Det är länge sedan jag skrattade så mycket som jag gjorde ikväll när jag läste hennes senaste
blogginlägg. Att hon har problem med verklighetsuppfattningen, det är vi nog alla överens om. Men om jag ska vara ärlig, så har jag mest sett henne som
ko-dum. Men med sitt blogginlägg visar hon en gång för alla att det är riktigt illa ställt.
Jag kan inte avstå från att kommentera hennes inlägg och svara på hennes frågeställningar. Det är väl ändå det minsta vi kan göra, nu när hon tagit sig tid att skriva en så lång drapa till oss;
Ja du, Anna. Det kanske är mäklaren som ljuger, eftersom denne (vad jag förstår på dig) har lagt ut oriktiga bilder i annonsen.
Hur vågade Roberto köpa ett hus av en så oärlig mäklare?
Det du kallar "lägga sig i" skulle nog andra beskriva som att du blir rättad när du far med osanning.
Om Roberto - som ju är ensam ägare till huset - har köpt ett skal för 4.800.000 kr, och sedan själv bekostat all invändig byggnad, då har han blivit tvärblåst!
Att han - med dig hack i häl - har valt bänkskivor och vattenkranar, det gör honom inte på något sätt till byggherre.
Nej Anna, det är inte
ert hus. Det är Robertos hus.
Den enda frågan är egentligen;
Varför bryr du dig? Om du inte brydde dig, så skulle du varken läsa här (nä, visst nä, det gör du ju inte

) eller skriva blogginlägg om det.
Att lägga ut 6-7 bilder på en skinkmacka, det är inte "att generöst dela med sig". Det är ett maniskt beteende.
Herregud, Anna. Det här säger jag direkt från hjärtat; Jag önskar att du hade någon i din närhet som älskade dig och brydde sig tillräckligt om dig för att ta dig till en psykiatrisk klinik.
Nu tycker jag att du ska varva ner med en power walk. Som den världsrekordhållare du är kan det nog behövas att du håller i din träning, så att ingen elitidrottare går om dig.
Här är det väl knappast någon som tror att du är någon influenser!!?
Visst får man det! Men om man samtidigt gör sken om att leva i lyx och flärd, då får man stå ut med att bli ifrågasatt och kritiserad. Om ens liv är en sminkad gris, så reagerar människor.
Jo, visst är man det. Men om man ljuger, då tappar man i värde.
Det är helt ok. Men om man lever i en verklighetsfrånvänd bubbla - ett eget universum - då kan man inte förvänta sig att omvärlden håller tyst.
Det där är saker du borde ha lärt din son. För länge sedan!
Hold your horses!
Ibland betalar du alltså skatt, och ibland "tar du ut lön istället". Det kan jag inte tolka som något annat än att du jobbar för svarta pengar! Inte så smart att gå ut med det i sociala medier, kanske.
Och vad menar du med att du är "egen"? Du har ju inget bolag registrerat. Kör du allt svart, eller vad menar du? Varför har du inget bolag registrerat?
Varför raderade och blockerade du, istället för att svara på alla de kritiska frågor du fick i samband med spelreklamen du gjorde? Tycker du att det är att stå för vad du gör?
Om spelreklamen var noga utvald av dig, är du då nöjd med den? Om ja - på vilket sätt känner du dig nöjd?
Hahahaha! Läs det där själv, Anna, och tänk sedan på hur du bemöter de som står upp för tjejen som din son våldtog och hur du bemöter de som ifrågasätter alla dina lögner.
Tycker du själv att du lever upp till din föresats?
Ja, det är ju en fråga som är berättigat att ställa sig när man ser ditt agerande i samband med att din son begick en våldtäkt.
Du behöver inte gå i någons koppel. Det räcker med att du börjar hålla dig till sanningen.
Tomma tunnor skramlar mest.
Avslutningsvis vill jag ge dig ett råd, Anna;
Du behöver inte skriva allt som är sant, men se till att allt det du skriver är sant.
Har du det som riktmärke för din närvaro på sociala medier, så ska du se att intresset för din familjs förehavanden kommer att falna (men det kanske inte skulle vara något positivt i dina ögon?).