2019-05-28, 18:24
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Roberto är förmodligen så stark att han sågar ned 10 björkar på raken, med en omkrets på 5 cm..

Gissar att deras "herrgård" redan är belånad över taknocken.
Anna har ju verkligen spenderbyxorna på för närvarande.
Undrar vad som händer när räntorna höjs drastiskt, som förr eller senare kommer att hända.
Citera
2019-05-28, 18:46
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Undrar vad som händer när räntorna höjs drastiskt, som förr eller senare kommer att hända.
Tror inte den är så högt belånad faktiskt.

Taget ur minnet fanns det några(?) små pantbrev sen gammalt och ett nytt på 300 000 kr togs ut nu under våren så en gissning är kanske en halv miljon i lån.

Fattar dock inte varför pengarna bränner i fickorna. Det kostar att ha hus, Anna!

*Namnet syftar givetvis på trådens huvudperson (som inte läser här) och inte den citerade.*
Citera
2019-05-28, 18:48
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Tror inte den är så högt belånad faktiskt.

Taget ur minnet fanns det några(?) små pantbrev sen gammalt och ett nytt på 300 000 kr togs ut nu under våren så en gissning är kanske en halv miljon i lån.

Fattar dock inte varför pengarna bränner i fickorna. Det kostar att ha hus, Anna!

*Namnet syftar givetvis på trådens huvudperson (som inte läser här) och inte den citerade.*
Ok. Är inte så insatt i deras ekonomi.
Men det känns som de bränner pengar just nu...
En grundregel från bondepraktikan är att spara medel i goda tider för de dåliga tiderna.
Citera
2019-05-28, 18:51
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Jag tror att de bara har ett lån på ca 1/2 milj.
De (Roberto) fick hela vinsten från försäljningen av lgh Solna som förtida arv från pappa Vicente. Så just nu lever Märsta-Morsan i ”Jag är miljonär-bubblan”.
Citera
2019-05-28, 18:55
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ok. Är inte så insatt i deras ekonomi.
Men det känns som de bränner pengar just nu...
En grundregel från bondepraktikan är att spara medel i goda tider för de dåliga tiderna.
Helt överens med dig!

Jag väntar bara på att vattnet ska sina och de blir tvungna att borra ny brunn. Någon som vet hur hårt förra årets torka påverkade grundvattennivån i området?
Citera
2019-05-28, 19:05
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag tror att de bara har ett lån på ca 1/2 milj.
De (Roberto) fick hela vinsten från försäljningen av lgh Solna som förtida arv från pappa Vicente. Så just nu lever Märsta-Morsan i ”Jag är miljonär-bubblan”.

Om Roberto hade något vett borde han sätta ner foten nu.
Annas nuvarande slöseri underminerar deras framtid.
Man läser ju var och varannan dag om hennes shoppingturer i stan.
Det senaste exemplet var väl att köpa en nedcabbad bil för sig själv, om jag fattat saken rätt.

Roberto gör verkligen skäl för sitt öknamn Halmpyntet, som låter detta fortgå.
Senast redigerad av Rimbert 2019-05-28 kl. 19:19.
Citera
2019-05-28, 19:32
Medlem
alicewonderlands avatar
Citat:
Om Roberto hade något vett borde han sätta ner foten nu.
Annas nuvarande slöseri underminerar deras framtid.
Man läser ju var och varannan dag om hennes shoppingturer i stan.
Det senaste exemplet var väl att köpa en nedcabbad bil för sig själv, om jag fattat saken rätt.

Roberto gör verkligen skäl för sitt öknamn Halmpyntet, som låter detta fortgå.
Nja, enligt A var ju bilen en fullständig överraskning på Mors dag (han ligger ju faktiskt på rygg och sprattlar och ropar på mamma, gaggandes ABC)...Inte något praktiskt val av bil men för utflykter i sommarvackra Sigtuna funkar den väl. Ja, det måste väl vara svärfars pengar som rullar, men med tanke på att flera familjemedlemmar har osäkra framtidsutsikter, inkomster och pensioner, och att det kan bli bakslag med hus, oväntade kostnader etc - finns det all anledning att sakta i backarna...
Citera
2019-05-28, 19:36
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Nja, enligt A var ju bilen en fullständig överraskning på Mors dag (han ligger ju faktiskt på rygg och sprattlar och ropar på mamma, gaggandes ABC)...Inte något praktiskt val av bil men för utflykter i sommarvackra Sigtuna funkar den väl. Ja, det måste väl vara svärfars pengar som rullar, men med tanke på att flera familjemedlemmar har osäkra framtidsutsikter, inkomster och pensioner, och att det kan bli bakslag med hus, oväntade kostnader etc - finns det all anledning att sakta i backarna...
Finns all anledning att skaka på huvudet dock.
Har också sett instagramvideon där han ligger på rygg, med benen i vädret och ropar efter mamma Anna.
Den videon förklarar kanske det mesta.
Någon del måste fattas i Halmpyntets huvud.
Citera
2019-05-28, 19:39
Medlem
alicewonderlands avatar
Oj, oj, oj, bloggen...Direkt riktad till oss. Trodde jag var härdad, trodde inget kunde få mig att tappa hakan mer...poppa och läs och få er ett gott skratt!
Citera
2019-05-28, 20:09
Medlem
Citat:
Oj, oj, oj, bloggen...Direkt riktad till oss. Trodde jag var härdad, trodde inget kunde få mig att tappa hakan mer...poppa och läs och få er ett gott skratt!

Jag fattade inte alls vad hon skrev allt gick på återhppspelning utan innebörd vilket uruselt inlägg!!!!
Citera
2019-05-28, 20:13
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:

Gå in på denna länk så slipper vi ge ”miljonärskan” onödiga klick...

https://unv.is/annabook.se/2019/05/2...9792;%EF%B8%8F
Citera
2019-05-28, 20:15
Medlem
Citat:

Vilket jävla dravel! Om hon inte bryr sig, som hon säger att hon gör, VARFÖR skriver hon ett långt skitinlägg?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in