2019-06-15, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Blockandet är naturligt. Anna Book utsätts - precis som i denna Flashbacktråd - för hat, personangrepp och påhopp.

Jasså. Folk som inte ens kommenterat, eller nån som skriver välkommen till märsta? Är det fog för att blockera? Tror du är ett flashbacktroll... hihi. Men vi kan inte blocka dig Och vi skulle nog inte vilja heller. Alltid lite trevligt och underhållande med nån som går mot strömmen. Dock gillar inte Märsta-Anna det.
Citera
2019-06-15, 09:44
Medlem
[quote=Boopidoo|67855215]
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Smaken är ju som baken iofs, men jag kan inte begripa hur man kan inreda ett hus nästan enbart i svart och mörkt grått
Svart soffa, svart ”puff”, svarta köksfåtöljer, mörkgrått köksbord, svarta sänggavlar, mörkgrå gardiner. Så gräsligt!
Dessutom glasbord (ett för mycket) nitar på möblerna och mässingdetaljer. Brrrrrr!!!
Ziggestuket har kort bästföredatum.....
Citera
2019-06-15, 10:03
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Dessutom glasbord (ett för mycket) nitar på möblerna och mässingdetaljer. Brrrrrr!!!
Det är GULD-nitar, inte mässing. Anna har skrivit det på Instagram som svar till en som skrev silvernitar.

Om de tänkt till lite innan borde de ha bytt ut tvåglasfönstren på övervåningen innan de vräkte på med nya (och fula) möbler.

Hörnsoffan täcker effektivt elementen. Genomtänkt Anna. Grattis! Hoppas på en rejält kall vinter.

Kan sätta en röding på att de sätter upp en jättespegel på väggen mittemot sänggaveln. Anna skrev nåt kryptiskt om sovrumsgardinerna att de skulle dölja något.
Citera
2019-06-15, 10:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Från 80 till 211 kvadratmeter, finns det bygglov på det?
Vet Roberta ens vad det betyder?
Anna är inte så bra på matte och andra svåra ämnen. Skrev hon inte en gång att de tog bort en vägg i lägenheten och vips fick ett rum extra? De kan göra det i sitt nya hus och få några rum till. Behövs väl ett gästrum?
Citera
2019-06-15, 13:28
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Fast det där är ju iof en lampa

Haha, jo det har du rätt i men jag försökte framföra det hela med lite humor (eller kanske brist på) och den satt så lägligt till . Men det ändrar inte det faktum att det sitter ett märke med en avbildad kamera på fönsterrutan.
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Engelsk frukost. Vita bönor, bacon, rostat bröd och apelsinjuice.

Enligt min erfarenhet består självklart inte en engelsk frukost endast av vita bönor i tomatsås, utan även småkorv, någon slags pudding samt stekt ägg. De har istället kört på en variant med bönor, räkost och vattenmelon. Nu föredrar jag ingen av de två variationerna men smaken är väl som baken.
Citera
2019-06-15, 13:49
Medlem
OhMyGaddars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det är GULD-nitar, inte mässing. Anna har skrivit det på Instagram som svar till en som skrev silvernitar.

Om de tänkt till lite innan borde de ha bytt ut tvåglasfönstren på övervåningen innan de vräkte på med nya (och fula) möbler.

Hörnsoffan täcker effektivt elementen. Genomtänkt Anna. Grattis! Hoppas på en rejält kall vinter.

Kan sätta en röding på att de sätter upp en jättespegel på väggen mittemot sänggaveln. Anna skrev nåt kryptiskt om sovrumsgardinerna att de skulle dölja något.

https://i.postimg.cc/KvZmdyNV/m-bel.png
Ja, se där. De har valt att täcka för elementet i både kök och vardagsrum. Vet inte varför vissa människor insisterar på att göra detta. Slösar bara värme och riskerar eventuellt en brand.

Jag har ingen aning vad extramöbeln mitt framför kameran ens kallas. Ser ut som en förstorad fotpall. Antagligen någon slags sittplats men usch vad den ser obekväm ut.
Citera
2019-06-15, 14:41
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OhMyGaddar
https://i.postimg.cc/KvZmdyNV/m-bel.png
Ja, se där. De har valt att täcka för elementet i både kök och vardagsrum. Vet inte varför vissa människor insisterar på att göra detta. Slösar bara värme och riskerar eventuellt en brand.

Jag har ingen aning vad extramöbeln mitt framför kameran ens kallas. Ser ut som en förstorad fotpall. Antagligen någon slags sittplats men usch vad den ser obekväm ut.
Brand är knappast någon risk men ur värmeekonomisk synpunkt bör man tillåta luften att cirkulera och då ställer man inte möbler framför elementen. Direktverkande el vore farligt i den där familjen.

