2019-06-15, 16:56
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
Kikade in lite snabbt på Annas bloggsida där jag observerade en mycket speciell studentfrukost.
https://i.postimg.cc/Vkkmg8QD/studentfrukost.jpg

En reklambild på Anna (som jag har ändrat storlek på):https://i.postimg.cc/XJNLPQLK/reklambild.png
Det blev väl ett skapligt foto men fotografen borde kanske ha lite bättre koll på vissa skuggor.

Och sist men inte minst. Detta är väl Annas hus? https://i.postimg.cc/fTX9sYJ6/kamera.jpg
I så fall har de tydligen låtit installera en (eller flera) övervakningskameror.
Man vet ju faktiskt aldrig vilka "crazed fans" som smyger runt!
Det där är en utebelysning som varenda en har idag
Citera
2019-06-15, 17:08
Medlem
Så gick in på Bobbys hemsida och instagram:

"I sin kundkrets har kända profilnamn som bl.a. Sting, Pink. DJ Tiesto, Sebastian Ingrosso, Orup, Kenza, Hannah Graaf, Danny Saucedo, Molly Sandén och Maria Montazami."
MEN... Anna Book då???? Hon måste ju vara den viktigaste av alla, nära vän och ambassadör dessutom.

På instagram hittar jag inte ett enda kort på honom och Anna, skrollade ändå ett tag.

Så Anna kanske ska fundera på: Vad betyder ambassadörsskapet EGENTLIGEN? Är det bara en förfinad titel hon fått av Bobby för att få tyst på hennes tjat?
Citera
2019-06-15, 17:18
Medlem
TPLs avatar
Förvånar mig att alla de där kändisarna gått på bluffen om hårpiller och kosttillskott. Att Anna gör det förstår man.
Citera
2019-06-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Citerar mig själv:

Fastigheten ligger utanför s.k. detaljplanelagt område och man får där göra betydligt mera vad gäller byggnationer och till/ombyggnader än om det vore detaljplanelagt område. För vissa ändringar krävs dock anmälan och kommunen utfärdar startbesked. Jag har bara undersökt bygglov och de enda bygglov som finns är då fastigheten byggdes 1961 samt en redskapsbod som byggdes 1966.

Man kan tydligen inte begära ut bara anmälan, finns ingen ruta för det men vi kan nog lägga ned spekulationerna om att familjen köpt ett ställe som genomgått en upprustning utan bygglov.

Klart slut !

nja...återstår taxeringsvärdet som kommer att höjas ifrån en vanlig tegelvilla, byggd på 60-talet till nuvarande standard x antal kvadratmeter, samt treglasfönster som ska anges för den utbyggda suterängvåningen. Köksluckor brukar ofta tas med i taxeringen...om de avviker från standard, typ om fanéret på luckorna bytts ut mot modernare material...furuluckor var något som skulle tas med i taxeringen för några år sedan..Hoppas att Märsta-Anna har stenkoll på såna saker...Även grannar brukar bli smått förbannade när kraftiga uppdateringar av kringboende sker eftersom skatten på deras fastigheter höjs vid försäljningar av grannfastigheter och skatten blir därefter...men den posten kanske är borta efter förra regeringens beslut?
Senast redigerad av SagtVar 2019-06-15 kl. 17:30.
Citera
2019-06-15, 17:53
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
nja...återstår taxeringsvärdet som kommer att höjas ifrån en vanlig tegelvilla, byggd på 60-talet till nuvarande standard x antal kvadratmeter, samt treglasfönster som ska anges för den utbyggda suterängvåningen. Köksluckor brukar ofta tas med i taxeringen...om de avviker från standard, typ om fanéret på luckorna bytts ut mot modernare material...furuluckor var något som skulle tas med i taxeringen för några år sedan..Hoppas att Märsta-Anna har stenkoll på såna saker...Även grannar brukar bli smått förbannade när kraftiga uppdateringar av kringboende sker eftersom skatten på deras fastigheter höjs vid försäljningar av grannfastigheter och skatten blir därefter...men den posten kanske är borta efter förra regeringens beslut?
Citat:
Du som äger en fastighet får en fastighetsdeklaration vart tredje eller sjätte år. Däremellan kan du få en särskild fastighetstaxering om det skett några större förändringar på din fastighet eller om den är nybildad.
Kommer de att klara av att göra fastighetsdeklarationen själva?
Citera
2019-06-15, 18:46
Medlem
Hahaha. Book har sänt live som slutar med att hon måste åka och hämta Roberto pga att pendeltåget inte går. Både Vanessa och Antonio frågar om dom får följa med. De är säkert hopplöst uttråkade i det isolerade skogstorpet. Anna säger ordagrant in i kameran ”jävla ungjävlar som man har upp i arslet hela dagarna. Jag vill inte ha några jävla ungjävlar med mig i bilen”. Börjar familjen gå varandra på nerverna? Arbetslösa och isolerade kommer de snart inte stå ut. Innan detta har Anna även upprepat att hon tackat nej till alla sångjobb i sommar eftersom hon prioriterar ”sånt som får mig att bra”. Sitta hemma och sända live och beklaga sig över ungjävlarna?? 😂😂
Citera
2019-06-15, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Hahaha. Book har sänt live som slutar med att hon måste åka och hämta Roberto pga att pendeltåget inte går. Både Vanessa och Antonio frågar om dom får följa med. De är säkert hopplöst uttråkade i det isolerade skogstorpet. Anna säger ordagrant in i kameran ”jävla ungjävlar som man har upp i arslet hela dagarna. Jag vill inte ha några jävla ungjävlar med mig i bilen”. Börjar familjen gå varandra på nerverna? Arbetslösa och isolerade kommer de snart inte stå ut. Innan detta har Anna även upprepat att hon tackat nej till alla sångjobb i sommar eftersom hon prioriterar ”sånt som får mig att bra”. Sitta hemma och sända live och beklaga sig över ungjävlarna?? 😂😂

