcissister som tror dom står över alla andra. Tycker att människan syns mindre och mindre numera och dom flesta är nog otroligt trötta på fanskapet samt hennes vidriga karl. Han ger mig kväljningar.
Senast redigerad av Zoom008 2019-01-20 kl. 18:53.
Citera
2019-01-20, 18:49
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badmoessa
Dom har förmodligen inte råd att hyra den mer än nån vecka/år.

Redan konstaterats flertalet gånger i tråden att de båda boendena i Spanien är svärfaderns och de får tillgång till det några veckor under sommaren.
Citera
2019-01-20, 18:55
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Redan konstaterats flertalet gånger i tråden att de båda boendena i Spanien är svärfaderns och de får tillgång till det några veckor under sommaren.
Hon ljög i Expressen nyligen och sa att dom ägt stället sedan 20 år tillbaka och att altanen hade enorm havsutsikt. Man måste vara premiunprenumerant för att kunna läsa artikeln vilket jag är.
Citera
2019-01-20, 19:08
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Hon ljög i Expressen nyligen och sa att dom ägt stället sedan 20 år tillbaka och att altanen hade enorm havsutsikt. Man måste vara premiunprenumerant för att kunna läsa artikeln vilket jag är.
Oxblod sväljer allting som Anna påstår - helt otroligt! Ingen omdömesgill kritik utan samma historia återkommer hela tiden om "klippet" som Anna med mke gjort... Samma sk-tsnack om att Anna blivit erbjuden miljoner för en realityserie, haha! Någon här borde ju känna till om ett stort produktionsbolag har blivit nobbade av fru Book Toledano, men Anna ljuger på som vanligt och lyckas få en halvsida. usch. (Inte f-n har den där lägenheten någon havsutsikt, då hade vi sett bilder på den!)
Jag är SÅ nyfiken på hur hon ska lyckas mörka upplägget med huset, med tanke på hur många duktiga privatspanare vi är här!
Det vore jättekul att se en parodiserie på Toledanos, jag tror att en skicklig komedienne kunde göra mycket av den rollen! Vilka tror ni kunde göra rollen som Anna och hennes familjemedlemmar på ett förtjänstfullt sätt? Själv älskar jag Babben men hon skulle nog vara väldigt rolig som Anna! Olle Sarri som Roberto kanske? Finns oändliga möjligheter!
Citera
2019-01-20, 19:41
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Brodern är 162 , tjejerna är nog max 152 .
Anna står längst fram på bilden ( i sin vanliga vrida - ett ben fram-pose ) , därav ser hon längre ut

Tunnan och Halmpyntet är inget vidare avelsmaterial detta + den sociala miljön skapade löjliga familjen

Vem är halmpyntet?

Tunnan låter sjukt fult hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in