Braskaminen får de väl inte elda i om det är trägolv nedanför den, ser ut så på bilden. Blir det brännmärken blir det till att gråta ut i media.

Har hon betalat tonfisk och bajs för möblerna också, som för tänderna?
Citera
2019-06-15, 14:51
Medlem
Skottihuvets avatar
Citerar mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
För att vi ska få ett riktigt besked om bygglov för Suckunge 560 finns har jag precis beställt bygglovshandlingen från Sigtuna kommun.

Den ger ju 100% klarhet i frågan så att någon tråd(o)sanning inte behöver uppstå. Vänta alltså med spekulationerna till jag ger besked. Kan dröja några dagar, dom behöver troligen registrera avgiften för utskicket först.

Stay tuned....

Fastigheten ligger utanför s.k. detaljplanelagt område och man får där göra betydligt mera vad gäller byggnationer och till/ombyggnader än om det vore detaljplanelagt område. För vissa ändringar krävs dock anmälan och kommunen utfärdar startbesked. Jag har bara undersökt bygglov och de enda bygglov som finns är då fastigheten byggdes 1961 samt en redskapsbod som byggdes 1966.

Man kan tydligen inte begära ut bara anmälan, finns ingen ruta för det men vi kan nog lägga ned spekulationerna om att familjen köpt ett ställe som genomgått en upprustning utan bygglov.

Klart slut !
Citera
2019-06-15, 15:10
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Det krävs bygglov om en byggnad helt eller delvis tas i anspråk eller inreds för ett väsentligen annat ändamål. Detta krav på bygglov gäller för alla typer av befintliga byggnader, även för ekonomibyggnader och oavsett var de är placerade. Bygglov krävs även om det inte görs några inredningsåtgärder.
https://www.boverket.se/sv/PBL-kunsk...ikt/byggnader/

Om man gör om garaget till sovrum stämmer väl in här? Även om det skulle vara olagligt är det ändå praktiskt när ambulanspersonalen ska baxa ut Anna vid eventuell sjukdom. Uppför den smala trappen blir det svårt med bårbärande. En eloge till Anna som tänkt till innan.
Citera
2019-06-15, 15:38
Medlem
alicewonderlands avatar
Tänk att Anna bryr sig om att fixa naglarna så pimpinett, när det finns så mycket att hugga tag i i trädgården! Visst, man kanna trädgårdshandskar men min erfarenhet är att jord och annat går igenom! Herregud, gräsmattan är ju i akut behov av att grävas upp och jämnas till..att ”plantera blommor” är inte riktigt samma sak som att sätta ner dem i en kruka på terrassen, som Anna verkar tro.
Citera
2019-06-15, 16:07
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Tänk att Anna bryr sig om att fixa naglarna så pimpinett, när det finns så mycket att hugga tag i i trädgården! Visst, man kanna trädgårdshandskar men min erfarenhet är att jord och annat går igenom! Herregud, gräsmattan är ju i akut behov av att grävas upp och jämnas till..att ”plantera blommor” är inte riktigt samma sak som att sätta ner dem i en kruka på terrassen, som Anna verkar tro.
Roberto ska väl ha något att göra när han kommer hem från sina två arbeten. Anna har ju fullt upp med sitt ambassadörsjobb att sälja Bobbys magiska hårpiller. Enligt Anna är pillren så selektiva att det bara är huvudhåret som frodas.
En biverkning verkar tyvärr vara viktuppgång. Mot det tar man melanotan och ägnar sig åt powerwalk.
Citera
2019-06-15, 16:56
Medlem
Saxat från bloggen. Anna är verkligen ingen stjärna på att skriva. Inget ont om det eg, men skulle jag ha en ambassadör som ska göra reklam för mig och mina produkter via blogg och sociala medier hade jag nog haft krav på att personen kan skriva ordentlig svenska... Eller åtminstone att ha en copywriter som levererar texterna.

"Med stor glädje och efter många år som trogen kund hos min vän Bobby Oduncu sedan 25 år tillbaka. Så kan jag nu kalla mig för officiell ambassadör för Bobbys SuperHair. Det var länge sedan mitt hår mådde så här bra, men det har tagit tid. Och sedan jag började med Bobbys SuperHair och verkligen började ta dom regelbundet, så börjar mitt hår nu äntligen komma i form. Detta ledde till att jag och Bobby nu kommit fram till att samarbeta. Så nu kommer det finnas en fast kod som jag får dela med mig utav till DIG som också behöver en boost för håret, huden och naglarna. Så nu vill jag passa på att lyfta min gode väns SuperHair ⭐️
Hon börjar missbruka ordet lika mkt som utav".

Kommentar:
"Men det har tagit tid" Hm...han behöver nog en copywriter till henne, så kan man ju inte uttrycka sig om man ska göra reklam...
Senast redigerad av wowbooken 2019-06-15 kl. 16:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in