Du filmade inte av det? Hade jag gärna velat se , reagerade ingen på att hon sa så
Citera
2019-06-15, 20:35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Jag vill nog höra det före jag tror på att hon uttryckt sig så offentligt om sina fina familj.
Citera
2019-06-15, 20:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Förvånar mig att alla de där kändisarna gått på bluffen om hårpiller och kosttillskott. Att Anna gör det förstår man.
Det har de inte gjort. Det handlar om att tjäna pengar inte att berätta om något man själv tror på.
Citera
2019-06-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill nog höra det före jag tror på att hon uttryckt sig så offentligt om sina fina familj.

Undrar om inte detta är fake news?
Citera
2019-06-15, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Undrar om inte detta är fake news?

Nej nej det stämmer bra. Jag såg det också men filmade ej. Det var också den lilla episoden när Halmpyntet meddelade sig med Vanessa att han satt fast (i Märsta tror jag). Vanessa kom och sa att han satt fast och Anna bad då V ringa upp sin far. V gjorde som begärt och gav sedan luren till sin mor (hennes telefon var ju upptagen med live) vilken tog luren och deklarerade irriterat att hon ”var live” och ville att älsklingen snabbt skulle komma till saken. Tydligen var det någon nedriven ledning som orsakade det hela. Han erbjöd sig att åka till Arlanda istället men det var väl ”klart” att Anna skulle hämta honom!
Snoppviftaren ville att hon skulle vänta fem minuter men det var ABSOLUT inte aktuellt för hon hade dessa ”ungjävlar” i ”röven” hela tiden. Sen gick hon ut och det bröts så ingen hann kommentera.
Citera
2019-06-16, 07:44
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det blir riktigt roligt i vinter, avloppet fryser, pendeltåget fryser, elavbrott, det franska skrotet startar inte. Allt detta samma dag. Tidigare under vinter har Anna upptäckt att snöskottning inte ingick i priset när Roberto köpte huset. Någon vecka senare släpper putsen från fasaden. Bingo! Psyket nästa.
De har gott om flis än så länge.
Motor- och kupévärmare inkopplade dygnet runt. Att de blir utan vatten vid strömavbrott har de nog inte räknat med, de har ju "eget" vatten. Inga vilda blommor att plocka. Hon får köpa på sig tygblommor.
Stackars den som står för snöröjningen av den privata vägen om den inte är snöfri dygnet runt. Det kan ju komma en plötslig inbjudan till något evenemang och då måste de kunna ta sig till stan.
Vägföreningen vill också ha betalt. Många utgifter kommer som en överraskning. Sophämtning. Brandskyddskontroll. Sotning (om de använder braskaminen).
Ingen gatubelysning. Det kommer att bli svart som i en kolkällare redan i höst.
Fast då kanske de är i Spanien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in